Fitness Seller

Gyno op trt

Bezoekers in dit topic

darkmark

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 okt 2008
Berichten
451
Waardering
46
Lengte
1m79
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Beste forumleden,
Mijn al bestaande gyno is dmv trt gaan groeien. De endo ging niet akkoord met een operatie op medische grond. In plaats daarvan heeft hij me nolvadex voorgeschreven. Nou weet ik dat dit waarschijnlijk wel de pijn gaat wegnemen maar niet het knobbeltje zelf. Met Letro heb ik meer succes, al blijft het uiteindelijk daarmee ook niet weg. Mijn vraag is heeft iemand ervaring hiermee en eventueel advies. Is het het proberen waard om bijvoorbeeld eerst letro te nemen tot het in formaat afneemt en daarna Nolva te pakken voor een onbekend lange tijd....icm met trt.
 
ik heb daar ervaring mee
toen ik aan de trt begon onder begeleiding van een endo had ik ook na een half jaar al last van gyno.
Dit kwam achteraf doordat die pippo alleen maar test toevoegde en verder nergens naar keek.
in die tijd wist ik zelf nog helemaal niks van hormonen maar gelukkig een prof bb in mijn vriendenkring wel
die zij toen vraag jou endo om arimidex voor te schrijven en dat heeft hij ook gedaan ondanks dat hij er zelf niks vanaf wist.
het kwaad was toen al geschied en ik moest de gyno weg laten halen zo groot was het al.
Vergoed werd het niet omdat het voor de verzekering nog te klein was.
Die gaan pas vergoeden als je bijna vrouwen borsten heb !
Nu zet ik inmiddels al meer dan tien jaar 160mg test per week en slik ik 0.20mg arimidex om de twee dagen,en daar blijven mijn hormoonwaarden perfect op.

Groeten
 
ik heb daar ervaring mee
toen ik aan de trt begon onder begeleiding van een endo had ik ook na een half jaar al last van gyno.
Dit kwam achteraf doordat die pippo alleen maar test toevoegde en verder nergens naar keek.
in die tijd wist ik zelf nog helemaal niks van hormonen maar gelukkig een prof bb in mijn vriendenkring wel
die zij toen vraag jou endo om arimidex voor te schrijven en dat heeft hij ook gedaan ondanks dat hij er zelf niks vanaf wist.
het kwaad was toen al geschied en ik moest de gyno weg laten halen zo groot was het al.
Vergoed werd het niet omdat het voor de verzekering nog te klein was.
Die gaan pas vergoeden als je bijna vrouwen borsten heb !
Nu zet ik inmiddels al meer dan tien jaar 160mg test per week en slik ik 0.20mg arimidex om de twee dagen,en daar blijven mijn hormoonwaarden perfect op.

Groeten
Thx voor je reactie. Zijn je bloedwaarden, met name cholesterol gewoon in orde?
 
alles is in orde alleen eet ik meer noten en zaden dan een gemiddeld mens
 
Nu zet ik inmiddels al meer dan tien jaar 160mg test per week en slik ik 0.20mg arimidex om de twee dagen,en daar blijven mijn hormoonwaarden perfect op.

Groeten
160mg per week lijkt mij te hoog, 100mg per week zou al voldoende moeten zijn en dan zou de kans op gyno ook al veel minder kunnen zijn. En de kans op andere bijwerkingen die gevaarlijker zijn, zouden ook al minder zijn. Ik zou eerder met je dokter spreken om de dosis testosteron te verlagen.
 
de ene persoon heeft meer nodig dan de ander om aan de juiste testosteron waarde te komen die binnen de referentiewaarden valt.
Dus zomaar zeggen de dosering is te hoog gaat niet altijd op.beter kijken naar je bloeduitslag en dan de dosis omhoog of omlaag bijstellen.
Mijn testosteron waarde zit netjes rond de 25 dus nog niet eens aan de bovengrens van de referentiewaarden.
 
de ene persoon heeft meer nodig dan de ander om aan de juiste testosteron waarde te komen die binnen de referentiewaarden valt.
Dus zomaar zeggen de dosering is te hoog gaat niet altijd op.beter kijken naar je bloeduitslag en dan de dosis omhoog of omlaag bijstellen.
Mijn testosteron waarde zit netjes rond de 25 dus nog niet eens aan de bovengrens van de referentiewaarden.
Indien je 100-120mg per week zet, zal je bloeduitslag ook een mooie testosteronwaarde geven maar zal de kans veel kleiner zijn dat je gyno krijgt of met te hoge HB en hematocrietwaardes zit. Ik heb liever een iets lagere testosteronwaarde maar geen gyno of andere bijwerkingen.
 
de ene persoon heeft meer nodig dan de ander om aan de juiste testosteron waarde te komen die binnen de referentiewaarden valt.
Dus zomaar zeggen de dosering is te hoog gaat niet altijd op.beter kijken naar je bloeduitslag en dan de dosis omhoog of omlaag bijstellen.
Mijn testosteron waarde zit netjes rond de 25 dus nog niet eens aan de bovengrens van de referentiewaarden.
Hoeveel dagen na de laatste injectie?
 
Indien je 100-120mg per week zet, zal je bloeduitslag ook een mooie testosteronwaarde geven maar zal de kans veel kleiner zijn dat je gyno krijgt of met te hoge HB en hematocrietwaardes zit. Ik heb liever een iets lagere testosteronwaarde maar geen gyno of andere bijwerkingen.
Je hebt juist met hogere doseringen een kleinere kans op gyno.

De E2:T-ratio neemt sterk af bij een stijging van de dosering:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20534765

upload_2019-2-15_18-57-5.png


(
 
Hb en hematocriet waren met 100 mg Tostran gel pd hetzelfde als nu met de inject.
Met Tostran kwam ik tot een waarde van rond de 14 waarbij ik niet veel verbetering had van de klachten,
Toen ging het hematocriet ook al langzaam omhoog sindsdien geef ik ongeveer een keer per jaar bloed om het stabiel te houden.
Ik zet op zondag en op woensdag en heb prik altijd bloed op de woensdag nog voor ik de test gezet heb.
ook zet ik op dinsdag en zaterdag 600iu hcg
 
Back
Naar boven