AndroidHealthClinic

halterschijven + halterstang vraagje

Bezoekers in dit topic

Haturessy

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2009
Berichten
22
Waardering
1
Hoii,

in de vraag en aanbod sectie vroeg ik naar dumbbells en kreeg ik van iemand dus de tip om bij fitness-seller.nl wat halterschijven + een korte halterstang te kopen.

Nu dacht ik dat klinkt wel goed,na even wat research wou ik het net gaan bestellen maar las ik nog alles even goed door. Het gaat nu om het volgende

De halterschijven:
http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p495_Set-Halterschijven-PE-4-x-5-kg--20-kg-.html

-Met een dikte van Dikte: 4,5 cm

De halterstang:
http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p293_Korte-halterstang-glad-30-mm-x-375-mm.html

-Extra lange, gladde schijfopname: ca. 12 cm - voor veel gewichten.

zijn die halterschijven echt zo dik of wordt daar het totaal pakket van 4 halterschijven mee bedoeld? anders kan ik dus niet eens 3 x 5kg halterschijven er op gooien. wellicht een domme vraag maarja liever dit dan dat ik alles weer terug kan sturen eh.

Wie o wie weet dit want ik wil ze zo snel mogelijk bestellen
icon10.gif
 
Ik schat niet dikker dan twee cm of zo, wellicht nog dunner, iig geen probleem in kombinatie met je halterstang.
Voor de zekerheid zou je fitnesseller ff kunnen mailen.

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:35 ----------

Zojuist gevonden in de Fitnessellertopic :

05 kg gietijzer 30 mm: diameter 22,0 cm / dikte 2,5 cm
10 kg gietijzer 30 mm: diameter 26,5 cm / dikte 3,5 cm
 
Ik heb de PE schijven ook(had toen geen geld voor gietijzer) maar ze zijn inderdaad vrij dik. 4,5 cm per schijf dus.
 
oke bedankt, ik ga nog wel ff goed zoeken dan, wie nog tips heeft dan hoor ik dat graag
 
Die PE schijven zijn echt groot. Het heeft wel een voordeel, als je dan 20kg aan het drukken bent lijkt het net of je 40kg drukt. Voor de rest is het nadelig, maarja wel goedkoop.
 
Ik begrijp sowieso niet wat je met zo'n kleine halterstang moet, met zulke gewichten erop.
Ik zou gewoon losse gietijzeren schijven kopen, en misschien zo'n setje dan. Heb je al een lange halterstang?
 
ik gebruik de pe schijven alleen nog maar aan mijn curl stang


voor mijn dumbbells heb ik gietijzeren gekocht, simpel weg omdat er meer op kan en ze kleiner zijn
 
Ik begrijp sowieso niet wat je met zo'n kleine halterstang moet, met zulke gewichten erop.
Ik zou gewoon losse gietijzeren schijven kopen, en misschien zo'n setje dan. Heb je al een lange halterstang?


ik wil gewoon dumbbells hebben van minimaal 40kg maakt me niet uit hoe. ik koop gewoon die gietijzeren schijven met korte halterstang en nog een lange halter stang of een ez-stang erbij.
 
ik wil gewoon dumbbells hebben van minimaal 40kg maakt me niet uit hoe. ik koop gewoon die gietijzeren schijven met korte halterstang en nog een lange halter stang of een ez-stang erbij.

Okee. ja, voor de langere stangen zijn die PE schijven prima, maar voor de korte halterstang is het poep. Maar zo heb ik het inderdaad ook gedaaan ;)
 
Ik heb PE schijven, maar zou ze nooit weer kopen. Doe mij maar gewoon gietijzeren. Dingen zijn niet echt massief, lijkt bij mij wel of er lucht in zit ???
 
Ik heb PE schijven, maar zou ze nooit weer kopen. Doe mij maar gewoon gietijzeren. Dingen zijn niet echt massief, lijkt bij mij wel of er lucht in zit ???

heb ik geen last van. dan zullen die van jou wel lek zijn
 
ik heb die ook,zou ze ook niet meer kopen,gebruik ze ook nog alleen nog voor de curlstang.
 
Back
Naar boven