MuscleMeat

halfwaarde (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AAJ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
675
Waardering
0
kan iemand mij vertellen wat er onder "halfwaarde tijd" wordt verstaan ???
 
De tijd dat een bepaalde stof werkzaam is in je lichaam.
 
dat dacht ik al maar wou het ff zeker weten.

bedankt.
 
Is niet waar.
De tijd dat het lichaam nodig heeft om de stof af te breken zodat de helft van de stof nog actief is
 
Originally posted by bestoldschool
Is niet waar.
De tijd dat het lichaam nodig heeft om de stof af te breken zodat de helft van de stof nog actief is

Okay, jij hebt gelijk :)
Nee dat is inderdaad zo. Maar om t simpel te verwoorden zegmaar klopt dat van mij ook wel ;) (half! dan)
Maar aaj, daarom "moet" je dus rekening houden met de halfwaarde tijd van een bepaalde stof als je bv injecteert. Zo kan je ervoor zorgen dat het niveau van die stof in je lichaam hoog genoeg blijft.
 
Klopt wat Bestondschool zegt.

Na bepaalde tijd is er nog maar 50% werkzame stof over in je lichaam, dan na weer diezelfde tijd maar 25%, 12,5%, 6,25%, 3,125%,enz
De lijn die ontstaat is een parabool, die steeds minder steil gaat lopen.
Technisch gezien zal die lijn nooit de 0 (nul) raken, omdat het een oneindig getal wordt/is.

Greetz :)
 
eeeehhhhmmm ik geloof dat ik het snap, maar waar moet je nou rekening mee houden bij het kuren???
 
Originally posted by Diverin
Technisch gezien zal die lijn nooit de 0 (nul) raken, omdat het een oneindig getal wordt/is.

Een asymptotische waarde noemen ze dat. En het is niet halfwaarde, maar halfleven.
 
Originally posted by AAJ
eeeehhhhmmm ik geloof dat ik het snap, maar waar moet je nou rekening mee houden bij het kuren???

De tijd waarin het product het meeste nut heeft heeft eigenlijk weinig met zijn halfleven te maken. Halflevens zijn nuttig in endogene situaties omdat het die waarde meestal gepaard gaat met het stijgen van een andere waarde die significant kan zijn voor bepaalde metabole processen.

Bij het kuren moet je rekening houden met de pharmacologie. De release van een ester is een bell curve die begint aan een zekere waarde, dan stijgt en weer daalt, tot inder zijn beginwaarde en dan uiteindelijk stabiliseert op ongeveer 1/3rde van de beginwaarde. Je kunt een product best inspuiten om de zoveel dagen afhankelijk van de tijd die het ester nodig geeft om van zijn beginwaarde over zijn piekwaarde terug naar zijn beginwaarde te gaan. De beste manier, wel iets simplistisch, om dit te doen is door te kijken hoeveel koolstoffen het ester heeft en dan dat aantal dagen te gebruiken als interval tussen twee spuiten. Maar hier is een lijstje die het makkelijker maakt.

Niet 17AA oralen : 3 a 4 maal per dag
17AA oralen : 1 a 2 maal per dag
Inspuitingen Zonder ester : 1 a 2 maal per dag
Inspuitingen met acetaat : 1 maal per dag
Inspuitingen met propionaat : om de 1 a 2 dagen
Inspuitingen met phenylpropionaat : om de 3 a 4 dagen
Inspuitingen met enanthaat : om de 6 a 7 dagen
Inspuitingen met Cypionaat : om de 7 dagen
Inspuitingen met langere esters : decanoate, undecanoaat (undecylenaat) of lauraat om de 7 dagen.
 
Dus dan zou dbol 1-2x per dag moeten?
Ik dacht altijd om de 3-4 uur??

Is trenbolone (component TH) een acetaat of zonder ester?
Ik vind dat ik beter resultaat heb als ik het 2x/dag inspuit
 
tren = korte ester 1x/dag is voldoende
 
Originally posted by bestoldschool
Dus dan zou dbol 1-2x per dag moeten?
Ik dacht altijd om de 3-4 uur??


Gebaseerd op het halfleven alleen zou het om de 5-6 uur moeten zijn, maar dit is een van die nuances waar ik het over had, de receptor tijden van 17AA oralen zijn zeer lang, 9-10 uur. Dus is eigenlijk een enkele dosis voldoende.

Is trenbolone (component TH) een acetaat of zonder ester?
Ik vind dat ik beter resultaat heb als ik het 2x/dag inspuit

Ik ken geen commerciele trenbolone's die niet acetaat zijn.
 
Waarom hebben meeste mensen beter resultaat met 2x/dag tren injecties?
 
Ik weet niet wie "meeste mensen" zijn, maar mijn ervaringen met verschillende athleten spreekt dat tegen ...

Misschien omdat je meer gebruikt ?
 
"meeste mensen" zijn diegenen die ik ken en die fina gebruiken.
80mg/dag (2x40mg), some of them go to 120 (2x60)
Is 80mg/dag teveel?
 
50-100mg/dag is de gebruikelijke dosis.
 
Originally posted by bestoldschool
"meeste mensen" zijn diegenen die ik ken en die fina gebruiken.
80mg/dag (2x40mg), some of them go to 120 (2x60)
Is 80mg/dag teveel?

Teveel bestaat niet. Maar nee, 80 mg is een normale dosis. De vraag is, gebruiken ze evenveel als ze eenmaal per dag spuiten dan als ze twee maal per dag spuiten ? En als dat zo is, dan heb ik ook geen verklaring.
 
Ja er was eerst geprobeerd met 80mg eod, toen 80mg ed en daarna 2x40mg en het laatste scheen het beste te helpen.
Heb eerst ook 80mg ed gedaan en ben ook over gegaan naar 2x40mg en moet zeggen dat het idd beter bevalt.
Ik had er ook geen verklaring voor maar 1 van die jongens zei dat de halfwaarde van de tren korter was als 12 uur.
Ik dacht toen nog dat je het verschil niet zooooo overduidelijk zou kunnen voelen/zien als dat het geval was, maar het was de moeite van het proberen waard.

Heb jij het ook geprobeerd op 1 van je mensen of op jezelf?
Wat was jou ervaring ermee?
 
Op meer dan een persoon, nooit op mezelf. Ik gebruik niet tenzij ik iets test. Als trainer en researcher kan ik toch niet met dezelfde overtuiging trainen als de mensen die ik train dus ik maak me geen illusies in die richting. Mijn opinie van tren is zeer goed. Sterk androgeen, sterker dan test nog, zonder estrogene effecten, dus eigenlijk het perfecte middel pre-contest om spiermassa te behouden.
 
Back
Naar boven