XXL Nutrition

'Hamburgers en snacks even verslavend als drugs'

Bezoekers in dit topic

capricik

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
15 dec 2002
Berichten
964
Waardering
1
Bron Gazet Van Antwerpen (http://www.gva.be/nieuws/Wetenschap/default.asp?art={DAE56553-24EA-4D82-AED7-AEFCE0AED46B})


De hoge concentraties van suiker en vet in het 'junk food' dat de moderne mens in grote hoeveelheden tot zich neemt, zijn even verslavend als nicotine en zelfs drugs, en de makers van deze dikmakende maaltijden weten dat. Die beschuldiging staat te lezen in de Sunday Telegraph en de Sunday Times, die zich beroepen op nieuw wetenschappelijk onderzoek.
Volgens beide kranten hebben wetenschappers aan het Rockefeller Instituut in New York onderzocht hoe het komt dat mensen zulke gigantische hoeveelheden eten van zaken als hamburgers, chips of chocolade - en daarmee toetreden tot de groeiende groep van zwaargewichten.
Zij kwamen tot de conclusie dat die producten een biochemishe reactie veroorzaken waardoor eten ontaardt in schrokken. De veranderingen die voedsel met een heel hoog suiker- of vetgehalte in de biochemie van de hersenen veroorzaken, vertonen volgens deze vorsers duidelijke overeenkomsten met wat nicotine of cocaine en heroïne in onze hersenen aanrichten. Met andere woorden: wie verslaafd is aan dergelijk voedsel, zal het bijzonder moeilijk hebben om af te kicken en gezonder te gaan eten.

De bevindigen van de wetenschappers in New York worden onderschreven door collega's die werken voor Nestlé en Unilever, twee van 's werelds grootste fabrikanten van voedingswaren, en die in het geheim een eigen onderzoek uitvoerden. Zij kwamen tot de conclusie dat 'wij een biochemisch monster hebben gecreëerd'. Dat de voedselgiganten op de hoogte waren van deze bevindingen, wordt op de hoofdkwartieren van Nestlé en Unilever met klem ontkend.
 
Zéér interessant. Had al eens zoiets gehoord. En buiten de biochemische kant in de hersenen mogen we ook niet vergeten wat het doet aan insuline. Insuline stoten halen het bloedglucosepeil omlaag waardoor je je minder goed gaat voelen, hierdoor wil je nog meer suiker en fastfood gaan eten...
Dit alles is waarschijnlijk ook de oorzaak van al die Westerse ziekten en slechte gewoonten. Ben er zelf gelukkig ook vanaf gekickt :)
 
haha welcome to the party heren :D Mijn nieuwe lievelingseten : havermout!
 
In het weekend durf ik wel eens pinda's en chips eten, maar dat blijft dan ook binnen de perken ;)
 
admin zei:
In het weekend durf ik wel eens pinda's en chips eten, maar dat blijft dan ook binnen de perken ;)


Hmm admin..

wat soort voedingsschemavolg je
doordeweeks clean in het weekend cheat?

Drinkl je ook nog alcohol en ga je veel uit of?
 
Alcohol zelden. En altijd weinig. In weekend eet ik iets minder strikt, maar nog steeds redelijk schoon.
 
admin zei:
Alcohol zelden. En altijd weinig. In weekend eet ik iets minder strikt, maar nog steeds redelijk schoon.


oke en waarom eet je minder strikt?


Omdat het goed is voor je lichaam of?
 
Gooit je stofwisseling omhoog en afwisseling geeft zin in eten door de week.
 
admin zei:
Gooit je stofwisseling omhoog en afwisseling geeft zin in eten door de week.


dat wis ik niet, maar eet in t weekend ook minder strict dan doordeweeks. nog wel zo clean mogelijk, zelfs op me junkdag.

offtopic: damn jouw avatar pic van Arnie is echt vet man !!
 
interessant, helaas vind ik junk food nog steeds even lekker..op vakantie eet ik dit vaak en na uitgaan ook wel, door de week en in weekend praktisch niet..
 
CQ_Demolisher zei:
interessant, helaas vind ik junk food nog steeds even lekker..op vakantie eet ik dit vaak en na uitgaan ook wel, door de week en in weekend praktisch niet..

maar daar is de vakantie ook voor bedoeld he:D

genieten en na terugkomst nog scherper zijn! ik zal me wel enisgzins inhouden op vakantie maar kom op, niet bij alles.

eet ook enkel schoon het gehele jar door, in t weekdn wat minder strikt maar nooit overdrijven..ik vind dat ik die vakantie wel als een beloning mag zien.

ik heb zelf nog wel een zwak voor muesli en cruelsi ed..tja suikers he.
 
verbaasd me eerlijk gezegd niks

nu blijkt dat die grote junkfood-bedrijven dit al jarenlang wisten, Nesquick word al aangeraden een goede advocaat onder de arm te nemen.

bereid je maar voor op enkele monsterprocessen, kan er weer gesmeten worden met 6 nullen en meer!

:D
 
Back
Naar boven