AndroidHealthClinic

Hallootjes!

Bezoekers in dit topic

lisavanessen_

Novice
Lid geworden
20 jun 2019
Berichten
17
Waardering
19
Lengte
1m76
Massa
73kg
Hallo hallo!

Ik ben Lisa en ik ben 18 jaar. ik ben nu ongeveer 2 jaar bezig met fitnessen en opletten wat ik naar binnen werk. Ik vind het erg leuk, maar heb erg moeite met de ups en downs. Ik hoop dat ik dit forum kan gebruiken om (weer) meer motivatie te krijgen en eventuele vragen beantwoord te krijgen!

Ik ben twee jaar geleden echt begonnen hiermee, omdat ik toen wilde afvallen. Ik ben toen in 10 maanden 18 kg afgevallen en daarna heb ik mijn lichaam veel zien veranderen. Ik was toen heel blij dat ik gewoon plat was, maar als ik nu kijk naar de foto's van toen, ben ik blij dat ik weer wat meer ben gaan eten. Ik was erg 'plat'. helaas heb ik een zwakke knie, snel last van gewrichten, etc. etc.. Ik zal niet de enige zijn, maar hierdoor heb ik ook moeite om in hetzelfde patroon te blijven. Waar ik wel blij mee ben is dat ik weer wat voller ben in mijn billen, maar mijn buikvet mag ook wel weer aangepakt worden! Ik probeer nu 3x pw 1,5 uur ongeveer te trainen (waaronder 2x benen/billen en 1x bovenlichaam). Ik wil naar de 4x pw (wat ik toen ook deed toen ik zo afgevallen was. Toen ging ik 4x pw, 2 uur), maar ik moet heel erg voorzichtig zijn met mijn lichaam helaas.

Ik ben nu op zoek naar een goed balans in mijn voeding. ik probeer nu ongeveer 100 gram eiwit per dag te eten en ik probeer weinig vet te eten, maar dat is een probleempje bij mij. Ik ben met avondeten afhankelijk van mijn ouders en verder vind ik het erg moeilijk om mijn vetinname per dag te verminderen. Iemand tips?

Ook ben ik een echte craver, dus ik probeer (als ik honger heb) iets gezonds te pakken, maar ook dit vind ik erg lastig... In het weekend mag ik trouwens wel iets 'slechts'..

Hieronder nog een beeld van hoe mijn voedselinname er op een dag uit ziet!

ontbijt
XXL nutrition whey delicious banana 40gr
krokante muesli AH met chocolade
zaanse hoeve kwark 150gr 2% vet

of XXL banana 40gr met smoothie/40gr eiwit naturel HOlland&Barret met fruit en ZH kwark

lunch:
30gr eiwit naturel
2 eieren
banaan/agave siroop
bakken tot pannekoeken

of 2 sneetjes vezelrijk brood AH speciaal met kipfilet of XXL nutrition pindakaas/chocoladespread
+ shake melk/water 200 ml en 30gr XXL nutrition banana eiwit

diner:
wat de pot schaft:p

Ook neem ik voor mijn workout een NOCCO drink/XXL nutrition blast! en/of na de workout een reep met eiwit van Women's best.

P.S. voor progressiefoto's, zie mijn album op mijn pagina! Tips? Graag!!!
IMG_6062.jpeg
IMG_6063.jpeg

2019:
image_6546160.JPG
 
Laatst bewerkt:
Welkom! mag ik vragen waarom je je vetinname wilt verminderen? Als ik jou was zou ik gewoon op je eiwitten en je totale aantal kcal letten als het om gewicht gaat.
Cravings heb ik zelf ook een aangezien ik vaak op mn kamer ben zorg ik gewoon dat ik een appel of wat zoute popcorn op mn kamer heb liggen, dat pak ik dan vaker dan dat ik naar beneden loop voor chips ofzo:rolleyes: Hele pure chocola van lindt werkt ook aangezien je daar waarschijnlijk geen hele reep van opgegeten krijgt:o
Goede progressie trouwens!
 
hoi Aquaexplo!

Bedankt voor het compliment! ik wil mijn vetinname verminderen, omdat ik wat droger wil (vooral rondom mijn buik) ik moet ook proberen wat meer HIIT trainingen te doen. Misschien helpt dat ook al om droger te worden (ik doe namelijk bijna geen cardio). ik zit nu op ongeveer 1800 kcal (gemiddeld genomen) en ongv. 100 gr eiwit per dag, is dat voldoende? maakt dan het vetinname niet uit bedoel ik?

En bedankt voor de tips over het eten! ga ik zeker doen hahaha
 
Afvallen door je door minder energie te consumeren dan je verbruikt.
Niet per se door minder vet te eten.
Je lichaam heeft vetten nodig, aangeraden wordt om ongeveer 1 gram per kg lichaamsgewicht aan vet te eten.
Met koolhydraten kun je dan spelen om af te vallen/ aan te komen.
 
hoi Aquaexplo!

Bedankt voor het compliment! ik wil mijn vetinname verminderen, omdat ik wat droger wil (vooral rondom mijn buik) ik moet ook proberen wat meer HIIT trainingen te doen. Misschien helpt dat ook al om droger te worden (ik doe namelijk bijna geen cardio). ik zit nu op ongeveer 1800 kcal (gemiddeld genomen) en ongv. 100 gr eiwit per dag, is dat voldoende? maakt dan het vetinname niet uit bedoel ik?

En bedankt voor de tips over het eten! ga ik zeker doen hahaha
Vet is over het algemeen belangrijker voor je lichaam dan koolhydraten, dus zeker als je redelijk weinig kcalorieen eet is het makkelijker en beter voor je om nog genoeg vet te eten. De hoeveelheid kcals weet ik niet of dat voldoende is, daar moet je voor in de spiegel of op de weegschaal kijken. Het eiwit vindt ik zelf een beetje aan de lagere kant, Als je rond de 70 kilo weegt zou ik zelf proberen om minimaal 130/140 gram eiwit te eten, maar als ik even snel naar je dagelijks voeding kijk zit je met ontbijt en lunch rond de 80/90 gram eiwit. Als je dan avondeten en post workout eiwitreep meetelt kom je al redelijk in de buurt. Cardio zou ik zelf pas toevoegen als je moeite krijgt met minder eten, maar dat is deels ook omdat ik er een hekel aan heb dus ik stel het zo lang mogelijk uit. :o HIIT is trouwens vooral handig als je weinig tijd hebt, maar het heeft niet veel meer toegevoegde waarde als normale cardio, alleen duurt het iets korter. Qua trainingen zou ik het gewoon houden zoals je nu doet, en dan cardio op dagen dat je niet traint.
 
Oh dan zit ik goed met mijn vetten (ongeveer 75gr per dag namelijk:D en weeg 73kg). dankjewel! dan denk ik dat ik wel aardig goed zit met mijn voedselinname zo hahaha!
 
@
Vet is over het algemeen belangrijker voor je lichaam dan koolhydraten, dus zeker als je redelijk weinig kcalorieen eet is het makkelijker en beter voor je om nog genoeg vet te eten. De hoeveelheid kcals weet ik niet of dat voldoende is, daar moet je voor in de spiegel of op de weegschaal kijken. Het eiwit vindt ik zelf een beetje aan de lagere kant, Als je rond de 70 kilo weegt zou ik zelf proberen om minimaal 130/140 gram eiwit te eten, maar als ik even snel naar je dagelijks voeding kijk zit je met ontbijt en lunch rond de 80/90 gram eiwit. Als je dan avondeten en post workout eiwitreep meetelt kom je al redelijk in de buurt. Cardio zou ik zelf pas toevoegen als je moeite krijgt met minder eten, maar dat is deels ook omdat ik er een hekel aan heb dus ik stel het zo lang mogelijk uit. :o HIIT is trouwens vooral handig als je weinig tijd hebt, maar het heeft niet veel meer toegevoegde waarde als normale cardio, alleen duurt het iets korter. Qua trainingen zou ik het gewoon houden zoals je nu doet, en dan cardio op dagen dat je niet traint.

dan houd ik het bij HIIT, cardio is ook niet echt mijn favoriete bezigheid:o en qua eiwitinname houd ik het inderdaad even hierop. als ik weer meer of zwaarder ga trainen kan ik het altijd iets opschroeven toch?

P.S. welke eiwitrepen/tussendoortjes raden jullie aan?? Ik wil heel graag de barebells repen bestellen bij XXL, maar repen zijn beste prijzig:o
 
@


dan houd ik het bij HIIT, cardio is ook niet echt mijn favoriete bezigheid:o en qua eiwitinname houd ik het inderdaad even hierop. als ik weer meer of zwaarder ga trainen kan ik het altijd iets opschroeven toch?

P.S. welke eiwitrepen/tussendoortjes raden jullie aan?? Ik wil heel graag de barebells repen bestellen bij XXL, maar repen zijn beste prijzig:o
Ieder zijn eigen ding! Ik denk vaak dat mensen beter kunnen doen wat zij fijn vinden en vinden werken, dan dat ze doen wat het beste zou moeten werken maar er na 3 weken mee stoppen omdat ze er een hekel aan hebben. Eiwitrepen eet ik niet heel vaak, ik word eigenlijk wat elke eiwitreep misselijk dus vaak doe ik gewoon een shake. Vrienden van mij eten vaak een delicious crunchy protein bar van xxlnutrition, maar daar zitten iets meer vetten en koolhydraten in dan de gemiddelde protein bar volgens mij.
 
Transformatie mag je zeker trots op wezen inderdaad! Kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

Ook goed dat je hier komt kijken, al is het puur voor de motivatie. Ik neem aan dat je een app gebruikt om je kcal en macro's te tellen? Ik ben het wel eens met bovenstaande: iets meer eiwit kan geen kwaad, al zou ik nog eens kritisch kijken hoeveel gram eiwit het werkelijk is.
Voor wat betreft het avondeten: maak je niet zo druk dat het elke dag weer anders is. Meestal komt het qua kcal wel grotendeels op hetzelfde neer. Bovendien moet je het niet dagdagelijks zien, maar eerder wekelijks/op de lange termijn. Je lichaam is namelijk een continu proces. Het is niet dat als je gisteren 500kcal over je onderhoud zat, dat je meteen die hele dag verneukt hebt. Ga het meer in gemiddeldes zien.
Qua training: ik weet niet precies hoe je trainingen eruitzien, maar 2 uur is niet kort. Zeker als dat 2 uur op hoge intensiteit is. Probeer eens een kritische blik op je trainingsschema te werpen (zie ook de sectie 'Trainingsschema's en programma's hiervoor).

Anyway, het belangrijkste is altijd nog dat je er plezier en voldoening uit haalt. Als dat voor jou betekent om, net zoals ik, alles autistisch af te wegen tot op de gram nauwkeurig, dan moet je dat vooral doen. Als je het liever wat losser doet, dan is dat ook meer dan prima.

Succes en natuurlijk welkom:).
 
Transformatie mag je zeker trots op wezen inderdaad! Kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

Ook goed dat je hier komt kijken, al is het puur voor de motivatie. Ik neem aan dat je een app gebruikt om je kcal en macro's te tellen? Ik ben het wel eens met bovenstaande: iets meer eiwit kan geen kwaad, al zou ik nog eens kritisch kijken hoeveel gram eiwit het werkelijk is.
Voor wat betreft het avondeten: maak je niet zo druk dat het elke dag weer anders is. Meestal komt het qua kcal wel grotendeels op hetzelfde neer. Bovendien moet je het niet dagdagelijks zien, maar eerder wekelijks/op de lange termijn. Je lichaam is namelijk een continu proces. Het is niet dat als je gisteren 500kcal over je onderhoud zat, dat je meteen die hele dag verneukt hebt. Ga het meer in gemiddeldes zien.
Qua training: ik weet niet precies hoe je trainingen eruitzien, maar 2 uur is niet kort. Zeker als dat 2 uur op hoge intensiteit is. Probeer eens een kritische blik op je trainingsschema te werpen (zie ook de sectie 'Trainingsschema's en programma's hiervoor).

Anyway, het belangrijkste is altijd nog dat je er plezier en voldoening uit haalt. Als dat voor jou betekent om, net zoals ik, alles autistisch af te wegen tot op de gram nauwkeurig, dan moet je dat vooral doen. Als je het liever wat losser doet, dan is dat ook meer dan prima.

Succes en natuurlijk welkom:).
Bedankt voor het compliment en Bedankt voor de tips! Hier heb ik zeker wat aan

Ik train nu niet 2 uur, weer beetje bij beetje opbouwen. Ik deed toen 2 uur omdat ik wel iets meer cardio/HIIT deed en vaker full body deed. Nu doe ik ruim een uur intensief, maar dan niet full body.
 
Welkom! Prima progressie gemaakt.:flex:
 
Back
Naar boven