XXL Nutrition

Hamstring, anavar kuur

Bezoekers in dit topic

saxoferrato

Cool Novice
Lid geworden
5 jul 2013
Berichten
37
Waardering
0
[Ik denk dat deze vraag in het aas forum hoort, maar hier kon ik geen topic openen]

Beste allemaal,

Ik heb gister tijdens voetbal mijn hamstring gescheurd. Niet afgescheurd gelukkig, maar zal dus wel een aantal weken rust moeten houden en dan weer rustig wat kracht moeten opbouwen. Nu ben ik echter vorige week begonnen aan een anavar kuur, en aangezien ik dus niet meer kan trainen vraag ik me af of het verstandig is om nu te stoppen met de kuur. Opzich zou ik nog wel een aantal oefeningen kunnen doen, maar benen trainen kan sowieso niet, en deadlift ook niet. Wat zeggen jullie: doorgaan met de kuur en dan om de hamstring heen doorgaan met trainen, of stoppen met de kuur en hier weer mee beginnen zodra ik weer vol mn hamstring kan gebruiken?

Bedankt!
 
Zou gewoon stoppen, die ene week zal je heus niks gebracht hebben.
Beste om gewoon om vol te herstellen en dan pas te beginnen
 
uwotm8-o.gif

M 1m79 73kg 18%

En nu al kuren :roflol:
 
Nu ik je stats zo zie, misschien eerst maar eens goed leren eten
Check stickies in voeding topic voordat je uberhaupt aan kuren denkt ;)
 
Haha, dat is in de tussentijd alweer veranderd :p ik zit niet vaak op dit forum, werk al die stats dus ook niet bij. Voeding en training zijn in orde! Zit 300 kcal onder onderhoud, ew/kh/vet verhoudingen etc zijn in orde. Ik weet dat ik (lang) niet aan mn natuurlijke top zit, maar ik wilde hiermee beginnen dus dat heb ik gedaan ;) ik heb me goed ingelezen dus ik doe niet zomaar wat.

Zou gewoon stoppen, die ene week zal je heus niks gebracht hebben.
Beste om gewoon om vol te herstellen en dan pas te beginnen

Bedankt
 
goed bezig..... gescheurde spier, kuur en dan onder je onderhoud gaan eten.....

Ga eerst eens eten wat je nodig hebt om goed te kunnen herstellen.
Met een tekort is herstel natuurlijk ruk.

En stoppen met kuur als je bepaalde spiergroepen niet kan trainen lijkt me het beste voor je fysiek.
 
goed bezig..... gescheurde spier, kuur en dan onder je onderhoud gaan eten.....

Ga eerst eens eten wat je nodig hebt om goed te kunnen herstellen.
Met een tekort is herstel natuurlijk ruk.

En stoppen met kuur als je bepaalde spiergroepen niet kan trainen lijkt me het beste voor je fysiek.

Het is net 24 uur geleden, je kan het me hopelijk niet kwalijk nemen als ik dan nog niet direct mijn hele voedingsschema heb aangepast... Kan iemand bevestigen of dit uberhaupt noodzakelijk is (op/boven onderhoud eten zodat een spierscheuring sneller herstelt dan iets onder onderhoud)?

Het voelt heel zonde om na 1 week te stoppen, ik heb heel veel motivatie om vol te knallen! Maar aan de andere kant is het nog vroeg in de kuur, dus wat dat betreft is het niet zonde. Ik twijfel dus nog of ik de aankomende 2/3 weken alleen bovenlijf ga trainen, en zodra ik weer wat met mn hamstring kan doen deze weer rustig begin te belasten (en dus door ga met de kuur). Maar als iedereen aanraadt om ermee te stoppen dan lijkt mij dat ook de beste optie!
 
:roflol:

Je was een jaar geleden 1.79 bij 73kg, dan zou ik de komende 5 jaar nog niet gaan kuren :roflol:

Ga fatsoenlijk eten man, als je dit soort vragen stelt zul je wss nog geeneens de 80kg aantikken
 
Ik eet fatsoenlijk. Nogmaals, ik weet dat ik nog wel jaren door zou kunnen trainen, ik heb echter besloten dat ik dit wil doen! Los van alle adviezen om nog een tijd natty door te trainen, vroeg ik of het verstandig zou zijn om te stoppen na mn 1e week.
 
Het is net 24 uur geleden, je kan het me hopelijk niet kwalijk nemen als ik dan nog niet direct mijn hele voedingsschema heb aangepast... Kan iemand bevestigen of dit uberhaupt noodzakelijk is (op/boven onderhoud eten zodat een spierscheuring sneller herstelt dan iets onder onderhoud)?

Het voelt heel zonde om na 1 week te stoppen, ik heb heel veel motivatie om vol te knallen! Maar aan de andere kant is het nog vroeg in de kuur, dus wat dat betreft is het niet zonde. Ik twijfel dus nog of ik de aankomende 2/3 weken alleen bovenlijf ga trainen, en zodra ik weer wat met mn hamstring kan doen deze weer rustig begin te belasten (en dus door ga met de kuur). Maar als iedereen aanraadt om ermee te stoppen dan lijkt mij dat ook de beste optie!

ik neem het je niet kwalijk hoor, jij maakt de keuze zelf verder.

In het BB is het zo dat je ruim voldoende moet eten om te herstellen en te groeien. Als je tekort hebt zal je flink afvallen, hebt vergrote kans op spiermassa afbraak en dus verminderd herstel.

Ga er maar vanuit dat dat ook zo is bij een spierscheuring.
Te weinig eten zal je in katabole toestand brengen en je spiermassa en je herstel niet ten goede komen.

Zorg er dan iig wel voor dat je ruim voldoende eiwitten en vetten binnen krijgt voor herstel en hormoonhuishouding.

Je traint nog niet zo bijzonder lang en hebt ws je eerste kuurtje. Dan kan het verschil in een week of 3 al aanzienlijk zijn in de verhoudingen boven- en onderlichaam als je alleen upperbody zou trainen met kuur.....

Ik zou even een pauze nemen van de kuur en na herstel weer oppakken.
 
Volledig stoppen met trainen is écht beter. Gun je lichaam tijd te herstellen.
 
Ok! Heel erg vervelend :( ik had nog wel hoop om door te kunnen met bijv. bankdrukken enzo, maar ook dat is dus niet verstandig? Bedankt voor het meedenken allemaal!
 
Hamstrings laat ik nog even met rust nu, doet nog teveel pijn. Denk dat als ik weer rustig kan lopen/fietsen ik dit weer langzaam ga opbouwen. Maar jij zegt dus wel doorgaan met bijv bankdrukken (althans, oefeningen waarbij ik geen hamstring hoef te gebruiken)?
 
Hamstrings laat ik nog even met rust nu, doet nog teveel pijn. Denk dat als ik weer rustig kan lopen/fietsen ik dit weer langzaam ga opbouwen. Maar jij zegt dus wel doorgaan met bijv bankdrukken (althans, oefeningen waarbij ik geen hamstring hoef te gebruiken)?

Waarom zou je niet meer mogen bankdrukken als je een hamstring blessure hebt?

Het jammere is dat de meesten enkel deadlift, low bar squat en leg curls kennen om de hamstrings aan te pakken. Die dingen kan je momenteel best laten ja. Verder zijn er een pak minder belastende oefeningen voor de hamstrings die gebruikt worden bij revalidatie om net genezing te bevorderen en te optimaliseren. Zelfs vanaf de dag na je blessure. Aangepast trainen is de boodschap.
 
Waarom zou je niet meer mogen bankdrukken als je een hamstring blessure hebt

Zo dacht ik dus ook! Icm de kuur waar ik dus aan begonnen ben, zou ik dat het liefst willen afmaken. Net biceps en buik gedaan, en dat gaat prima. Voor borst schouders en triceps zie ik eigenlijk ook geen problemen. Ja het is jammer dat ik nu niet mn benen kan trainen tijdens de kuur, maar dat neem ik dan maar even voor lief. Het is niet dat ik dit nooit meer kan inhalen ofzo... Nogal koppig aangezien een aantal hier het afraden, maar ik ga toch door met de kuur.

"Voetbal" "Anavar" ....

Wat probeer jij te zeggen? Naast krachtsport kan er prima een balletje worden getrapt toch ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven