AndroidHealthClinic

Hallo, even voorstellen.

Bezoekers in dit topic

sander1987

Novice
Lid geworden
22 okt 2017
Berichten
14
Waardering
6
Lengte
1m86
Massa
160kg
Hoi,

Ik zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Sander en kom uit de omgeving van Overijssel.
Ik ben sinds vorige week donderdag begonnen met Krachttraining.
Dit omdat mijn gezondheid een boost moet krijgen en het natuurlijk leuk is om aan je spieren te werken
.
Ik ben begonnen met een full body workout voor beginners.
Wel heb ik mij extra geconcentreerd op mijn borst,schouders,biceps en triceps.
En met voor mijn idee nog niet zo heel zware gewichten, tot max 25 kilo (3x15 workout)
De dagen erna heb ik behoorlijk wat spierpijn gehad aan mijn triceps en borstspieren.
Ik kon nog geen eens mijn jas meer aantrekken.

Ik vind het vrij lastig om nu na te gaan wat ik mogelijk verkeerd heb gedaan waardoor er zoveel spierpijn is geweest.
De bedoeling is dat ik eerst rustig ga opbouwen door 1x per week naar de sportschool te gaan en een aantal thuis oefeningen ga doen de 2 dagen erna.

Nu mijn vraag:

Moet ik volgende week nou weer met de zelfde gewichten te werk gaan voor mijn biceps of minder herhalingen doen? Graag laat ik mij adviseren!

Bedankt alvast!
 
Zoek op 5x5 stronglifts. Is zelfs een all van geloof ik.
 
Als je spieren wil opbouwen zal je op den duur het gewicht moeten verhogen. Maar, sinds je nog maar net bent begonnen, zou ik je aanraden vooral te focussen op de techniek. Het gewicht moet je pas verhogen als je de techniek goed onder controle hebt.
 
Als je net begonnen bent zou ik niet meteen al op bepaalde spiergroepen het focus leggen.
Pak een bewezen fullbody schema zoals 5x5 stronglifts of starting strength oid.
Doe 3x per week een training met 1 dag rust ertussen. Je spieren hebben ook rust nodig.
Gewichten kan je gaandeweg opbouwen. Staat meestal wel een uitleg bij de programma's als je op internet zoekt.

Dat je nu spirepijn hebt is niet gek. Je bent net gestart en je liijf is nog niet gewend aan het trainen. De spierpijn wordt minder naarmate je langer traint
Spierpijn zegt ook niets over de effectiviteit van een training. Je kan een prima training hebben en totaal geen spierpijn.

Vaak is het ook zo dat als je van schema wisselt en andere/nieuwe oefeningen doet dat je in het begin ook weer spierpijn kan hebben. Hoeft niet maar kan. Dat is ook weer een stukje gewenning. Dus niet te druk over maken.
 
Back
Naar boven