AndroidHealthClinic

halfwaardetijden, serumlevels en frequentie trt

Bezoekers in dit topic

terryboy

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2004
Berichten
583
Waardering
26
Sinds twee maanden overgestapt op 2x pw 62,5 mg sustanon ipv 1x pw 125 mg
Oestrogeen is wel goed gedaald bij 2x pw (zonder a.i.) maar merk ook minder kracht en meer vet.
De theorie is dat je bij 2x per week een lagere piek hebt maar een hogere dalwaarde. (zie ook roidcalc)
Dalwaarde is bij mij beide keren +-18 nmol.

Is het niet dat je gewoon zowieso lagere serumlevels hebt bij 2x 62,5 mg?
Stel: 125 mg geeft een piekwaarde van 35 nmol. Na een week zit je op 17,5 nmol (uitgaande van gemiddeld 7 dagen halfwaardetijd)
62,5 geeft dan een piek van 17,5 waarbij deze ook nog eens 3,5 dag daalt tot het volgende shot.
Uiteindelijk zal dit iets stijgen door het cumulatieve effect van lange esters maar zit je bij 125mg 1x per week gewoon niet meer dagen in de hogere levels, dus beter effect?
 
Stabielere bloedwaardes is altijd beter.

Door het cumulatieve effect zul je uiteindelijk gemiddeld gezien op hetzelfde testniveau zitten, maar schommelingen zijn niet chillen voor sides e.d.
 
Heb je niet een hoger gemiddelde plasma level over een week als je uitgaat van een hogere piek? Even afgezien van meer kans op conversie.
En een lager gemiddelde bij hogere frequentie omdat de piek lager is?
 
Heb je niet een hoger gemiddelde plasma level over een week als je uitgaat van een hogere piek? Even afgezien van meer kans op conversie.
En een lager gemiddelde bij hogere frequentie omdat de piek lager is?
Bij lagere frequentie is je dal ook dieper. Het zou toch raar zijn dat je hogere levels hebt terwijl je evenveel mg’s wegdrukt.
 
Precies. Dat dacht ik dus ook. Maar ik lees op veel trt fora dat je met gelijk blijvend aantal mg per week maar hogere frequentie hogere serumlevels haalt. ( eod en zelfs ed) Er zou tevens een verschil zijn tussen sc of im. Waarbij je sc ook hogere waardes zou halen. Qua logica mbt halwaardetijden begrijp ik dat niet.
125 test lijkt mij een bepaald gemiddelde te geven. Wil je hogere levels dan zou je idd meer moeten injecteren.
 
Precies. Dat dacht ik dus ook. Maar ik lees op veel trt fora dat je met gelijk blijvend aantal mg per week maar hogere frequentie hogere serumlevels haalt. ( eod en zelfs ed) Er zou tevens een verschil zijn tussen sc of im. Waarbij je sc ook hogere waardes zou halen. Qua logica mbt halwaardetijden begrijp ik dat niet.
125 test lijkt mij een bepaald gemiddelde te geven. Wil je hogere levels dan zou je idd meer moeten injecteren.

SC zou er meer opgenomen worden vs IM,

125 mg SC zou overeen komen met een 150 mg IM
 
Tussen subcutaan en intramusculair kan ik me voorstellen. Wellicht dat meerdere injecties over verschillende plekken ook de opname beïnvloedt waardoor er effectief meer actieve stof wordt opgenomen.

Mijns inziens is dit neuken in de marge.
 
Tussen subcutaan en intramusculair kan ik me voorstellen. Wellicht dat meerdere injecties over verschillende plekken ook de opname beïnvloedt waardoor er effectief meer actieve stof wordt opgenomen.

Mijns inziens is dit neuken in de marge.

125mg gelijk aan 150mg vind ik toch niet mierenneuken maar een significant verschil.
 
125mg gelijk aan 150mg vind ik toch niet mierenneuken maar een significant verschil.
Ik bedoelde specifiek verschillende injectiespots, mijn fout;). Aan de andere kant is het wel zeer goed mogelijk dat er wat verspild wordt bij iedere injectie, waardoor je uiteindelijk minder mg’s injecteert.
 
Back
Naar boven