MuscleMeat

Haat/liefde oefeningen

  • Topic starter 3XL
  • Startdatum
  • Reacties 69
  • Weergaven 4K
  • Volgers 28

Bezoekers in dit topic

Squats...
Ik vind ze wel leuk maar mijn kippenpootjes niet :treuren:
 
Zowel bij sqauts als deadlifts heb ik de volgende dag een heerlijk gevoel, maar een uur voordat de training begint, heb ik al last van de knieën of denk ik iets in de rug te voelen. Meer mensen die dat hebben? Hele week voel je niks en als je de training een beetje aan het visualiseren bent, voel je de irritatie opkomen
 
Zware Shrugs, heerlijk om te doen. Haat het voor mn handen en de spierpijn (beperking bewegelijkheid in de nek) de dag erna.
 
Zowel bij sqauts als deadlifts heb ik de volgende dag een heerlijk gevoel, maar een uur voordat de training begint, heb ik al last van de knieën of denk ik iets in de rug te voelen. Meer mensen die dat hebben? Hele week voel je niks en als je de training een beetje aan het visualiseren bent, voel je de irritatie opkomen

Yep
 
Zou die irritatie een werkelijk kwetsuur zijn dat je normaal onderdrukt of zou het slechts een soort gedachtenpijn zijn?
Wat doe je vervolgens? De training toch aanpassen vanwege de irritatie of gewoon doortrainen omdat je denkt dat het slechts een gevoel is?
 
Dumbbell curls. Omdat ik dan gewoon merk dat mijn linker arm zwakker is dan de rechter. Bij andere oefeningen merk je dit niet zo, tenminste, ik niet.
Precies dit! Ik heb dan altijd een pump in mn rechter bicep en links doet maar een beetje mee met minimum kracht...
 
Zware Shrugs, heerlijk om te doen. Haat het voor mn handen en de spierpijn (beperking bewegelijkheid in de nek) de dag erna.
Gewoon straps gebruiken, dan is dat probleem zo goed als opgelost.
 
Lunges, hatelijk!
 
ik denk dat iedereen er wel minsten 1 heeft, een oefening met dubbelzijdige gevoelens.

Voor mij is dit de deadlift. Aan de ene kant doe ik de oefening graag, ben ik er ook redelijk goed in en kan ik als ik eenmaal bezig ben moeilijk stoppen.

Aan de andere kant zit ik er 2 dagen van te voren al tegenaan te hikken en heb ik de dag ervoor al last aan vanallesennog wat waarvan ik weet dat het tijdens het trainen belast wordt :)

Voor onze lollige broeders en zusters het gaat over training!
Hier ook precies hetzelfde, altijd een ondergewaardeerd kindje in mijn training geweest de deadlift. Nooit echt sterk op geweest, maar begin de techniek langzaam door te krijgen. Triples en singles helpen daarbij zeker. Wel een van de moeilijkste oefeningen die er bestaat, maar als je hem beheerst heerlijk om te doen!
 
Bij mij toch ook de deadlift, niet zozeer omdat ik het geen leuke oefening vind. Mijn grip is alleen nog niet sterk genoeg om boven de 80kg uit te komen en dat demotiveert enigszins. :p Ben grip wel aan het trainen, dus zal binnenkort vast goed komen.
 
Back
Naar boven