XXL Nutrition

Hamstring/bil blessure (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jacked and Jan

Gr Jan
Elite Member
Lid geworden
29 sep 2014
Berichten
4.112
Waardering
2.306
Lengte
1m86
Massa
90kg
Vetpercentage
17%
Hoi DBB'ers,

Sinds een week heb ik last van mijn hamstring en/of bil.

Als ik met gestrekte benen voorover buk dan voel ik iets druk geven in mijn linkerbal. Dit had ik al een paar maanden geleden ook al, toen ging het weer weg en kon ik normaal bewegen. Maar sinds kort begin ik er weer last van te krijgen. Ik dacht dat het een triggerpoint is, maar foam rollen en strekken helpt niet (of misschien doe ik niet de juiste oefening).

Ook heb ik last gekregen van mijn hamstring. Ik gok de Biceps Femoris.
Dit heb ik sinds een retarded deadlift. Het gewicht was in 2 sec omhoog maar ik had de bar wat wijder met mijn linkerhand vast, scheelt bijna niets maar er was dus wat meer druk op de linkerkant van mijn lichaam. Ik zou zweren dat je een krak kon horen, deed geen pijn maar goed. Nu voel ik heel soms een klein beetje druk aan de linkerkant van mijn onderrug.

Van de pijn heb ik in principe geen last, ben nu alleen bang om nog normaal te trainen.
Deadlifts haal ik even uit mijn schema, maar ik wil wel squatten.
Normaal zou ik langs de dokter gaan maar daar heeft mijn familie ook slechte ervaringen mee, laatst was ik ook bij de mensendieck maar daar werd ik ook niet echt wijzer.. alleen 30 euro armer.

Dus rust houden, rustig aandoen of/en een betere fysio zoeken?
En weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Groetjes
 
Gewoon naar de fysio gaan, mensen kunne hier wel gaan gissen wat het is, maar een goeie fysio heeft het zo gevonden.
 
Nu eerst een goeie fysio zoeken dus, laatste blamede genetics :l
Zou woensdag een afspraak maken. Zondag een uur abs only gedaan en misschien is mijn buik nu gewoon te zwak tov mijn onderrug.

in ieder geval bedankt voor het reagerenn
 
Ik denk dat je iets verrekt hebt, zou gewoon dat gebied rust geven paar weekjes, allene lichtjes trainen.
En langs goeie fysio voor zekerheid is geen verkeerd idee.
 
linkerbil of bal?

in case linkerbal, zou ik die niet foamrollen :eek: hihi


het kan echt duizend dingen zijn. Ik zou gewoon beetje rollen, rekken en lichter trainen. Meestal gaan dit soort dingen over, zoniet ga naar de fysio
 
Laat je ook even uit elkaar trekken door een manueel therapeut(e), wil ook nog eens wel helpen.
 
Dank u voor de tips.
Is dus gewoon een lichte blessure dat vanzelf over zou moeten gaan met wat rust. Daarnaast heb ik nog wat oefeningen gekregen, ook het advies de leg curl niet meer te gebruiken. Mijn hamstrings staan strak en die moeten wat meer met mijn billen samenwerken. Glute ham raise it is.
 
Back
Naar boven