Fitness Seller

HAARLEM-studie zoekt proefpersonen (gezondheidsonderzoek bij AAS)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
19 mei 2016
Berichten
10
Waardering
12
Lengte
1m85
Massa
85kg
Geachte leden,

Samen met dr. W. de Ronde, internist-endocrinoloog, ben ik, D.L. Smit, internist-endocrinoloog i.o., in oktober 2015 begonnen met de HAARLEM-studie. Dit wetenschappelijk project onderzoekt de gezondheid van gebruikers van anabole androgene steroïden vóór, tijdens en na afloop van een kuur met AAS. Gezondheidsonderzoek bestaat uit bloed-, urine- en spermaonderzoek, alsook lichamelijk onderzoek, elektrocardiografie en vragenlijsten. Elke deelnemer doet een jaar mee en gebruikt in dit jaar 1 kuur met AAS van ten minste 6 weken en maximaal 6 maanden. De kuur moet bestaan uit minstens 2 middelen met een gezamenlijke dosering van minstens 300 mg per week. Je levert zelf de middelen aan en stelt je eigen kuurschema samen. Elk AAS-middel dat je gaat gebruiken zal worden onderzocht op zuiverheid. Het onderzoek is voor de proefpersoon gratis (exclusief reiskosten). Zie voor meer informatie de betreffende Facebookpagina (https://goo.gl/ysRB7z) of de website van het Spaarne Gasthuis (http://goo.gl/ojqHCR) of lees de proefpersooninformatie door die aan deze topic is toegevoegd.

Er is aandacht geweest voor het onderzoek in de krant en op internet, maar vooral ook in het programma 'Filemon Staat Strak'. Filemon Wesselink doet als proefpersoon mee aan de studie en zijn voortgang tijdens een kuur met AAS werd als documentaire uitgezonden op BNN in maart/april 2016. Inmiddels is de media-aandacht uitgedoofd en ben ik nog steeds op zoek naar proefpersonen. Hopelijk weet ik met dit bericht meer geïnteresseerden te bereiken. Aanmelden voor het onderzoek kan via haarlemstudie@spaarnegasthuis.nl. Vragen kunnen gesteld worden via dit e-mailadres of via deze topic.

Met vriendelijke groet,

Drs. D.L. Smit
Internist-endocrinoloog i.o.
Spaarne Gasthuis, locatie Haarlem
 

Bijlagen

  • Proefpersoneninformatie.pdf
    182,8 KB · Weergaven: 429
Toen ik achter dit onderzoek kwam was ik helaas al met de kuur begonnen anders had ik zeker mee gedaan
 
Goed onderzoek, hopelijk wordt de 100 nog gehaald. Ik mag a.s. dinsdag al voor de 3e keer in een bakje kwakken
 
Heb er even over nagedacht en het pdf gelezen . Wordt er ook over voordelen van aas gepraat? Zodat doktoren mensen niet deur wijzen maar begeleiding kunnen geven..gebruikt wordt er toch.

Wordt aas getest net als bij filemon en bekend gemaakt zodat iedereen er iets aan heeft?
Het is eigenlijk.belachelijk allemaal drugs kan je laten testen op verschillende locaties in Nederland. Maar anabolen niet. Doktoren zien aas gebruikers als misbruikers.

Ik zie me zelf als een gebruiker. Niet als misbruiker. Net als drinken met mate ;)

Maar wat is een roker/iemand boven 30%bf, alcoholist. Deze.wordt wel.geholpen en begeleid. Wordt er niet gezegt dat als je wil gebruiken ze er niet achterstaan.

Krijg je een maag verkleining of band. Deze mensen krijgen hier gewoon vrij voor van werk. Vaak nog ziektewet ook. Deze mensen doen het ook zelf. Als een vrouw borst vergroting wil omdat ze geestelijk beter van wordt krijg je geen vrij van werk.... als een man gyno wil laten weg halen omdat hij vanaf pubertijd hier al last van heeft krijg je geen vrij... laatstaan dat het vergoed wordt door verzekering.Maar goed laat ik maar niet beginnen over alle misstanden. Oops wat al begonnen.

Als het niet over voordelen gaat van aas ben ik out.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat de reiskosten niet vergoed worden. Ben namelijk van België...
Anders was ik zeker in!
Succes verder.
 
Ik zit er zelf midden in. Het is een kleine moeite om mee te doen.
 
Heb er even over nagedacht en het pdf gelezen . Wordt er ook over voordelen van aas gepraat? Zodat doktoren mensen niet deur wijzen maar begeleiding kunnen geven..gebruikt wordt er toch.

Wordt aas getest net als bij filemon en bekend gemaakt zodat iedereen er iets aan heeft?
Het is eigenlijk.belachelijk allemaal drugs kan je laten testen op verschillende locaties in Nederland. Maar anabolen niet. Doktoren zien aas gebruikers als misbruikers.

Ik zie me zelf als een gebruiker. Niet als misbruiker. Net als drinken met mate ;)

Maar wat is een roker/iemand boven 30%bf, alcoholist. Deze.wordt wel.geholpen en begeleid. Wordt er niet gezegt dat als je wil gebruiken ze er niet achterstaan.

Krijg je een maag verkleining of band. Deze mensen krijgen hier gewoon vrij voor van werk. Vaak nog ziektewet ook. Deze mensen doen het ook zelf. Als een vrouw borst vergroting wil omdat ze geestelijk beter van wordt krijg je geen vrij van werk.... als een man gyno wil laten weg halen omdat hij vanaf pubertijd hier al last van heeft krijg je geen vrij... laatstaan dat het vergoed wordt door verzekering.Maar goed laat ik maar niet beginnen over alle misstanden. Oops wat al begonnen.

Als het niet over voordelen gaat van aas ben ik out.

Ik begrijp je helemaal. Ik ben het met je eens dat veel mensen, met name ook artsen, niet goed op de hoogte zijn van het gebruik van AAS en wat de voor- en nadelen zijn. Waarom bijvoorbeeld COPD behandelen terwijl gebruikers met gynaecomastie naar de deur gewezen worden?

In de studie richten we ons op de gezondheidseffecten van AAS. Als je vraagt om voordelen van AAS: ik neem aan dat je deze kent en dat deze voor jou de reden zouden zijn om AAS te gebruiken. Expliciet naar voordelen kijken doen we niet in de studie en mag ook niet van de METC. Eerst moeten we de medische stand bewijzen dat AAS niet zo schadelijk zijn, pas dan kunnen we het zonder al te groot bezwaar gaan inzetten om bijvoorbeeld patiënten in de revalidatie of met spierziekten te gaan behandelen.
 
Wordt aas getest net als bij filemon en bekend gemaakt zodat iedereen er iets aan heeft?
Het is eigenlijk.belachelijk allemaal drugs kan je laten testen op verschillende locaties in Nederland. Maar anabolen niet. Doktoren zien aas gebruikers als misbruikers

Dit,

Anabolen zouden moeten worden getest voor gebruikers en openlijke uitslagen zouden bekend moeten worden gemaakt.
 
Het is jammer dat je voor aanvang 3 maanden off moet zijn, maar wel begrijpelijk gezien het onderzoek. Ik denk dat hierdoor al veel gebruikers afvallen, aangezien velen hier toch wel permanent on zijn, of überhaupt die tijd niet tussen twee kuren off kunnen blijven. Mocht er ooit nog een vervolg komen waar dit geen probleem zou zijn, dan ben ik zeker van de partij. Misschien een studie over de effecten op de langere termijn, of het naar mate men langer on blijft nog veranderingen met zich meebrengt met bijv. het cholesterol, hart- en vaatstelsel, etc.

Anabolen zouden moeten worden getest voor gebruikers en openlijke uitslagen zouden bekend moeten worden gemaakt.
Dit zou natuurlijk mooi zijn, maar ik denk dat dit niet in dank wordt afgenomen door diverse instanties. Er zou natuurlijk wel een waarschuwing naar buiten kunnen worden gebracht als er bij bepaalden testen uitkomt dat er een risico is voor de gebruikers (verontreiniging, andere stoffen, etc.).
 
Wordt aas getest net als bij filemon en bekend gemaakt zodat iedereen er iets aan heeft?
Het is eigenlijk.belachelijk allemaal drugs kan je laten testen op verschillende locaties in Nederland. Maar anabolen niet. Doktoren zien aas gebruikers als misbruikers

Dit,

Anabolen zouden moeten worden getest voor gebruikers en openlijke uitslagen zouden bekend moeten worden gemaakt.
Kwantitatieve AAS-tests zijn vrij duur en vereisen speciale apparatuur, daarom wordt dit niet gedaan zoals met drugs.
 
Het grote struikelblok naar mijn mening bij dit verder zeer indrukwekkende, interessante en relevante onderzoeksproject, is dat het uitgangspunt bij alles is dat er enkel naderhand pas wat kan, mag en wordt gedaan met alle relevante onderzoeksdata.

Denk aan de kwaliteitstesten van de gear, maar ook de bloefanalyses als voorbeeld. Ik heb geinformeerd destijds en de deur is dicht en op slot als het gaat om het zo goed mogelijk (uit gebruikers- en dus testsubject oogpunt) gebruik kunnen en willen maken van alle relevante data over je gezondheidswaardes en de kuur zelf. Dit is uiteraard een vereiste voor de opzet van het onderzoek, mar het betekent in feite dat je als testsubject in veel gevallen behoorlijke reistijd en -kosten moet maken, en alleen achteraf pas alle relevante data kan inzien, eigenlijk op het moment waarop het nagenoeg geen zin meer heeft.

Als je zo goed mogelijk wil kuren, vragen hebt over hoe het er voor staat met je bloedwaardes en of het bijv verstandig is op moment X definitief te beginnen met je kuur voor het onderzoek of dat je beter nog een paar maanden kan wachten (omdat misschien bepaalde waardes nog rekt zouden zijn en slecht hersteld van bijv vorige kuur), je gaat hierover dus geen feedback krijgen of zelf iets te weten komen tenzij je zelf voor eigen rekening een bloedanalyse laat doen via je huisarts of iets als bloedwaardentest.nl. Ze mogen zelf de relevante data niet inzien, en kunnen en mogen je er dus ook niet over informeren. Ook de niet toegestane uitlatingen over de kwaliteit van je gear vind ik een, overigens volstrekt logisch en verklaarbaar, maar toch grote dealbreaker. Ik vind als de testsubjecten er welgeteld niks voor terugkrijgen binnen een voor hun zinvolle periode (qua info uit data en analyses), het minste wat je zou kunnen bewerkstelligen is dat een gebruiker daadwerkelijk in staat wordt gesteld in de richting qua doseringen en compounds te kunnen kuren als wat hij zelf denkt te nemen (en hierover dus iets van terugkoppeling te geven alvorens definitief de kuur wordt gestart).

Verder echt een top initiatief dus, maar te veel "haken en ogen" (die overigens volstrekt legitiem zijn uit onderzoeksoogpunt) die het naar mijn mening iig niet interessant genoeg maakte.
 
Toen ik achter dit onderzoek kwam was ik helaas al met de kuur begonnen anders had ik zeker mee gedaan

Als je 3 maanden off gaat na je huidige kuur dan ben je nog gewoon als proefpersoon welkom voor een volgende kuur.
 
Als je 3 maanden off gaat na je huidige kuur dan ben je nog gewoon als proefpersoon welkom voor een volgende kuur.

Ik denk wel dat ik dat wil gaan doen eigenlijk alleen ben ik never nooit niet hersteld in 3 maanden tijd.. Weet niet of het wel verstandig is om na drie maandjes al een nieuwe kuur te starten :o maar geïnteresseerd ben ik zeker weten
 
Heb er even over nagedacht en het pdf gelezen . Wordt er ook over voordelen van aas gepraat? Zodat doktoren mensen niet deur wijzen maar begeleiding kunnen geven..gebruikt wordt er toch.

Wordt aas getest net als bij filemon en bekend gemaakt zodat iedereen er iets aan heeft?
Het is eigenlijk.belachelijk allemaal drugs kan je laten testen op verschillende locaties in Nederland. Maar anabolen niet. Doktoren zien aas gebruikers als misbruikers.

Ik zie me zelf als een gebruiker. Niet als misbruiker. Net als drinken met mate ;)

Maar wat is een roker/iemand boven 30%bf, alcoholist. Deze.wordt wel.geholpen en begeleid. Wordt er niet gezegt dat als je wil gebruiken ze er niet achterstaan.

Krijg je een maag verkleining of band. Deze mensen krijgen hier gewoon vrij voor van werk. Vaak nog ziektewet ook. Deze mensen doen het ook zelf. Als een vrouw borst vergroting wil omdat ze geestelijk beter van wordt krijg je geen vrij van werk.... als een man gyno wil laten weg halen omdat hij vanaf pubertijd hier al last van heeft krijg je geen vrij... laatstaan dat het vergoed wordt door verzekering.Maar goed laat ik maar niet beginnen over alle misstanden. Oops wat al begonnen.

Als het niet over voordelen gaat van aas ben ik out.

Als je door cosmetische operaties niet kunt werken kun je gewoon ziek melden hoor.
 
Y
Als je door cosmetische operaties niet kunt werken kun je gewoon ziek melden hoor.

Die je zelf moet betalen ....
Was gister nog op tv over zorgverzekering enz
 
Heren, even een bump van mij. De HAARLEM-studie heeft nog zo'n 10-20 nieuwe deelnemers nodig en dan zijn ze klaar. Hierna kunnen pas de onderzoeksresultaten gepubliceerd worden. Ze zijn sinds mei dit jaar ook begonnen met echocardiografie: ze kijken dus ook naar je hart als je gaat meedoen. Dit vind ik een enorme meerwaarde hebben.

Mocht je dus aan de toelatingseisen voldoen, overweeg dan eens om mee te doen aan deze studie.

Like ook hun Facebookpagina: HAARLEM-studie
 
Heren, even een bump van mij. De HAARLEM-studie heeft nog zo'n 10-20 nieuwe deelnemers nodig en dan zijn ze klaar. Hierna kunnen pas de onderzoeksresultaten gepubliceerd worden. Ze zijn sinds mei dit jaar ook begonnen met echocardiografie: ze kijken dus ook naar je hart als je gaat meedoen. Dit vind ik een enorme meerwaarde hebben.

Mocht je dus aan de toelatingseisen voldoen, overweeg dan eens om mee te doen aan deze studie.

Like ook hun Facebookpagina: HAARLEM-studie

Als blast/cruiser frustreer ik waarschijnlijk enorm het onderzoek en de resultaten als ik mee zou willen doen?
 
Als blast/cruiser frustreer ik waarschijnlijk enorm het onderzoek en de resultaten als ik mee zou willen doen?
Jep, helaas wel. Je zou eerst 3 maanden off moeten gaan zo uit m'n hoofd.
 
Als ik weer on ga meld ik mijzelf misschien wel aan.
 
Back
Naar boven