AndroidHealthClinic

Gyno vraag - natty (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TheDuck

Duck it HARD
Elite Member
Lid geworden
11 dec 2019
Berichten
1.008
Waardering
1.916
Lengte
1m75
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hi all,

Zo ver nog altijd natty en nooit AAS gebruikt, echter lees ik er al lange tijd veel over voor de toekomst. Kennis is alles :)

Nu echter de volgende vraag omdat ik er nog niet echt wat over heb kunnen vinden;

Vanuit m’n puberteit onder beide tepels toch wel een redelijke bobbel overgehouden, iets wat in de familie ook bekend is (oom vroeger geopereerd om gyno te verwijderen en tepel verkleining, ook nooit AAS gebruikt). Nu is het zo dat er meerdere middelen zijn die als nakuur worden gebruikt of zelfs tijdens een kuur mee worden laten gelopen om gyno tegen te gaan. Maar, in mijn situatie,heeft het bijvoorbeeld zin om een soort “nakuur” als “kuur” te draaien om gyno te verminderen, of is dit onmogelijk en is het iets wat altijd zou blijven?

Daarnaast, mocht ik dan in de toekomst een kuur gaan volgen, is het dan met mijn aanleg verstandig om vanaf start al bijv nolva mee te laten lopen op een kuur? Of is het eerst aanzien en evt later in de kuur toevoegen kocht het verergeren?

Thanks :)
 
Als die knobbels er al lang zitten en het weefsel is verhard dan krijg je dat waarschijnlijk niet meer weg met een beetje tamoxifen. Alleen dmv een operatie.

Indien je al bestaande gyno hebt en in de toekomst AAS wil gaan gebruiken zou ik eerst operatief die shit verwijderen en dan pas beginnen met kuren. Gaat je anders namelijk een hoop ellende geven en jezelf volproppen met AI’s en SERMs is ook niet erg gezond.
 
Als die knobbels er al lang zitten en het weefsel is verhard dan krijg je dat waarschijnlijk niet meer weg met een beetje tamoxifen. Alleen dmv een operatie.

Indien je al bestaande gyno hebt en in de toekomst AAS wil gaan gebruiken zou ik eerst operatief die shit verwijderen en dan pas beginnen met kuren. Gaat je anders namelijk een hoop ellende geven en jezelf volproppen met AI’s en SERMs is ook niet erg gezond.
Dus eenmaal beginnende gyno is als een soort vonnis? Vanaf dan is eigenlijk operatief laten verwijderen je enige optie mits je inderdaad kiest voor het laten lopen van AI’s en SERM’s? Eenmaal verwijderd, is de kans dan ook kleiner dat deze terug komt? Vind een operatie namelijk best wel een dingetje wetende dat het nu nog niet écht een probleem is.. Uiteraard wil ik het niet verergeren, maar idd niet heel aantrekkelijk om me vol te proppen naast een kuur met allerlei zooi..
 
Er is een klein beetje bewijs dat tamoxifen zelfs bij 'oude' gynecomastie kan helpen. Je kunt dat een kans geven om te kijken hoe goed dat aanslaat. Als je het ontsierend vindt zou ik vragen om een doorverwijzing om het met een chirurg te bespreken. Afhankelijk van de grootte is het goed te opereren met minimaal littekenweefsel.

Aromataseremmers werken niet/nauwelijks tegen gynecomastie. Tamoxifen daarentegen werkt in de regel goed, maar vraag is dus hoe goed het werkt in jouw geval, gezien de gynecomastie - van wat ik begrijp - al jaren aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
Er is een klein beetje bewijs dat tamoxifen zelfs bij 'oude' gynecomastie kan helpen Je kunt dat een kans geven om te kijken hoe goed dat aanslaat. Als je het ontsierend vindt zou ik vragen om een doorverwijzing om het met een chirurg te bespreken. Afhankelijk van de grootte is het goed te opereren met minimaal littekenweefsel.

Aromataseremmers werken niet/nauwelijks tegen gynecomastie. Tamoxifen daarentegen werkt in de regel goed, maar vraag is dus hoe goed het werkt in jouw geval, gezien de gynecomastie - van wat ik begrijp - al jaren aanwezig is.
Thanks Galen, ik heb het inmiddels in huis en ga een (max) 5 weken 10mg ed proberen. :)

Daarnaast nog even vanuit interesse: er zijn vele AAS kuren waarbij er na de kuur een nolva, clomid, etc gebruikt wordt. Maar als nolva tijdens de kuur kan helpen om gyno tegen te gaan, waarom doen zo weinig mensen dit dan? Werkt het de resultaten van de kuur iets tegen? Ik zie anders niet in waarom mensen een risico zouden lopen.. Hier en daar lees ik enkele gebruikers die 10-20mg mee laten lopen, maar over het algemeen kan ik maar weinig voorbeelden vinden.
 
Thanks Galen, ik heb het inmiddels in huis en ga een (max) 5 weken 10mg ed proberen. :)

Daarnaast nog even vanuit interesse: er zijn vele AAS kuren waarbij er na de kuur een nolva, clomid, etc gebruikt wordt. Maar als nolva tijdens de kuur kan helpen om gyno tegen te gaan, waarom doen zo weinig mensen dit dan? Werkt het de resultaten van de kuur iets tegen? Ik zie anders niet in waarom mensen een risico zouden lopen.. Hier en daar lees ik enkele gebruikers die 10-20mg mee laten lopen, maar over het algemeen kan ik maar weinig voorbeelden vinden.
De kans op gynecomastie tijdens een kuur is vrij gering, dus waarom zou je het zonder reden laten meelopen? Preventief tamoxifen slikken voor een nog niet aanwezige esthetische bijwerking is nu niet iets wat ik zou aanmoedigen.

Vijf weken kan trouwens wat te kort zijn, ik zou het eerder iets van 3 maanden de kans geven.
 
De kans op gynecomastie tijdens een kuur is vrij gering, dus waarom zou je het zonder reden laten meelopen? Preventief tamoxifen slikken voor een nog niet aanwezige esthetische bijwerking is nu niet iets wat ik zou aanmoedigen.
Vandaar, ik dacht niet na over de minpunten van het gebruik in het algemeen. Het blijft natuurlijk een medicijn met (mogelijke) bijwerkingen en een nadelig effect op de lever. Nu begrijp ik het, thanks!

Ik ga het een kans geven zodra ik me goed verdiept heb in nolva zelf, kleine kans dat het werkt- maar wel het proberen waard denk ik. We’ll see :)
 
Goeie posts, interessant! Succes ermee, ben benieuwd. Ik had trouwens tijdens de puberteit ook knobbeltjes. Daarna weggegaan. Ik had verwacht het misschien te krijgen tijdens m'n eerste kuur, aangezien ik er toentertijd dus wel gevoelig was voor, maar heb nu nergens last van. Ik heb wel altijd vrij grote en duidelijk tepels gehad en ze zijn tijdens de kuur wel gevoelig, maar dat is geen teken van gyno.
Probeer er ook niet te veel aanzitten. Sommige mensen praten zichzelf iets aan en gaan het irriteren door continu te voelen. Nu zal dat bij jou niet zo zijn, aangezien je zelf al aangeeft dat je daadwerkelijk een knobbeltje te hebben overgehouden.
 
Ik ga maandag 13 januari starten met een 5 weken 10mg ed “nolva only” kuur om te zien wat dit doet met de aanwezige (maar gelukkig nog minimale) gyno. Eventueel up ik vanaf week 3 t/m 5 naar 20mg ed.
 
Raloxifene schijnt goed te helpen.

Eén retrospectieve studie kun je weinig mee.
 
TheDuck waarom niet even onderzoeken of een operatie wordt vergoed. Je hebt het immers al vanuit de pubertijd.
Lekker maar je arts gaan dat je je er erg voor schaamt en dat je je shirt niet uit durft te doen etc.
 
Ik ga maandag 13 januari starten met een 5 weken 10mg ed “nolva only” kuur om te zien wat dit doet met de aanwezige (maar gelukkig nog minimale) gyno. Eventueel up ik vanaf week 3 t/m 5 naar 20mg ed.

Ik zou hem gewoon op 20mg beginnen. Ik weet niet of mijn kennis achterhaald is, maar vaak gebruikten we nolva op 40mg bij aanwezige knobbels.
Ook kan het helpen je vetpercentage wat lager te krijgen.
 
Ik zou hem gewoon op 20mg beginnen. Ik weet niet of mijn kennis achterhaald is, maar vaak gebruikten we nolva op 40mg bij aanwezige knobbels.
Ook kan het helpen je vetpercentage wat lager te krijgen.
Thanks voor de input :) Ga me er nog wat meer in verdiepen om de juiste dosis te bepalen.
 
TheDuck waarom niet even onderzoeken of een operatie wordt vergoed. Je hebt het immers al vanuit de pubertijd.
Lekker maar je arts gaan dat je je er erg voor schaamt en dat je je shirt niet uit durft te doen etc.
Ik vind een operatie best een dingetje, zou ik niet zomaar doen en gezien het nu beperkt zichtbaar is denk ik dus dat het het nog niet waard is om te opereren. Mocht het straks na een kuur verergeren dan kan ik altijd nog een operatie doen. Dat het vergoed zou worden of niet maakt mij in deze niet zo veel uit.
 
Als je voor een operatie kiest.
Kijk dan niet op een cent.
Kies een goede bekwame professor.
Ga niet naar de lokale beenhouwer...
 
Ik vind een operatie best een dingetje, zou ik niet zomaar doen en gezien het nu beperkt zichtbaar is denk ik dus dat het het nog niet waard is om te opereren. Mocht het straks na een kuur verergeren dan kan ik altijd nog een operatie doen. Dat het vergoed zou worden of niet maakt mij in deze niet zo veel uit.
Duidelijk. Toch even vragen, heb je angst voor een operatie? Je bent er, als het goed is gedaan, voor altijd af.
 
Eén retrospectieve studie kun je weinig mee.
Wellicht heb je daar een punt, maar is het sowieso 't proberen waard gezien 't feit er ook genoeg succesverhalen op 't internet te vinden zijn. Overigens is een operatie niet goedkoop(als dit niet vergoed wordt).

In de meeste gevallen duidt het erop dat raloxifene superieur is.
 
Wellicht heb je daar een punt, maar is het sowieso 't proberen waard gezien 't feit er ook genoeg succesverhalen op 't internet te vinden zijn. Overigens is een operatie niet goedkoop(als dit niet vergoed wordt).

In de meeste gevallen duidt het erop dat raloxifene superieur is.
Je vindt ook genoeg succesverhalen op internet over BCAAs, Kangen water, Keltisch zeezout, en meer van dat soort zever. Ik raad gebruik ervan af, er is simpelweg maar één retrospectieve studie sinds 2004, en that's it. Als het zo goed werkte zou ik wel wat meer studies verwacht hebben, toch op z'n minst een studie van goede kwaliteit.

Tamoxifen zijn studies van bij idiopathische gynecomastie, puberale gynecomastie, bicalumatide-geïnduceerde gynecomastie, inclusief dubbelblind gerandomiseerd onderzoek, en de effectiviteit is meestal goed en het wordt goed getolereerd zonder belangrijke neveneffecten. Ik zie geen enkele reden om raloxifen te gaan gebruiken.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Je vindt ook genoeg succesverhalen op internet over BCAAs, Kangen water, Keltisch zeezout, en meer van dat soort zever. Ik raad gebruik ervan af, er is simpelweg maar één retrospectieve studie sinds 2004, en that's it. Als het zo goed werkte zou ik wel wat meer studies verwacht hebben, toch op z'n minst een studie van goede kwaliteit.

Tamoxifen zijn studies van bij idiopathische gynecomastie, puberale gynecomastie, bicalumatide-geïnduceerde gynecomastie, inclusief dubbelblind gerandomiseerd onderzoek, en de effectiviteit is meestal goed en het wordt goed getolereerd zonder belangrijke neveneffecten. Ik zie geen enkele reden om raloxifen te gaan gebruiken.
Dus omdat er niet veel studies over te vinden zijn wilt dat per definitie zeggen dat 't niet goed werkt? Overigens hebben studies soms ook verschillende uitkomsten. In hoeverre kun je dan concluderen of iets wel of niet goed werkt?
 
Back
Naar boven