XXL Nutrition

Halsterstang/dumbells voor power rack (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hallo,

ik ben een mama van 5, 34 jaar met een nieuwe passie voor krachttraining.
Ik ben beginnen trainen voor medische redenen. Tijdens mijn 2 laatste zwangerschappen, heel veel moeten liggen en steunkoussen door longembolie. Ik ben altijd heel mager geweest, fijne polsje en benen. En heel mijn leven geen sport gedaan door pijnlijke krakende knieën. Ik had hiervoor geen enkel spiertje in mijn lichaam, maar wel steeds meer vet.
Vorige jaar een homegym gekocht, maar nu wat spijt van mijn aankoop. In het begin heel veel last gehad van blessures door te zwaar te willen trainen. Nu heb ik stilaan een basis, maar ik moet nog heel erg oppassen.
De homegym gebruik ik meestal voor de rug en dat is het.
Ik train namelijk liever met dumbells en bank.
Ik heb ook een halterstang van 120cm, 30 mm (gewichtjes van 5 en 2,5kg). Maar dat is gelukkig te licht geworden,
Ook mijn dumbells van 5 kg waren in het begin goed, maar nu te licht en ik moet te veel herhalingen doen.
Ik heb eventjes gewacht om nieuwe spullen aan te kopen...
Nu eindelijk mijn vraag: ik zou graag een power rack met lat pulley van ATX kopen.
Welke dumbells, halterstang zou hiervoor geschikt zijn? Zodat ik alles wat kan combineren.
De breedte van de power rack is 119 cm, zou een stang van bv 150cm/ 30mm voldoende zijn?
Er zijn nog verschillende maten: 167, 183, 200cm.
Advies en tips zijn zeer welkom.

Alvast bedankt!
Amanda
 
Met een breedte van 150cm houd je maar 30cm over om je halterschijven op te laden. Dat is niet veel. Als je plek hebt zou ik voor de 183 cm gaan.
 
Maar ik denk dat fitness seller jou zeker ook kan adviseren.
 
Bedankt voor je antwoord! Inderdaad nu je het zegt, met een stang van 150 cm zal ik niet veel plaats over hebben. Ik durf soms ook niet te groot of te zwaar kopen omdat ik nog een beginner ben.
 
Je moet goed naar de binnenmaat van de stang kijken wellicht is zo een rose damesstang iets voor je? Fitnessseller heeft een uitstekende klantenservice en zal je zeker goed helpen!
 
Je moet goed naar de binnenmaat van de stang kijken wellicht is zo een rose damesstang iets voor je? Fitnessseller heeft een uitstekende klantenservice en zal je zeker goed helpen!
Super bedankt voor je antwoord! Ik wist zelf niet dat zo een fijne bar bestond en inderdaad ideaal voor mij, want ik let er goed op dat ik mijn handen ver genoeg zet, zodat ik niet op mijn vingers trek.
Ik wist wel dat het een goed idee was om raad te vraag aan mensen met ervaring 🙂 bedankt!
 
  • Like
Waarderingen: gose
Back
Naar boven