AndroidHealthClinic

Haltersteunen (Kroon).. verstandige keuze? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
Ik zou graag thuis willen gaan benchen en squaten.
Nu zie ik op helissports.nl 2 haltersteunen staan van Kroon.
Ik ben nog niet heel sterk in me armen en benen, dus 100+KG zit er voorlopig denk ik nog niet in.. wilde alleen wel graag weten of het een goede keuze is om deze steunen te kopen?

kroon-bs230-1.jpg


Ze kosten 60 euro per paar, en zijn in hoogte verstelbaar (108-180cm)
Mischien dat ik ze nog extra kan verstevigen voor stabiliteit?
 
Heb deze steunen nu zo'n 5 maanden en ik vind ze hun geld eigenlijk niet waard.
Ze zijn zeer licht en instabiel en voegen kwa veiligheid niet veel tot niets toe aan je squat.
Vooral wanneer je deze hoger instelt voor bijvoorbeeld military press , kantelen ze bij zo'n 40 kilo zeer makkelijk.
Ik zou onmiddelijk voor een squatrack gaan , vb die van helisports , hier heb je tenminste echt waar voor je geld.

mvg Jens.
 
Ik dacht mij ook die steunen van 60 Euro aan te schaffen maar ze lijken me een beetje instabiel.
Zo'n squatrack ziet er degelijk uit (zie foto)
De afmetingen zijn 135x112x165 cm (iemand een idee wat lengte, breedte en hoogte is?)
Ik zoek mij ook een halterstang aan te schaffen. Welke lengtes passen op dit squatrack? (160cm-200-220cm?)
Groetjes

kroon-bs252-1.jpg
 
Ik ga voor de barbarian free rack steunen. Deze zijn wel duur maar zijn vrijwel onverslijtbaar en stabiel (28kg per stuk).
 
@ steventje de hoogt is 165CM, ik weet wel niet of die nog in hoogte verstelbaar is?
Maar om te squaten is 165CM genoeg zekers, tenzij je 2 meter bent. Ik ben 177CM zou ik hierop ook Military press kunnen?
 
@ Michelangelo. Die barbarian free rack steunen zijn idd een stuk stabieler dan die van kroon.
En met een halterstang en bankje kan je ook vrijwel alle oefeningen doen en het neemt minder plaats in en dat is wat ik zoek.
Waar vind ik zo'n steunen in Belgie?
 
Die vind je volgens mij niet in België. Ik ga ze via ebay duitsland nieuw kopen.
 
Mssn een domme vraag maar als je een barbell op zo'n power rack of free rack legt en er aan 1 kant een 20kg schijf ophangt, bestaat het gevaar dan niet dat alles overhelt naar 1 kant?
 
@ TS: Goedkoop is duurkoop.
 
Mssn een domme vraag maar als je een barbell op zo'n power rack of free rack legt en er aan 1 kant een 20kg schijf ophangt, bestaat het gevaar dan niet dat alles overhelt naar 1 kant?

In het bodycraft powerrack is dit alleszins al geen enkel probleem! Er heeft bij mij aan 1 zijde van de halter zelfs al 30 kg ofzo meer gehangen dan aan de andere kant. De steunen staan ver genoeg uit elkaar, dus de halter blijft goed liggen... Voor de andere rack's kan ik mij er niet over uitspreken.
 
Mssn een domme vraag maar als je een barbell op zo'n power rack of free rack legt en er aan 1 kant een 20kg schijf ophangt, bestaat het gevaar dan niet dat alles overhelt naar 1 kant?

Yup, heb ik bijna een instructeur zijn kop mee afgeslagen :eek:
 
Back
Naar boven