XXL Nutrition

Hamstrings dikker maken

Bezoekers in dit topic

RiVer

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
23 nov 2002
Berichten
56
Waardering
0
Doe sinds kort 2 seperate oefeningen gericht op de hamstrings.
Leg curls en standing leg curls.
Doe allebei de oefening 2 sets met ca. 10-12 herhalingen. Ik pas deze oefening in mijn gehele beentraining in.

Leg extension 2 sets 10-12 herh
leg curl 2 sets 10-12 herh
seated leg curl 2 sets 10-12 herh
Leg press 2 sets 10-12 herh
squat 2 sets 10-12 herh

Mijn probleem bij mijn hamstrings (vind ik persoonlijk dan) is dat zeg maar ter plaatse van mijn knieholte de hamstrings wel behoorlijk dik zijn, maar net onder mijn gluteus (ja mijn reet) niet.
Iemand een oplossing hoe ik dit misschien kan verhelpen?
 
Onder de naam The Painful Seven staat een hele zwik aan mogelijke hamstring-oefeningen.
Misschien als je ze combineert met gluteus oefeningen?

Deed zelf de Roemeense (of stiff-legged) DL voor hamstrings, en nu de standing gluteus voor gluteus, maar die werkt ook in op hamstrings.
En Spike suggereerde laatst nog een goed gluteus/hamstrings oefening die als eerste zich op de gluteus richt, maar volgens mij ook de hamstrings aanpakt: Pull-through oefening

Kijk maar eens...

Espi
 
Tnx esp, maar zijn niet mijn soort oefeningen. Alleen de deadlift is wel lekker, maar deze doe ik persoonlijk voor mijn rug.
Misschien dat 3xl of BOS weten welk deel van de oefening (bijvoorbeeld de leg curl) meer aanspraak maakt op het bovenste deel van de hamstring?
 
Hoe bedoel je, niet MIJN soort oefeningen?
Ik vind ze wel grappig eigenlijk...
Of ze zinvol zijn, is vers 2. 3XL is daarin je man.. BOS heeft jaaaaren zijn benen verwaarloosd als ik me niet vergis, of heb ik even niet opgelet?

Wou alleen maar behulpzaam zijn

't Hangt er ook van af of je op kracht of omvang traint. Voor kracht moet ik zeggen dat ik nog nooit zulke sterke hamstrings heb gehad sinds ik op klikpedalen over ben gegaan en staand heb leren klimmen.

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Hoe bedoel je, niet MIJN soort oefeningen?
Ik vind ze wel grappig eigenlijk...
Of ze zinvol zijn, is vers 2. 3XL is daarin je man.. BOS heeft jaaaaren zijn benen verwaarloosd als ik me niet vergis, of heb ik even niet opgelet?

Wou alleen maar behulpzaam zijn

't Hangt er ook van af of je op kracht of omvang traint. Voor kracht moet ik zeggen dat ik nog nooit zulke sterke hamstrings heb gehad sinds ik op klikpedalen over ben gegaan en staand heb leren klimmen.

Espi

Zeg ook niet dat je niet behulpzaam bent. Vind het rare oefeningen. Zie mezelf deze niet doen, en zijn naar mijn mening ook niet echt ideaal voor mijn postuur en houd het liever bij de basisoefeningen.
BOS weet er misschien wel veel vanaf, ook al verwaarloost hij zijn benen!
 
Kan gewoon met de aanhechtingen te maken heben.

Vergelijk het maar met de biceps, de 1 heeft een lange spierbuik met korte aanhechtingen, terwijl de ander een korte spierbuik met lange aanhechtingen heeft.
 
stiffed leg deadliften rules...
 
idd. voor onder de gluteus stiffedleg- , straightleg- of sumodeadlift.
 
SINDS WANNEER WORDT EEN OEFENING BEOORDEELT OP HOE GRAPPIG OF DOM ZE ERUITZIEN ?????

mannen toch, jullie weten duidelijk niet hoe zwaar en moorden sommige oefeningen zijn...

bij de painful seven is de Glute Ham Raise, ofte Body Curl om het op z'n 3xl te zeggen, wel een van de beste hamstring oefeningen!

pulltroughs zijn, ondanks dat het ook grappig lijkt, ook heel good voor hams en glutes.

bodycurls beschouw ik eerlijk gezegd als een basisoefening.

trouwens, 'enkel' basisoefeningen doen (de klassieke dan) is te beperkt, er zijn talloze 'besisoefeningen' die je niet kent en die heel effectief kunnen zijn.
de Arch back Goodmorning vind ik trouwens ook een killer hamstring oefening.


verder zijn leg curl en standing leg curl geen 'basisoefeningen' mijns insziens. populair wel, maar geen basisoefening.
 
Originally posted by Esperantisto
BOS heeft jaaaaren zijn benen verwaarloosd als ik me niet vergis, of heb ik even niet opgelet?
Wou alleen maar behulpzaam zijn
??? :rolleyes: Laat mij eens weten waar ik dat heb opgeschreven??

RiVer: Je hebt het dus over de ham-glute tie ins.

Ik heb al eerder geschreven dat mijn hams ook niet op en top zijn.
Daarom begin ik altijd met ham oefeningen en ik kies dan 3 of 4 uit de volgende oefeningen:
-Sitting leg curl (we hebben geen lying leg curl machine :mad: )
-Alternating 1 legged leg curl
-Manual lying leg curl (gewoon leg curl met een dumbbell tussen je voeten geklemd (als je de video van Jay Cutler hebt gezien zie je het daar voorgedaan)
-Stiff (afgewisseld met stiff-straight) leg barbell of dumbbell deadlifts (soms met voeten iets naar binnen gedraaid)
-1 leg leg press (voet hoog op plateau voor jou probleem)
of gewoon leg press met 2 voeten hoog op plateau en zover mogelijk laten zakken en bij uittrappen hard je glutes aanspannen.
-Parking lot Lunges of alternating lunges.
-Step ups met barbell in je nek. (plateau voor je, links opstappen, rechts opstappen, links afstappen, rechts afstappen, na je behaalde aantal reps: rechterbeen eerst opstappen, linkerbeen opstappen, rechts afstappen, links afstappen etc)
Deze kan natuurlijk ook stationary worden uitgevoerd: dus 1 been blijft op plateau en die andere stapt steeds op en af.
-WS leg press

-Verder nog adductoren werk die ik meestal superset met hams zoals sitting adductor machine en standing adductor machine)


Rekken tussendoor en daarna beginnen met (front) squatten of hacksquatten.
 
Back
Naar boven