AndroidHealthClinic

haarstyling

Bezoekers in dit topic

Spectralio

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 dec 2015
Berichten
270
Waardering
57
Lengte
1m73
Massa
85kg
het haar op mijn hoofd vooraan lijkt almaar dunner te worden. Als het pas gewassen is en gedroogd kan je er niet zozeer door zien. Maar van zodra het een klein beetje vettiger wordt begin je er door te kunnen zien en zie je overal de huid erdoor komen. Als er wat licht op schijnt valt het al helemaal op. vrij herkenbare verschijnselen voor sommigen wellicht.

Nu gebruikte ik vroeger gel (toen ik nog veel haar had) en was daar zeer tevreden van. Ik heb best wel wat weerborstels en die stevige gel zorgde ervoor dat mijn haar toch nog wat in model bleef zonder kale plekken te tonen.

Nu heb ik sinds een paar jaar de gel al achterwege gelaten (omwille van het feit dat mijn haar samenklitte en heel erg veel kale plekken begon te tonenn ertussen) door pasta (KIS Styling Update Pasta Holdfactor 6). Op de tube staat dat het voor dikker en voller uitziend haar zorgt. het is inderdaad een groot verschil met de gel, dus op dat vlak ben ik er wel tevreden van, als ik het goed aanbreng (niet te veel) vallen de kale plekjes veel minder op.

Echter met het nog dunner worden van mijn haar beginnen de kale plakjes terug meer op te vallen, en eigenlijk is de hold factor van dat product nooit echt voldoende geweest voor mijn haar. Met alle verschillende producten op de markt (pommade,wax, ...) zie ik de bomen door het bos niet meer echt.

Voor mijn haar ben ik fan van een matter uitzicht, wellicht ook omdat meer glans de kale plekken harder doet opvallen. Dus ideaal zou zijn een mat(glans) afwerking met vrij hoge holdfactor die het haar zo dik en vol mogelijk doet lijken.

Iemand goede ervaringen met een specifiek product?
 
Alle molding paste en wax met hoge hold factor. Kies dan voor een product met mat effect.

Verder moet je je er mee verzoenen dat je kaal aan het worden bent en het dus de komende maanden/jaren erger zal worden. Of je gaat bij de dermatoloog achter een voorschrift finasteride/minoxidil. Dan heb je op 6-12 maanden weer een volle haardos.

In b4: ik ben bang finasteride te gebruiken want ik lees zoveel horrorstories :o
 
Ik ben al 2 maanden minoxidil aan het gebruiken. Ik weet dat ik ngo geen resultaten mag verwachten maar de vooruitzichten zijn niet super. Het zit echt vooraan terwijl mino vooral voor de kruin bedoeld is. En daar heb ik nog meer als voldoende haar.
Door het dunner worden van mijn haar beginnen ook mijn weerborstels weerbarstiger te worden, vroeger waren ze handelbaarder door het extra gewicht van meer haar.

Ik heb onlangs een potje wax gekocht dat me interessant leek en das echt een ramp. Wel 20 euro mee weggegooid dus ik dacht eens goede ervaringen na te vragen in plaats van misschien 20x20 euro weg te gooien vooraleer ik iets deftig vind :)

P.S. kaal worden is nog een groot woord, er zouden wellicht veel kalende mannen geld geven voor wat ik nog heb op dit moment. Ik ben het gewoon altijd gewend geweest van nergens doorkijkplekken te hebben en een weelderig haardos die zelfs door de kapper werd uitgedund
 
Welke wax heb je al geprobeerd?

Stuur de mannen van mijnbaard.nl ff een berichtje via FB! Heb zelf goede ervaring met deze shop... Wellicht kunnen zij je een tip geven.

Ik gebruik zelf de laatste jaren producten van het merk Layrite. Heb echter nog een flink volle bos, dus gebruik de lichtste variant van dit merk.
 
Welke wax heb je al geprobeerd?

Stuur de mannen van mijnbaard.nl ff een berichtje via FB! Heb zelf goede ervaring met deze shop... Wellicht kunnen zij je een tip geven.

Ik gebruik zelf de laatste jaren producten van het merk Layrite. Heb echter nog een flink volle bos, dus gebruik de lichtste variant van dit merk.

De wax die ik gepost heb en dan nog een potje van ik denk l'oreal. Ben niet meer zeker, ligt al in de vuilbak ondertussen :)
 
Producten uit de supermarkt/kruidvat/trekpleister enz. zijn het vaak gewoon niet... Ik heb ook heel wat geprobeerd, maar t blijft of niet zitten/ is te zwaar/te vet enz.enz.
Ik heb bij de kapper ooit een potje Layrite gekocht (Is er in diverse soorten) en sindsien koop ik nooit meer iets anders!

Maar vraag advies aan de shop die ik noemde. Die kennen hun producten goed en kunnen je wellicht een goed advies geven.
 
Minoxidil zonder finasteride zal geen wonderen doen.

De combinatie van de twee wel ;)
 
fina wil ik voorlopig nog vermijden, als ik echt kaal zou worden wil ik er nog eens over denken.

die KIS (die ik tot nu gebruik) is niet typisch supermarkt brol, was ook aangeraden door mijn vorige kapper en wel vrij tevreden van geweest. maar nu door het dunner worden spelen mijn weerborstels meer op en heb ik nood aan wat meer hold. maar ik zal straks eens horen bij die shop.
 
Een goede klei of poeder e.d.
3 goede opties:
https://www.johnbeerens.com/blumaan-cavalier-heavy-clay
https://www.johnbeerens.com/blumaan-monarch-matte-paste
https://www.johnbeerens.com/american-crew-boost-powder

Klei is wel een product op zich. Moet je echt leren gebruiken.
Werkt het best als je van nature dik en zwaar haar hebt. Héél weinig gebruiken.
Poeder/Matte Paste is goed voor 'dun' haar.

In de supermarkt/drogist ligt qua stylingproducten alleen maar troep.

moet je die poeder eigenlijk combineren met paste? of is dit poeder kwa styling stevig genoeg op zich?
 
moet je die poeder eigenlijk combineren met paste? of is dit poeder kwa styling stevig genoeg op zich?

Als je vooraf even je haar met een fohn droog maakt voor extra volume kan je het goed stylen met alleen het poeder. Kan zelfs met mijn dikke haar.
 
het haar op mijn hoofd vooraan lijkt almaar dunner te worden. Als het pas gewassen is en gedroogd kan je er niet zozeer door zien. Maar van zodra het een klein beetje vettiger wordt begin je er door te kunnen zien en zie je overal de huid erdoor komen. Als er wat licht op schijnt valt het al helemaal op. vrij herkenbare verschijnselen voor sommigen wellicht.

Nu gebruikte ik vroeger gel (toen ik nog veel haar had) en was daar zeer tevreden van. Ik heb best wel wat weerborstels en die stevige gel zorgde ervoor dat mijn haar toch nog wat in model bleef zonder kale plekken te tonen.

Nu heb ik sinds een paar jaar de gel al achterwege gelaten (omwille van het feit dat mijn haar samenklitte en heel erg veel kale plekken begon te tonenn ertussen) door pasta (KIS Styling Update Pasta Holdfactor 6). Op de tube staat dat het voor dikker en voller uitziend haar zorgt. het is inderdaad een groot verschil met de gel, dus op dat vlak ben ik er wel tevreden van, als ik het goed aanbreng (niet te veel) vallen de kale plekjes veel minder op.

Echter met het nog dunner worden van mijn haar beginnen de kale plakjes terug meer op te vallen, en eigenlijk is de hold factor van dat product nooit echt voldoende geweest voor mijn haar. Met alle verschillende producten op de markt (pommade,wax, ...) zie ik de bomen door het bos niet meer echt.

Voor mijn haar ben ik fan van een matter uitzicht, wellicht ook omdat meer glans de kale plekken harder doet opvallen. Dus ideaal zou zijn een mat(glans) afwerking met vrij hoge holdfactor die het haar zo dik en vol mogelijk doet lijken.

Iemand goede ervaringen met een specifiek product?


De oplossing: Lagoom jam
 
de mannen van mijn baard raden mij teddy boy original aan. Omdat ik bij reviews echter las dat dit maar een medium hold gaf heb ik nogmaals teruggestuurd dat meer hold echt wel iets was dat ik nodig had met mijn weerborstels. daarop zeiden ze dat layrite cement clay de sterkste was. Ik heb dus een potje teddy boy original besteld (terwijl ik oorspronkelijk de courage clay op het oog had) en een potje layrite.

Vanmorgen de lyrite geprobeerd, geeft inderdaad een matte (natuurlijke) look, en misschien heb ik toevallig mijn haar beter gestyled, of exact genoeg gebruikt maar de openingen waar je de hoofdhuid kan zien zijn echt wel zeer miniem tot bijna niet aanwezig. Dat je deze perfect kan uitspoelen met water wil ik toch nog eens zien, dat zeiden ze van die KIS update styling ook, en daar voel je toch na uitspoelen dat er een zeker restant achter blijft. Dat zal voor vanavond zijn. Maar hij voelt echt wel sticky aan. Hoe die kerel in zijn filmpje nog door zijn haar kan kammen na 3x zoveel te gebruiken als ik snap ik niet echt, ik denk dat ik al mijn haren mee uittrek dan :D

komende dagen die teddy boy eens proberen, dat is meer pasta-achtig kwa structuur.

Bestaan er eigenlijk ook styling producten die een beetje dekkend werken ivm de paar grijze haren die er tussen zitten? ik heb zo een plukje van een 10-tal grijze haartjes vooraan zitten die echt wel opvallen (imo), en die ook moeilijke te stylen zijn omdat grijze haren stugger worden.
 
die kan ik eventueel ooit nog eens proberen.

de layrite cement clay eruit wassen met water was zoals ik dacht niet echt mogelijk. je krijgt er wel een deel uitgespoeld maar mijn haar krijgt totaal zijn soepelheid niet terug. blijft een beetje sticky en stijf aanvoelen.

vandaag de teddy boy original geprobeerd, de hold leek op het eerste zicht niet zo super, maar mijn haar krijgt wel een hele lichte glans, geen glans waardoor de kale plekken super zichtbaar worden, maar een glans waardoor mn haar er vitaler en gezonder uitziet. ook makkelijker te verdelen in het haar en voelt prettiger aan. wel net niet krachtig genoeg om mijn weerborstel onder controle te krijgen waar de layrite dit wel was. Ik heb langs rechts een pluk haar dat dwars over mijn hoofd wil gaan staan, de layrite zet deze perfect zoals ik wil, de teddy boy geeft die toch wat meer vrijheid. Dit merk je wel als je van opzij kijkt.

Misschien moet ik nog eens een product tussenin zoeken, meet structuur zoals de teddy boy maar net iets meer hold richting de layrite.

ga nog wat experimenteren met beide
 
Back
Naar boven