AndroidHealthClinic

Gyno operatie log - gynaecomastie

Bezoekers in dit topic

Arclet

Novice
Lid geworden
25 jan 2015
Berichten
21
Waardering
5
Lengte
1m82
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

Een log omtrent gyno operatie voor de personen die het interessant vinden.

Behandeling: gynaecomastie
Oorzaak: puberteitsgyno en 1 kuur
Dokter: Luc Bosmans
Datum: 21 april 2016
Tijd aanvang: 9.15
Tijd klaar: 12.30 (het was druk volgens de zuster)
Locatie consult: Steenberg privé praktijk
Locatie operatie: Global CARE Clinic
Kosten: €1100,- (= vaste prijs, incl. narcose en excl. reiskosten)
Bijgevoegde foto's: foto voor het tonen van de gyno, foto dag van operatie, foto medicatie, foto's toen drukverband er even af mocht. Foto herstel komt nog!


Consult
1,5 uur gereisd voor een intake. Eenmaal aangekomen en na kort gewacht te hebben in de praktijk, mocht ik op gesprek. Het was een kort gesprek, waarin hij constateerde dat het puur klierweefsel was, waar vertelt werd waar ik het geld moest storten en waar de operatie plaats zou vinden. Er was ruimte voor vragen.

De dag van operatie
Ik was samen met mijn vriendin om 7.00 vertrokken. Niks gegeten of gedronken.. Reistijd normaliter 1,5 uur, maar door de files duurde het langer en waren we net op tijd.

Eenmaal aangekomen mocht ik na circa 15 minuten gewacht te hebben mee met de baliemedewerker. Die bracht mij met de lift naar beneden. Broek uit, shirt uit, in de kluis gedaan en zelf moest ik een blauw schort aan doen en blauwe schoentjes. Ik werd op een operatiestoel gezet. Na circa 15 min wachten kreeg ik antibiotica tegen infecties. Dit gebeurde middels een naald in m'n linkerarm. Dat moest 15 min inwerken om te kijken hoe ik erop reageerde. Ik reageerde er normaal op en kreeg alle antibiotica toegediend. Vervolgens mocht ik naar de operatiekamer. Ik moest met m'n armen wijd liggen op de operatiestoel. Toen ging ik kennelijk onder narcose want het licht ging bij mij uit..

Eenmaal wakker geworden en versuft, kreeg ik een glaasje water. Vervolgens moest ik verplicht plassen. Daarna kleren gekregen en werd mijn vriendin gebeld om mij op te pikken (die was al die tijd in de wachtkamer aan het wachten, want er is niet veel te bekennen daar). Ik mijn kleren aangetrokken en in de auto gestapt naar huis. Ondertussen al m'n maaltijden opgegeten die ik had moeten eten volgens m'n schema.. Ik had alleen slaap, maar geen pijn.

Nu in de avond voel ik lichte pijn, maar is te verwaarlozen. Ik heb pijnstillers gehad en extra antibiotica. Die antibiotica moet 5 dagen geslikt worden. Ik zal nog een update plaatsen omtrent herstel.

Update: 21 april 2016 20:56
Nadat ik thuis kwam ben ik op bed gaan liggen. Nu in de avond heb ik meer pijn, dus pak ik twee paracetamol.

Dagen na operatie
Update: 22 april 2016 09:59
Wakker geworden zonder pijn. Kwam waarschijnlijk door de zetpil met diclofenac van vannacht. Daarna gegeten volgens schema en naar de kapper geweest. Autorijden ging moeilijk, omdat ik mijn borst niet te veel wil rekken en samentrekken.

Update: 25 april 2016 21:32
De afgelopen dagen geen pijnstillers genomen, want ik heb nergens last van. Ik heb wel overal rustig aan mee gedaan en mijn voeding terug geschroefd omdat ik veel minder beweeg. (Ik sportte 4x per week + 3x ochtend cardio)

Update 5 mei 2016 20.45
Na de operatie moest ik in eerste instantie twee keer terug naar de kliniek om drukverband te laten verwisselen en de afspraak daarna hechtingen eruit te laten halen. Ik heb ervoor gekozen om het laten verwisselen van drukverband bij de huisarts te laten doen. We hebben toen afgesproken om een bestand met foto's en voortgang van het herstel te mailen. Foto's van het moment waarop het drukverband eraf is gehaald en nieuw drukverband erop is gezet staan erop.

Het laten verwisselen van het verband door de huisarts was geen succes, want na een nacht slapen was het drukverband al gescheurd. Toen heb ik een compressieshirt van mijn vriendin gepakt. Er stond de gehele dag een erge druk op mn hoofd door het dragen van dat shirt, omdat hij gewoon veel te klein was. Blijkbaar hielp het wel om het vocht weg te werken, want afgelopen woensdag bij de kliniek zelf was alles in orde. Hechtingen werden eruit gehaald. Nu mag ik over 6 weken voor de laatste keer naar België, maar misschien dat ik dit ook per mail doe. Er zitten nu steriestrips op, de functie hiervan weet ik eerlijk gezegd niet haha. Zondag mogen ze eraf en dan zal ik foto's posten ;).

Update 9 mei 2016 11:24
Ik wacht nog even met het posten van eind foto's. Mn borst is nog licht opgezet. Vandaag ga ik Voltaren emulgel halen. Ik had een voorschrift gehad van Luc Bosmans, maar had nog geen tijd om het op te halen ivm vakantie. Vandaag dus even die zalf halen. Eind foto's zullen dus nog even moeten wachten. Sorry!

Update 18 juni 2016 09:30
Nu inmiddels ben ik weer weken volle bak aan het trainen. De gyno operatie is voor mij doen redelijk geslaagd. Waarom redelijk? Er zit littekenweefsel. Dit is vrij normaal volgens mij. Bij mij was de gyno niet heel groot, waardoor het nu door het littekenweefsel wel lijkt of er vrijwel niets is weg gehaald. De eindfoto's laat ik even wachten.

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


01 drukverband eraf.jpg


02 drukverband eraf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sterkte ermee. Hoe ben je eraan gekomen? AAS?
 
Ik heb de oorzaak er nu in vermeld, maar het komt door puberteitsgyno en 1 kuur heeft t voor mijn gevoel verergert. De reden voor mij om het gelijk weg te laten halen.
 
wens je spoedig herstel man! ben benieuwd naar het eindresultaat!
 
update van het resultaat? :D
 
Mooi dat hier ook eens een goed log van is incl foto's!
 
Goed bezig met deze log!
 
Dacht dat het veel duurder was zit al een tijdje te kijken naar een operatie voor mijzelf dacht dat het wel 2000-300 zou kosten.
wordt binnenkort maar ff wat geld apart zetten :P
ben ook benieuwd naar het resultaat natuurlijk :)
 
update van het resultaat? :D

Er is een update geplaatst. Zondag komt het resultaat. :)

Update 5 mei 2016 20.45
Na de operatie moest ik in eerste instantie twee keer terug naar de kliniek om drukverband te laten verwisselen en de afspraak daarna hechtingen eruit te laten halen. Ik heb ervoor gekozen om het laten verwisselen van drukverband bij de huisarts te laten doen. We hebben toen afgesproken om een bestand met foto's en voortgang van het herstel te mailen. Foto's van het moment waarop het drukverband eraf is gehaald en nieuw drukverband erop is gezet staan erop.

Het laten verwisselen van het verband door de huisarts was geen succes, want na een nacht slapen was het drukverband al gescheurd. Toen heb ik een compressieshirt van mijn vriendin gepakt. Er stond de gehele dag een erge druk op mn hoofd door het dragen van dat shirt, omdat hij gewoon veel te klein was. Blijkbaar hielp het wel om het vocht weg te werken, want afgelopen woensdag bij de kliniek zelf was alles in orde. Hechtingen werden eruit gehaald. Nu mag ik over 6 weken voor de laatste keer naar België, maar misschien dat ik dit ook per mail doe. Er zitten nu steriestrips op, de functie hiervan weet ik eerlijk gezegd niet haha. Zondag mogen ze eraf en dan zal ik foto's posten ;).

01 drukverband eraf.jpg


02 drukverband eraf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Update 9 mei 2016 11:24
Ik wacht nog even met het posten van eind foto's. Mn borst is nog licht opgezet. Vandaag ga ik Voltaren emulgel halen. Ik had een voorschrift gehad van Luc Bosmans, maar had nog geen tijd om het op te halen ivm vakantie. Vandaag dus even die zalf halen. Eind foto's zullen dus nog even moeten wachten. Sorry!
 
Hoelang heeft het geduurt voor wanneer je weer mocht trainen? Borst?
 
Na 3 weken gaf Luc aan dat zwemmen weer mocht. Ik ben niet gaan zwemmen, maar wel na twee weken al gaan sporten. Dit was niet slim, maar ik moest gewoon even gaan. Benen toen getraind machinaal. Het rotte hierbij was dat je vrijwel altijd wel je borst aan spant als je echt volluit wilt gaan.

Mijn borst is btw nog steeds niet herstelt, want ik voel dat iets opgezet en gevoelig is. Als het volledig herstelt is post ik weer foto's..
 
Na 3 weken gaf Luc aan dat zwemmen weer mocht. Ik ben niet gaan zwemmen, maar wel na twee weken al gaan sporten. Dit was niet slim, maar ik moest gewoon even gaan. Benen toen getraind machinaal. Het rotte hierbij was dat je vrijwel altijd wel je borst aan spant als je echt volluit wilt gaan.

Mijn borst is btw nog steeds niet herstelt, want ik voel dat iets opgezet en gevoelig is. Als het volledig herstelt is post ik weer foto's..

Hmmm hoe groot was je gyno? Had je hem aan beide kanten? Ik heb rechts 1/1,5cm links 0,5cm ongeveer. Volgensmij heb ik rechts een puberale gyno en links zal wel door de kuur gekomen zijn waar ik nu mee bezig ben. Maar ik heb zoiets van als je maanden niet kan trainen laat ik het liever. Heeft de arts ook verteld of je na de operatie weer een gyno kon krijgen of is die voor 100% weg?
 
Hmmm hoe groot was je gyno? Had je hem aan beide kanten? Ik heb rechts 1/1,5cm links 0,5cm ongeveer. Volgensmij heb ik rechts een puberale gyno en links zal wel door de kuur gekomen zijn waar ik nu mee bezig ben. Maar ik heb zoiets van als je maanden niet kan trainen laat ik het liever. Heeft de arts ook verteld of je na de operatie weer een gyno kon krijgen of is die voor 100% weg?

Ik had voornamelijk gyno aan de rechterzijde. Je kunt na de operatie weer gyno krijgen vertelde de arts. Ook krijg je hoogstwaarschijnlijk littekenweefsel na de operatie, waardoor het alsnog lijkt of er nog steeds gyno zit. Bij mij is dat in ieder geval zo. Eindfoto's zullen dus moeten wachten tot bij mij de littekens herstelt zijn (voor zover dat kan).
 
Wat ik mij afvraag is. Moet je perse onder narcose? Slaap verdoving kan toch ook ?
 
Normaal gezien worden steristrips gebruikt als een wonde niet heel diep is en daarom niet genaaid moet worden,maar de wonde wel te diep of te ver openstaat om het zo te laten
 
De eindfoto's.. Ben ik tevreden? mwah. Beiden zijn ze minder puffy dan voorheen, maar het lijkt of rechts iets is blijven zitten.. Over een tijdje ga ik denk terug naar de chirurg, maar ik betwijfel of hij daar nog wat aan kan/gaat doen.

na_operatie01.jpg


na_operatie02.jpg
 
Back
Naar boven