XXL Nutrition

half rack , rogue sml2 of atx half rack.?

Bezoekers in dit topic

Beide goede racks. Ik heb een iets grotere versie van rogue. Doet wat het moet doen.
Als budget belangenrijk is zou ik voor de atx gaan. Gaat zoiezo goedkoper uitkomen.
 
ok bedankt wat me opvalt is dat er bij atx bredere kokers zijn en dan deze ook rubberen voeten hebben op het half rack .
maak dit het rack niet een stuk stabieler ? bij rogue oogt het minder stevig zonder de rubbere voeten . nu op gevoel af , rogue bestaat al veel langer dan atx neem ik aan . de 2 racks lijken ook hard op elkaar // meer reacties welkom .?
 
Rogue bestaat inderdaad iets langer dan het merk ATX (2012) maar Barbarian Line racks maakten wij bijvoorbeeld ook al voordat Rogue bestond. Onze ingenieur die de Barbarian en ATX toestellen ontwerpt heeft dus genoeg ervaring :cool:

Verder had ik je alle verschillen tussen beide racks per e-mail al uitgestippeld, onder andere:

- ATX 80 x 80 mm frame vs 75 x 75 mm (en dus ook zwaarder)
- Lasergesneden nummering in de palen (Rogue heeft daarentegen wel Westside hole spacing maar geen nummering)
- Dikke rubbervoeten (vloerbescherming en stabiliteit)
- J-hooks volledig met rubber bekleed i.p.v. kunststof plaatjes (en dikkere pinnen)
- Spotter arms zijn 5 cm langer (en hebben ook dikke custom rubbers die zonder bouten bevestigd zijn)
- Opbergpinnen verchroomd (duurzamer dan zwarte pinnen waarvan de lak snel bekrast raakt)
- 15 cm hoger dan het 90” rack van Rogue (echter heeft Rogue ook nog een hogere versie)
- ATX circa € 100 goedkoper (€ 300 met de opbergrek uitbreiding erbij)

Over het algemeen zijn beide racks redelijk vergelijkbaar, met allebei hoge specificaties en zeer hoogwaardige afwerking. Beide merken hebben ook een vergelijkbaar uitgebreid aanbod van accessoires en andere uitbreidingen. Ongeacht je keuze zul je dus een zeer mooi rack in huis halen :)

Succes met de beslissing! Laat hier zeker even weten wat het geworden is en hoe het rack bevalt.
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt wat me opvalt is dat er bij atx bredere kokers zijn en dan deze ook rubberen voeten hebben op het half rack .
maak dit het rack niet een stuk stabieler ? bij rogue oogt het minder stevig zonder de rubbere voeten . nu op gevoel af , rogue bestaat al veel langer dan atx neem ik aan . de 2 racks lijken ook hard op elkaar // meer reacties welkom .?

Stabiliteit is geen probleem, mijne staat als een huis.
De reden dat ik voor een rogue rack ging was omdat het geheel was van een grotere bestelling bij rogue tijdens promotie. Waardoor het verschil verwaarloosbaar was geworden met verzendkosten erbij gerekend.
 
Stabiliteit is geen probleem, mijne staat als een huis.
De reden dat ik voor een rogue rack ging was omdat het geheel was van een grotere bestelling bij rogue tijdens promotie. Waardoor het verschil verwaarloosbaar was geworden met verzendkosten erbij gerekend.
a ok wnat als ik op filmpjes zie op youtube lijk het toch redelijk te bewegen als je er na een squat de bar in legt of je moet er onderaan schijven aanhangen ..?
 
Rogue bestaat inderdaad iets langer dan het merk ATX (2012) maar Barbarian Line racks maakten wij bijvoorbeeld ook al voordat Rogue bestond. Onze ingenieur die de Barbarian en ATX toestellen ontwerpt heeft dus genoeg ervaring :cool:

Verder had ik je alle verschillen tussen beide racks per e-mail al uitgestippeld, onder andere:

- ATX 80 x 80 mm frame vs 75 x 75 mm (en dus ook zwaarder)
- Lasergesneden nummering in de palen (Rogue heeft daarentegen wel Westside hole spacing maar geen nummering)
- Dikke rubbervoeten (vloerbescherming en stabiliteit)
- J-hooks volledig met rubber bekleed i.p.v. kunststof plaatjes (en dikkere pinnen)
- Spotter arms zijn 5 cm langer (en hebben ook dikke custom rubbers die zonder bouten bevestigd zijn)
- Opbergpinnen verchroomd (duurzamer dan zwarte pinnen waarvan de lak snel bekrast raakt)
- 15 cm hoger dan het 90” rack van Rogue (echter heeft Rogue ook nog een hogere versie)
- ATX circa € 100 goedkoper (€ 300 met de opbergrek uitbreiding erbij)

Over het algemeen zijn beide racks redelijk vergelijkbaar, met allebei hoge specificaties en zeer hoogwaardige afwerking. Beide merken hebben ook een vergelijkbaar uitgebreid aanbod van accessoires en andere uitbreidingen. Ongeacht je keuze zul je dus een zeer mooi rack in huis halen :)

Succes met de beslissing! Laat hier zeker even weten wat het geworden is en hoe het rack bevalt.

bedankt idd ik heb heel de uitleg gehad van jullie waarvoor dank . dat het rogue rek wat lager is is geen probleem heb een kelder van 2,50m
bestaan er geen filmpjes van atx van de racks of dergelijke.? zoals die er zijn van barbarian
 
Waarom perse so high end? Is het voor in een sportschool? Ik zou zeggen ga eens kijken in de showroom bij Fitness Seller in Sittard. Ze hebben daar zo'n rig van ATX. Kun je een indruk krijgen vd kwaliteit. Alleen al de J-hooks zijn echt gigantisch vergeleken met de standaard racks voor home gyms.
 
Waarom perse so high end? Is het voor in een sportschool? Ik zou zeggen ga eens kijken in de showroom bij Fitness Seller in Sittard. Ze hebben daar zo'n rig van ATX. Kun je een indruk krijgen vd kwaliteit. Alleen al de J-hooks zijn echt gigantisch vergeleken met de standaard racks voor home gyms.
Ik had inderdaad ook al één van onze goedkopere half racks aangeraden, die voor thuisgebruik meer dan sterk en stabiel genoeg zijn. Bijvoorbeeld:

- Fortex Half Rack
- Barbarian Half Rack

De Barbarian is eventueel ook nog uit te breiden met een lat pulley (ATX en Rogue niet).

Allemaal te bekijken in onze showroom inderdaad :)
 
Ik had inderdaad ook al één van onze goedkopere half racks aangeraden, die voor thuisgebruik meer dan sterk en stabiel genoeg zijn. Bijvoorbeeld:

- Fortex Half Rack
- Barbarian Half Rack

De Barbarian is eventueel ook nog uit te breiden met een lat pulley (ATX en Rogue niet).

Allemaal te bekijken in onze showroom inderdaad :)
a ok heb een panatta jungle gym staan met cable cross in kelder dus lat pulley hoeft niet .
heeft u foto van het rack dat bij jullie staat ?
 
Waarom perse so high end? Is het voor in een sportschool? Ik zou zeggen ga eens kijken in de showroom bij Fitness Seller in Sittard. Ze hebben daar zo'n rig van ATX. Kun je een indruk krijgen vd kwaliteit. Alleen al de J-hooks zijn echt gigantisch vergeleken met de standaard racks voor home gyms.
ok zal ik eens doen .
 
Ik had inderdaad ook al één van onze goedkopere half racks aangeraden, die voor thuisgebruik meer dan sterk en stabiel genoeg zijn. Bijvoorbeeld:

- Fortex Half Rack
- Barbarian Half Rack

De Barbarian is eventueel ook nog uit te breiden met een lat pulley (ATX en Rogue niet).

Allemaal te bekijken in onze showroom inderdaad :)
Je vergeet deze: MegaTec Half Rack :p

Top ding! Heb hem inmiddels al een paar jaar en doet braaf zijn werk.
 
Haha ja de keuze is niet makkelijk. Alleen al bij FS zijn er tig mooie (half)racks en dan zijn er natuurlijk nog de andere shops. Ik heb zelf ook die 470HR, niet te vergelijken met ATX/Barbarian maar prijs/kwaliteit verhouding is prima. Opbergpinnen mogen wat steviger en ik ben geen fan vd chin up bar, ook mogen de gaten voor de Jhooks wel wat dichter bij elkaar. Maar je kan natuurlijk niet alles krijgen voor dat geld, dan kom je wel een klasse duurder uit bijv bij Barbarian.
 
Naar mijn mening en ervaring is het bij de aanschaf van een half rack zaak een rack te kiezen met lange spotters.

Zo’n MegaTec valt dan imo direct af, met squat geen zekerheid.
 
Naar mijn mening en ervaring is het bij de aanschaf van een half rack zaak een rack te kiezen met lange spotters.

Zo’n MegaTec valt dan imo direct af, met squat geen zekerheid.
Ik snap je punt, maar het valt mee. Heb de spotters een keer getest tijdens squats en ze deden hun werk. Toch zouden langere spotters van mij ook best mogen, ik hoop dat Fitness Seller dit kan realiseren. Zou ook bouwtechnisch niet weten waarom het op dit rack niet kan en op anderen wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je punt, maar het valt mee. Heb de spotters een keer getest tijdens squats en ze deden hun werk. Toch zouden langere spotters zouden van mij ook best mogen, ik hoop dat Fitness Seller dit kan realiseren. Zou ook bouwtechnisch niet weten waarom het op dit rack niet kan en op anderen wel.
Het MegaTec Half Rack heeft een extra compacte bouwwijze met een korte voet en is ook niet heel zwaar. Langere spotters zouden voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen. Hoewel langere spotters natuurlijk prettig zijn is dat echter zeker niet noodzakelijk voor een veilige training. Met kortere spotters kun je ook prima veilig trainen, het vergt alleen wat meer aandacht.

Wij hebben uiteraard andere merken half racks (Fortex, Barbarian, ATX) met langere spotters. Het MegaTec Half Rack is vooral interessant voor mensen met zeer beperkte ruimte.
 
Met kortere spotters kun je ook prima veilig trainen, het vergt alleen wat meer aandacht.

Niet alleen veel meer aandacht, maar ook veel irritatie. Je staat met je snuffer op het rack voor een (min of meer) veilige squat. Na uit racken is een stap achterwaarts niet mogelijk (spotters helpen dan niet meer).

Heb je ruimte gebrek dan kan het niet anders, maar imo geeft het schijnveiligheid.

Is geen kritiek naar bovenstaande posters, maar een tip ter overweging voor TS.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven