MuscleMeat

Haargroeimiddel

Bezoekers in dit topic

ArnieProportio

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 feb 2007
Berichten
1.098
Waardering
17
Ik ben misschien van plan om een haargroeimiddel te gebruiken. Een van de meest effectieve middelen is het medicijn Finasteride. Het staat al langer bekend als een prostaatremmer die luistert naar de naam Proscar.
Dit middel wordt in grote hoeveelheden vanaf 5 mg gebruikt tegen prostaatvergroting. In 1mg kan men het tegen haaruitval gebruiken. Resultaat ziet men pas na een half jaar ongeveer. Vooral bij de kruin kan weer haar teruggroeien, de inhammen jammergenoeg niet. Het is een soort DHT remmer.
Bijwerkingen zijn oa gynaecomastie.
Ik gebruik geen anabolen. Ik wil gewoon weten of dit middel invloed heeft op spierontwikkeling.
Heeft iemand hier ervaring met dit medicijn?
 
hm gyno wil je niet krijgen.
moet je even nagaan bij welke hoeveelheden dat risico met zich meebrengt. al bij 1 mg of pas vanaf 5 mg
 
hm gyno wil je niet krijgen.
moet je even nagaan bij welke hoeveelheden dat risico met zich meebrengt. al bij 1 mg of pas vanaf 5 mg

Gyno is niet het grootste probleem, smijt er Clomid overheen en als dat niet helpt het mes erin.
Punt is, heeft het invloed op spierontwikkeling. In de bijwerkingen staat niets over spierontwikkeling.
 
heb je zulke zware (emotionele) problemen met kaal worden dan?
 
heb je zulke zware (emotionele) problemen met kaal worden dan?

Laat ik heel eerlijk zijn. Kaal worden is niet het grootste probleem. Alleen ik hoor gewoon goede verhalen over dit product. Dacht: ach gewoon proberen.
 
gelijk altijd: goed voor het ene en slecht voor het andere.
Je zult goed moeten nadenken.
 
Mensen denken vaak dat DHT (een neven product van testosteron als gevolg van het enzym '5-alpha-reductase' - hetgeen opzichzelf weer leidt tot prostaat groei en acné -) tot niets dient. Dit is echter een verkeerde opvatting. DHT testosteron zorgt voor sommige mannelijke kenmerken als baardgroei, neurologische efficientie (kracht!), penisgroei, vergrootte resistentie tegen fysieke en psychologische stress, en het is anti-oestrogeen. Opzich al genoeg dingen die heel fijn zijn.

Even in het Engels (geen zin meer om te vertalen) bron kan ik je geven als je het niet gelooft).

Case study: A usually very rare disorder where DHT levels are almost absent is find more frequently in the Dominican Republic. These men have often underdeveloped penises, no body hair, and are sometimes even raised by their parents as girls because of their hermafrodite look.

Goed je kan je afvragen waarom sommige mensen wel kaal zijn en andere niet? is dit omdat sommige mannen geen DHT hebben? tuurlijk niet, sommige zijn alleen gevoeliger voor het dht (in moeilijke termen hun receptoren zijn ontvankelijker voor dht met als gevolg dat het haarzakje ineen krimpt).
Als jij Finasteride gaat gebruiken, kan het goed zijn dat je niet veel bijwerkingen krijgt, en dan ben je een lucky bastard. Het kan zijn dat je wél lichte bijwerkingen krijgt -minder geil, minder baardgroei, iets minder kracht en spiergroei, huilbuien en slechte drama films kijken ;)..ok dat laaste was een grapje, maar de rest is serieus. Als ik jou was zou ik niet met mijn hormoon huishouding rotzooien. Een goed cosmetisch alternatief voor finasteride is minoxidil (bij de apotheek). Dit ****t niet met je hormoon huishouding, het zorgt er alleen voor dat de receptoren minder gevoelig voor DHT worden, en dus niet meer uitvallen. Tevens kan het zorgen voor plaatselijke hergroei van het haar. Ik gebruik het zelf ook tegen inhammen, en het werkt voor mij althans goed (heb wel inhammen maar die worden niet groter iig). Overigens zijn er studies die melden dat zink kan zorgen voor beter haar.
 
zou het geen test. product zijn omdat je ook vaak hoort bij mensen die in hun kuur zitten dat ze behaarder worden als normaal.
 
Kaal zijn lijkt mij helemaal niet zo erg hoor, tenminste als ik kaal zou worden dan raus ik er gewoon alles af.
 
minoxidil moet je dus op je hoofdhuid smeren twee keer per dag maar hierdoor krijg je wel geen nieuwe haren het stopt wel haaruitval na 6 maanden en finasteride begint te werken na een goed jaar omdat de haarwortels hééél traag reageren,ben nu meer dan een jaartje aant nemen en merk iets maar verwacht geen wonderen.


Greetz.
 
Al die middeltjes, ik kan me niet voorstellen dat er een effectief middel bestaat, terwijl het voor het grootste deel nog steeds een raadsel is wat er nou precies gebeurt bij haarverlies.

De pharmaceutische wereld (spelling?) is commercieeler dan k-mart, make no mistake.
Als er vandaag een middel voor kanker zou worden uitgevonden, maar het blijkt dat er niks op te verdienen valt, dan zul je er nooit iets van horen.

Al deze haar middeltjes, die effect hebben na 6 maanden gebruik, reken maar eens uit wat dat je kost. En je moet ze blijven gebruiken.
Ik durf te beweren dat als er iets bestond wat echt werkte, dan zou je er nooit iets van horen.
Er wordt veel te veel geld verdient met middeltjes die een heel heel heel klein beetje werken, ze zouden wel gek zijn .

Als je er echt mee zit, is een haartransplantatie nog je beste bet. 6000 haren voor 2500 euro.

Haarverlies zuigt, zit bij mij ook in de familie (komt trouwens altijd van je moeders kant gek genoeg, je hoeft dus niet naar je vader te kijken om te gokken of je er ook last van zult krijgen...)
 
ik gebruik nu zon 3 jaar propecia dat is 1 mg finastride. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met fitness en ik kan zeggen dat ik gegroeid ben als kool.
Je moet trouwens geen wonderen verwachten van het middel. Het kan een beetje zorgen voor hergroei maar waar het voornamelijk doet is behouden wat je nu hebt.

Wat ook helpt is je haar 2 of 3 keer in de week wassen met rooscure of nizoral. Voor nirzoral is echter een dokterrecept. Maar rooscure kun je gewoon bij de etos of iets dergelijks kopen. Het werkende bestandsdeel wat hier in zit is ketoconazol.

Ketoconazol werkt omdat het ten eerste een lichte anti-androgene werking heeft, en ten tweede omdat het de ontstekingsreacties (inflammation) die gepaard gaan met AGA tegengaat.

minoxidil werkt ook maar is gekloot heb ik zelf nog nooit gebruikt is teveel gedoe. Mar het beste resultaat haal je door die 3 dingen te gebruiken. Alle andere middelen zijn troep.
 
Ik gebruik nu een shampoo op basis van caffeine en een gel tegen haaruitval, ook op basis van caffeine. Finasteride ben ik nog aan het overwegen.
 
Het zou me niets verbazen als je libido inzakt als een plumpudding.

Kaal zijn rulez, nog 4 weken en dan scheer ik heel m'n kop kaal :)
 
die gel is gewoon cosmetisch het maakt het het haar dikker maar pakt niet de kern van het probleem aan en die shampoo tja werkt ook niet. Als ik jouw was zou ik rooscure kopen of nizoral.
 
Er is wel onderzoek naar caffeine of het werkt bij kaalheid maar er zijn nog steeds geen harde bewijzen. voor Ketoconazol wel
 
Er is wel onderzoek naar caffeine of het werkt bij kaalheid maar er zijn nog steeds geen harde bewijzen. voor Ketoconazol wel


Die rooscure is een shampoo tegen roos, niet haaruitval. Zo lees ik dat op internet.
 
Back
Naar boven