Fitness Seller

Hallokes

Bezoekers in dit topic

BodyBear

Novice
Lid geworden
14 jun 2019
Berichten
8
Waardering
2
Hoi

Ik ben Marleen, net 36 geworden en een alleenstaande Belgische mama van een dochter van 14.

Ik ben begin mei begonnen met mijn 'afval/afslankproces'.
Aangezien ik het niet zo fijn vind om in een fitness te zitten zweten, zweet ik thuis elke dag :)
Ik doe workouts van max 2.30 uur en doe de combinatie van krachttraining en cardio.

Ik ben sinds begin mei al 8kg kwijt en over de centimeters maar te zwijgen, elk lichaamsdeel behalve de armen is er toch meer dan 10 cm verdwenen en op de buik zelfs bijna 20 cm. (shock)

Maar omdat ik nu precies wat vastzit en niet zo goed bezig ben blijkbaar kwam ik hier wat inspiratie op doen en hoop ik een beetje de oplossingen te vinden :)

Groetjes
Marleen
 
Succes Marleen !
en volhouden;)
 
Welkom!
en welke inspiratie/oplossingen zoek je dan?
 
Hoe zien je voedings en trainingsschema eruit? en wat is je uiteindelijk doel?
 
Welkom!
en welke inspiratie/oplossingen zoek je dan?

Wel, oefeningen heb ik genoeg maar weet niet goed of het de juiste zijn, ja ik verlies centimeters en val af, heb workouts van 1200 calorieën al achter de rug gehad en ging al een maand goed qua centimeterverlies maar nu de week die gepasseerd is zag ik weinig cm's eraf gaan, ja 1 op men bil en arm, maar nergens anders zoals ik het gewoon ben geworden, normaal gaat het met 3 of 4 cm naar beneden dus ik doe iets verkeerd nu denk ik. Maar hoor ook zoveel tegenstrijdige verhalen in men omgeving. Ze zeggen dat elke dag een workout van min 800 tot max 1200 calorieën veel te veel is, ik eet dan maar een 1200 calorieën omdat iemand me zei dat te doen om het beste af te vallen, maar ik heb het gevoel dat ik te weinig eet om elke dag te sporten? Ik neem ook geen rustdag, of misschien juist eens 1 keer per week. Nu de week die gepasseerd is heb ik dus wel om de dag een rustdag genomen ook op aanraden en misschien daardoor ik ben blijven hangen? Ik weet het niet, ben een noob hierin. Vandaar men inschrijving hier :)
 
Hoe zien je voedings en trainingsschema eruit? en wat is je uiteindelijk doel?

Heb net een reactie geplaatst bij de vorige persoon, daar kan je al veel uit halen denk ik :) Qua voeding eet ik zo weinig mogelijk koolhydraten, geen snoep of frisdrank, geen alcohol, veel skyr (natuur) fruit, groenten,...Ik doe veel squats, lunges,plank,workouts met de kettlebell, workouts met gewone gewichtjes (enkel armen) Men doel is vooral vet verliezen en strak worden, niet al te gespierd ofzo, gewoon fit zijn :)
 
wat zijn verder je stats?
Lengte, gewicht etc.

Track je je voeding? Vul het in MyFitnessPal (app) in om een goed beeld te krijgen van wat je ehct binnenkrijgt.

Het is vrij normaal dat je aan het begin snel afvalt en het daarna stagneert.
Op 80 kilo heeft je lichaam namelijk meer voeding nodig om op gewicht te blijven, dan wanneer je 72 kilo weegt.
Daarom moet je eens in de zoveel tijd je voedingsinname verlagen om weer onder je onderhoud te eten.

Bereken dus je onderhoud.
Workouts van 800-1200cal zeggen mij niks. Persoonlijk denk ik ook niet dat een 1200cal workout, 1200cal verbrand. Het is persoonsafhankelijk wat je verbrand.
https://cleannutrition.nl/caloriebehoefte-berekenen/
bereken hier wat je zou moeten eten, en ga 200-400calorien hieronder zitten om goed af te vallen.

Neem je rust. Je lichaam heeft ook momenten nodig om te herstellen. En je trainingen moeten ook vol te houden zijn.
4-5x per week is al makkelijker vol te houden op de lange termijn. Zeker als je elke dag 2,5uur sport.
 
wat zijn verder je stats?
Lengte, gewicht etc.

Track je je voeding? Vul het in MyFitnessPal (app) in om een goed beeld te krijgen van wat je ehct binnenkrijgt.

Het is vrij normaal dat je aan het begin snel afvalt en het daarna stagneert.
Op 80 kilo heeft je lichaam namelijk meer voeding nodig om op gewicht te blijven, dan wanneer je 72 kilo weegt.
Daarom moet je eens in de zoveel tijd je voedingsinname verlagen om weer onder je onderhoud te eten.

Bereken dus je onderhoud.
Workouts van 800-1200cal zeggen mij niks. Persoonlijk denk ik ook niet dat een 1200cal workout, 1200cal verbrand. Het is persoonsafhankelijk wat je verbrand.
https://cleannutrition.nl/caloriebehoefte-berekenen/
bereken hier wat je zou moeten eten, en ga 200-400calorien hieronder zitten om goed af te vallen.

Neem je rust. Je lichaam heeft ook momenten nodig om te herstellen. En je trainingen moeten ook vol te houden zijn.
4-5x per week is al makkelijker vol te houden op de lange termijn. Zeker als je elke dag 2,5uur sport.

Ik ben 1.61 cm en weeg nu 98 kg op de kop, ik ben nu al 8.9 kg afgevallen. (weet niet wat je nog meer nodig hebt?) Vetpercentage weet ik niet, al heb ik wel een vetmeter maar weet niet hoe ik dat ding moet gebruiken :D Ik zit in invaliditeit dus heel actief ben ik niet buiten dat ik dan elke dag men workouts van max 2.30 uur doe.

Ik zet alles in Myfitnesspal sinds een maand ongeveer.

Ja dat dacht ik nu ook wel maar als ik dan een vriend van mij hoor, dan raad die mij een workout tussen de 1300 en 1500 calorieën aan en dat elke dag maar dan wel opgesplitst, 1 overdag en 1 avonds...Lijkt me niet haalbaar zelfs.
Ik ga ook maar uit van de calorieën die mijn fitbit horloge me geeft, bij elke workout zit ik op 50/50 op cardio en vetverbranding.
Zal direct die caloriebehoefte eens berekenen, alvast bedankt voor de tips!
 
Ik ben 1.61 cm en weeg nu 98 kg op de kop, ik ben nu al 8.9 kg afgevallen. (weet niet wat je nog meer nodig hebt?) Vetpercentage weet ik niet, al heb ik wel een vetmeter maar weet niet hoe ik dat ding moet gebruiken :D Ik zit in invaliditeit dus heel actief ben ik niet buiten dat ik dan elke dag men workouts van max 2.30 uur doe.

Ik zet alles in Myfitnesspal sinds een maand ongeveer.

Ja dat dacht ik nu ook wel maar als ik dan een vriend van mij hoor, dan raad die mij een workout tussen de 1300 en 1500 calorieën aan en dat elke dag maar dan wel opgesplitst, 1 overdag en 1 avonds...Lijkt me niet haalbaar zelfs.
Ik ga ook maar uit van de calorieën die mijn fitbit horloge me geeft, bij elke workout zit ik op 50/50 op cardio en vetverbranding.
Zal direct die caloriebehoefte eens berekenen, alvast bedankt voor de tips!

Dagelijkse behoefte
2960
Caloriebehoefte
245
Eiwitten (g)
78
Vetten (g)
320
Koolhydraten (g)
Vetverlies/droog trainen
2368
Caloriebehoefte
245
Eiwitten (g)
78
Vetten (g)
172
Koolhydraten (g)
0.53
Vetverlies per week(Kg)

Moet ik 2300 calorieën per dag eten? (shock) :o
 
Ik ben 1.61 cm en weeg nu 98 kg op de kop, ik ben nu al 8.9 kg afgevallen. (weet niet wat je nog meer nodig hebt?) Vetpercentage weet ik niet, al heb ik wel een vetmeter maar weet niet hoe ik dat ding moet gebruiken :D Ik zit in invaliditeit dus heel actief ben ik niet buiten dat ik dan elke dag men workouts van max 2.30 uur doe.

Ik zet alles in Myfitnesspal sinds een maand ongeveer.

Ja dat dacht ik nu ook wel maar als ik dan een vriend van mij hoor, dan raad die mij een workout tussen de 1300 en 1500 calorieën aan en dat elke dag maar dan wel opgesplitst, 1 overdag en 1 avonds...Lijkt me niet haalbaar zelfs.
Ik ga ook maar uit van de calorieën die mijn fitbit horloge me geeft, bij elke workout zit ik op 50/50 op cardio en vetverbranding.
Zal direct die caloriebehoefte eens berekenen, alvast bedankt voor de tips!

Dagelijkse behoefte
2960
Caloriebehoefte
245
Eiwitten (g)
78
Vetten (g)
320
Koolhydraten (g)
Vetverlies/droog trainen
2368
Caloriebehoefte
245
Eiwitten (g)
78
Vetten (g)
172
Koolhydraten (g)
0.53
Vetverlies per week(Kg)

Moet ik 2300 calorieën per dag eten? (shock) :o

Ik zou niet de focus leggen op hoeveel calorieën zo'n workout verbrand. Houdt de caloriebehoefte berekening aan.
Dan zou je inderdaad 2300cal mogen eten.
Je kan wat lager zitten omdat je xegt dat je verder weinig doet, dus +/- 2000cal per dag innemen.
Hou dit een paar weken aan en kijk of het werkt. Val je niet af, ga dan 100cal naar beneden en kijk het weer 2 weken aan hoe het verloopt.

Met krachttraining verbrand je na een workout namelijk nog uren meer, dus het is lastig te zeggen hoeveel je precies over een hele dag meer verbrand door een training
 
Ik zou niet de focus leggen op hoeveel calorieën zo'n workout verbrand. Houdt de caloriebehoefte berekening aan.
Dan zou je inderdaad 2300cal mogen eten.
Je kan wat lager zitten omdat je xegt dat je verder weinig doet, dus +/- 2000cal per dag innemen.
Hou dit een paar weken aan en kijk of het werkt. Val je niet af, ga dan 100cal naar beneden en kijk het weer 2 weken aan hoe het verloopt.

Met krachttraining verbrand je na een workout namelijk nog uren meer, dus het is lastig te zeggen hoeveel je precies over een hele dag meer verbrand door een training

Ok ik ga proberen om tot 2000 calorieën te geraken wat niet simpel gaat zijn aangezien ik maar 2 keer per dag eet :D Iig bedankt voor de tips en de raad!
 
Back
Naar boven