XXL Nutrition

GZCLP Verstandig?

Bezoekers in dit topic

cuban

Novice
Lid geworden
16 apr 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
63kg
Hey, ik had een vraagje, Ik train nu al zo 6 maanden ongeveer. De eerste 3 maanden trainde ik op een schema wat ik kreeg bij de sportschool dus 1x alle spiergroepen per week trainen gewoon een bro split met 3 dagen, met niet letten op voeding. Ik had geen resultaat. Dus de andere 3maanden deed ik fullbody 3x per week en lette ik op me voeding. 7Kg aangekomen en mooi resultaat dat andere mensen ook zien. Maar ik heb een gevoel dat het toch beter kan. Want ik ga nu naar de sportschool pak de gewicht wat ik normaal altijd deed en dan doe ik 4x12 en doe ik mijn gewicht soms omhoog.

Ik wil dat niet meer doen dus wil ik een echt schema, ik keek naar GZCLP en het leek me best wel een leuk schema. Zou dit geschikt zijn voor een 15 jarige met slecht postuur? Want ik heb nog nooit geprobeerd om te deadliften en ik weet niet of het wel handig is om dat te doen als ik slecht postuur heb door te veel zitten gamen. Ook kan ik 2 extra oefeningen erbij doen, wat zal ik het beste erbij doen? Mijn doel is massa optebouwen

68093f3e48.png
 
Je kan prima 4x per week gaan sporten, maar dan zou ik eerder een ub/lb gaan doen. Vier maal per week full body is niet heel verstandig. Je groeit door het herstel na een workout, niet tijdens een workout. Ik zou eerder gaan kijken naar een schema als greyskull lp of als je vier keer per week wilt Candito's Linear Program en laag in gewicht te beginnen op de grote lifts. Dit klinkt misschien niet super aantrekkelijk, maar het is belangrijk dat je de grote lifts goed aanleert. En als je te snel omhoog wilt gaan leer je jezelf sneller slechte gewoontes aan in je uitvoering. Bovengenoemde schema's zijn gratis en genoeg informatie over te vinden op internet.

Qua postuur kan je misschien filmpjes kijken van athlean-x op youtube. Deze behandeld veel 'problemen' wat betreft postuur.