Fitness Seller

Half rack met kabels (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zuozzmum

Cool Novice
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
38
Waardering
5
Lengte
1m95
Massa
92kg
Ik wil thuis wat hebben om een paar belangrijke oefeningen mee te doen. Ik wil voornamelijk benchen en squatten met safety's. Echter heb ik een beetje ruimtegebrek. Hierdoor heb ik geen mogelijkheid om een powercage te nemen.

Ik zat te denken aan simpele bench en squat stands aangezien deze erg goedkoop zijn en weinig ruimte in beslag nemen alleen kan je hier niks anders mee. Ik zou namelijk ook graag iets hebben om me aan op te trekken. Een powercage zou ideaal zijn maar i.v.m. weinig ruimte past dit niet.

Wat dan overblijft is natuurlijk een halfrack. Hiermee kan je squatten, benchen en optrekken alleen nu wil ik ook eigenlijk kabel ondersteuning. Alleen zijn deze lastig te vinden voor mij.

Op google kom ik uit op zoiets en mijn vraag aan jullie is eigenlijk of jullie weten waar ik dit in Nederland tegen een normale prijs kan bestellen.

_rack_with_lats_pull_down_and_row_cable_machine_with_attachments__brand_new_1497106665_b6e3ef8b0.jpg
 
Hoeveel plaats heb je eigenlijk?
Ik heb maar 3,2m x 2,5m en eigenlijk kom ik niks tekort. (ik kan mijn bench wel netjes aan de kant zetten omdat de ruimte op zich wel groter is)
 
Hoeveel plaats heb je eigenlijk?
Ik heb maar 3,2m x 2,5m en eigenlijk kom ik niks tekort. (ik kan mijn bench wel netjes aan de kant zetten omdat de ruimte op zich wel groter is)
2,20x2,20 ofzo met een beetje extra ruimte aan 1 zijde omdat daar een kast staat
 
Dan moet je ook al kijken naar een barbell van 1m80 ipv een standaard barbell van 2m20. Anders kom je in de problemen.
 
220 op 220 is wel krap, zeker als je nog eens groot bent. Hoeveel is die extra ruimte aan die ene kant?
Die barbarian met pulley mag je al schrappen als je maar 220 diepte hebt. Ik ben zelf ook redelijk beperkt in ruimte, ik denk vergelijkbaar met Rik76 omdat dit in de achterkant van de garage is en de voorste ruimte vrij moet blijven voor mn auto.
om u een idee te geven, deze foto van mijn ruimte.
IMG_0109.JPG

Die matten zijn net 220 op 220. maar ik heb wel nog 140cm vrije ruimte aan de rechterkant.
Haltersteunen staan op 60 van de muur en 122 breed dus ongeveer de afmetingen van een standaard halfrack.
 
Laatst bewerkt:
220 op 220 is wel krap, zeker als je nog eens groot bent. Hoeveel is die extra ruimte aan die ene kant?
Die barbarian met pulley mag je al schrappen als je maar 220 diepte hebt. Ik ben zelf ook redelijk beperkt in ruimte, ik denk vergelijkbaar met Rik76 omdat dit in de achterkant van de garage is en de voorste ruimte vrij moet blijven voor mn auto.
om u een idee te geven, deze foto van mijn ruimte.
Bekijk bijlage 424226
Die matten zijn net 220 op 220. maar ik heb wel nog 140cm vrije ruimte aan de rechterkant.
Haltersteunen staan op 60 van de muur en 122 breed dus ongeveer de afmetingen van een standaard halfrack.
Ik heb het even opgemeten.

Dit is helaas waar ik het mee moet doen. En verhuizen of de slaapkamer of woonkamer opofferen is helaas geen optie.

tW3BElt.jpg


Ik hoef er gelukkig niet vaak doorheen te lopen want er zit alleen een klein balkon aan de andere kant, dus dat dat ding in het midden staat moet niet veel uitmaken.

Mijn idee was dus om dat ding naast de kast te zetten. Oh die is trouwens niet op schaal maar in werkelijkheid een stuk kleiner dan op mijn kunstwerk
 
Maakt niet zoveel uit dan toch? Een rack is gemiddeld 120cm breed, een deur is 80 á 90 cm, zeg 90, dan hou je 360 - (2x90) = 180 over, makkelijk. Een barbell van 220cm gaat ook als beide deuren dicht zijn. Naast de kast in de rechterbovenhoek kan je een schijvenrack en je bankje kwijt bijv.
 
Kan je wel iets mee doen met die ruimte. Waarom niet het fortex foldable wall rack tussen de deuren dan verlies je maar 60cm diepte van die 210 en hou je nog een ruim gevoel over. en wall pulley aan de andere kant voor dat raam?
 
Kan je wel iets mee doen met die ruimte. Waarom niet het fortex foldable wall rack tussen de deuren dan verlies je maar 60cm diepte van die 210 en hou je nog een ruim gevoel over. en wall pulley aan de andere kant voor dat raam?
Dat lijkt me zeker geen slecht idee.
En het probleem van de deur bestaat enkel als je aan het trainen bent. Je kan een standaard 220cm barbell gewoon verticaal opbergen zodat ie de rest van de tijd niet hindert als je de deur wil openen.
 
Kan je wel iets mee doen met die ruimte. Waarom niet het fortex foldable wall rack tussen de deuren dan verlies je maar 60cm diepte van die 210 en hou je nog een ruim gevoel over. en wall pulley aan de andere kant voor dat raam?
Hmm ik zie het niet echt zitten om het in de muren te boren (heb een appartement). Want dat moeten wel flinke ankers zijn denk ik. Heb liever iets wat op de grond staat dan kan het altijd nog anders en ik kan het een beetje isoleren omdat ik ook buren rondom heb. Alleen tussen de deuren wordt wel krap denk ik met de kast, als je naar achter loopt met de stang op je schouders.
 
Wij bieden diverse Half Racks aan in verschillende uitvoeringen en prijsklassen:
Professionele Half Racks koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller

De Half Rack van MegaTec en Barbarian Line zijn ook verkrijgbaar zijn met lat pulley (kabelstation), beide racks zijn erg hoogwaardig afgewerkt. Het MegaTec Half Rack is Europees gecertificeerd voor thuisgebruik. Het Barbarian Half Rack is Europees gecertificeerd voor professionele toepassingen in sportscholen.
Ik vind MegaTec Half Rack wel een mooi ding alleen zit daar dan geen lat pulldown bij. Dan zou je natuurlijk voor de ene met lat pulldown kunnen gaan MegaTec Half Rack + Lat Pulley maar dit is bijna 2x zoveel. Mag ik vragen waar dat prijsverschil vandaan komt?
 
Hmm ik zie het niet echt zitten om het in de muren te boren (heb een appartement). Want dat moeten wel flinke ankers zijn denk ik. Heb liever iets wat op de grond staat dan kan het altijd nog anders en ik kan het een beetje isoleren omdat ik ook buren rondom heb. Alleen tussen de deuren wordt wel krap denk ik met de kast, als je naar achter loopt met de stang op je schouders.

Zo ver stap je toch niet naar achter? Als je aflegsteunen op ongeveer 60 a 70 van de muur staan stap je max 30cm naar achter. Zit je ongeveer int midden van uw ruimte met uw halterstang.
Dat verankeren begrijp ik wel. En heeft zeker ook nadelen. Het gewone halfrack van fortex heeft ongeveer ook de zelfde afmetingen en aflegsteunen zitten ook rond die 60cm muurafstand.
 
Ik vind MegaTec Half Rack wel een mooi ding alleen zit daar dan geen lat pulldown bij. Dan zou je natuurlijk voor de ene met lat pulldown kunnen gaan MegaTec Half Rack + Lat Pulley maar dit is bijna 2x zoveel. Mag ik vragen waar dat prijsverschil vandaan komt?
Het prijsverschil is natuurlijk vanwege de lat pulley die dan erbij zit.

De MegaTec lat pulley attachment heeft een hoge kwaliteit en bestaat uit flink wat staal en hoogwaardige onderdelen en lagers. Zo weegt het losse Half Rack bijvoorbeeld 53 kg en de pulley attachment weegt 42 kg. Dat is niet te vergelijken met goedkopere pulleys :) De pulleys voor de Heavy Duty power racks (ons budget merk) wegen bijvoorbeeld slechts 22 kg en 27 kg.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt dan snap ik dat prijsverschil, dacht namelijk dat een pulleysysteem vrij simpel was en niet zo veel extra zou kosten maar als je dat zo uitlegt snap ik het wel.

Toch zou ik graag wat andere forumleden vragen om wat alternatieven te geven zodat ik verschillende aanbieders kan vergelijken
 
Kijken en vergelijken kan je best zelf doen. Wij weten niet wat je eraan wil uitgeven. Met de ruimte die je hebt zou ik zoiezo je rack tegen de langste muur zetten. Halfrack met pulley gaat je extra diepte kosten waardoor je snel over de helft van je ruimte zal komen (en tegen die kast).
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven