AndroidHealthClinic

hammer curls (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Bij de Hammer curls train ik toch niet alleen de spier(en) in de overloop van mijn onderkant biceps in / onderarm ? ( sorry weet de benaming niet)

Ik train toch ook mijn biceps zelf ? En wat nog meer ?

waarom is een Hammercurl dan zo'n geliefde oefening voor velen ?

Vind het trouwens best gek, dat ik met hammer curls meer aankan wat betreft gewicht, dan bijv; een gewone one arm dumbbell curl.
 
Is het niet zo dat je met de hammercurl je "dubbele biceps belijning" benadrukt?
 
Jaccis zei:
Bij de Hammer curls train ik toch niet alleen de spier(en) in de overloop van mijn onderkant biceps in / onderarm ? ( sorry weet de benaming niet)

Ik train toch ook mijn biceps zelf ? En wat nog meer ?

waarom is een Hammercurl dan zo'n geliefde oefening voor velen ?

Vind het trouwens best gek, dat ik met hammer curls meer aankan wat betreft gewicht, dan bijv; een gewone one arm dumbbell curl.

Deze oefening is voor de biceps bedoeld.Maar de onderarm word hier ook bij belast.

Als je de oefening correct uitvoert zal je enkel biceps en onderarm trainen.
 
De Jos zei:
Deze oefening is voor de biceps bedoeld.Maar de onderarm word hier ook bij belast.

Als je de oefening correct uitvoert zal je enkel biceps en onderarm trainen.

brachialis ja
 
Jaccis zei:
waarom is een Hammercurl dan zo'n geliefde oefening voor velen ?

Vind het trouwens best gek, dat ik met hammer curls meer aankan wat betreft gewicht, dan bijv; een gewone one arm dumbbell curl.
geliefd omdat je al meer kan nemen in gewicht , daarom dat ze ook allemaal graag deadliften en squatten ....

waarom meer gewicht , omdat je ook meer trekt op je onderarm ( het is geen isolatieoefening )
 
Compound is over meerdere draaipunten, dus de hammer curl is een isolatieoefening.
 
ze is ook wel geliefd omdat je er een sterke grip van krijgt.
 
Is idd meer voor brachialis dan voor biceps. Omdat de brachialis een "sterkere" spier is dan je biceps kun je met de hammercurl meer gewicht pakken dan met een standaard biceps curl. Mensen die geen inzicht hebben in de anatomie van de arm zullen misschien denken dat je door meer gewicht te pakken de biceps harder traint, maar je ontziet hem juist meer.
 
gaat het wel bijdragen aan een grotere biceps ?

Want dat is wat we toch allemaal willen ? Volle dikke hoge jongens.....

Dan zou je zeggen dat deze hammer curls niet echt geschikt zijn ?
 
Ik zou niet vertrouwen op Hammercurls om je biceps flink te laten groeien. Ze dragen wel bij tot een dikkere bovenarm (door de Brachialis te laten groeien) maar niet tot flinke groei van de biceps zelf. Daarvoor zijn betere oefeningen waarbij je de biceps zelf direct belast, zoals barbell curls (met een rechte stang, niet met een __/-\__/-\__ stang) In het algemeen is de regel: hoe meer je de pols naar binnen is gedraaid tijdens een curl-oefening; hoe meer je de Brachialis en minder je de biceps belast. Dus met de duimen omhoog belast je meer Brachialis, met de duimen naar buiten meer de biceps. Wil je de biceps maximaal isoleren tijdens de oefening kun je proberen je pink iets omhoog te houden (heb ik zelf nog niet geprobeerd)

Daan
 
Even voor de duidelijkheid, het is de brachioradialis, (de aangegeven onderarmspier)
die je met de hammercurl voornamelijk traint.
Daarbij neem je biceps en brachialis uiteraard wel enigzins mee.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Mijn biceps schema ziet er als volgt uit:

Brachialis: dumbbell curls met handpalm omlaag.
Lange kop vd biceps: wide grip barbell curls:
Korte kop vd biceps: concentration curls (schouder mediaal geroteerd)

En daarnaast de briachioradialis meenemen: hammer curls.
 
laat ik het anders zeggen....

Wat is voor jullie de reden dat je hammer curls doet ?
 
Het ontwikkelen van mijn onderarmen.

Je onderarm wordt er aan de bicepskant een stuk dikker door.
Een grote brachioradialis ziet er gewoon bruut uit !
 
DutchVince: ik wilde precies hetzelfde plaatje posten, maar kwam er echt niet uit hoe ik een pic kan plaatsen in een post. Hoe heb je dat gedaan?

Stuur de uitleg svp als prive-bericht voordat we sterk off-topic gaan.


Thanx

Daan
 
De hoofdfunctie van de biceps is het draaien/ roteren van de onderarm. Kijk maar eens wat er gebeurt met de biceps als je je hand draait
 
Action Dan zei:
Ik zou niet vertrouwen op Hammercurls om je biceps flink te laten groeien. Ze dragen wel bij tot een dikkere bovenarm (door de Brachialis te laten groeien) maar niet tot flinke groei van de biceps zelf. Daarvoor zijn betere oefeningen waarbij je de biceps zelf direct belast, zoals barbell curls (met een rechte stang, niet met een __/-\__/-\__ stang) In het algemeen is de regel: hoe meer je de pols naar binnen is gedraaid tijdens een curl-oefening; hoe meer je de Brachialis en minder je de biceps belast. Dus met de duimen omhoog belast je meer Brachialis, met de duimen naar buiten meer de biceps. Wil je de biceps maximaal isoleren tijdens de oefening kun je proberen je pink iets omhoog te houden (heb ik zelf nog niet geprobeerd)

Daan

Helemaal mee eens. Hammer curls zijn zeker nuttig, zoals het plaatje uit het boek van Frédéric Delavier (goed boek!) laat zien train je er verschillende spiergroepen mee, ik heb ze dan ook meestal wel in m'n schema zitten. Maar als je de nádruk op je biceps wil leggen kan je beter concentration- of preachercurls doen.
 
DutchVince zei:
Even voor de duidelijkheid, het is de brachioradialis, (de aangegeven onderarmspier)
die je met de hammercurl voornamelijk traint.
Daarbij neem je biceps en brachialis uiteraard wel enigzins mee.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kijk dit plaatje komt uit een heel goed boek.... ;)
Blz 4
(Kan bijna niet missen want ik kijk er nog steeds in...)

Krachttraining -een anatomische benadering-
Door Frederic Delavier
isbn:90 5877 061 3
Beste cadeau ooit gehad.... ;)

Edited: Shit te laat met posten..was al genoemd..

KOOP ET!
 
Little Me zei:
geliefd omdat je al meer kan nemen in gewicht , daarom dat ze ook allemaal graag deadliften en squatten ....

nou.. niet bij ons in de sportschool :rolleyes:
 
Back
Naar boven