XXL Nutrition

Hamstrings

Bezoekers in dit topic

Jaryzz

Cool Novice
Lid geworden
26 mei 2014
Berichten
80
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
25%
Om de hamstrings te trainen gebruikte ik altijd de lying leg curl machine, maar die is weggehaald in de sportschool, wat is nog meer een goeie oefening om de hamstrings te trainen?

Ik doe al squats, lunges en deadlifts.
 
stiff legged deadlifts, GHR, goodmorning
 
Wat ikzelf doe: Stiff legged deadlift en standinf leg curl in leg extension machine.
 
Als je een cable machine ter beschikking hebt kan je nog pull throughs doen en evt (standing single) leg curls.
 
Om de hamstrings te trainen gebruikte ik altijd de lying leg curl machine, maar die is weggehaald in de sportschool, wat is nog meer een goeie oefening om de hamstrings te trainen?

Ik doe al squats, lunges en deadlifts.

Wat je ook kiest (RDL/GHR?Noemmaarop) voor volledige belasting zal je er altijd een curl variant bij moeten doen. Knie flexie is een functie van de hamstring en de korte kop vab de BF loopt alleen over de knie, niet over de heup en word bij heup extensie dus niet/minder belast.
 
GHR zorgt voor knieflexie?
 
Nordic hamstrings
 
hip extension:
elke deadlift en squat variant

knee flextion:
nordic ham raise
GHR
swiss ball legg curl

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

GHR zorgt voor knieflexie?

GHR zorgt voorzowel knie als hip flexie
 
Laatst bewerkt:
GHR zorgt voor knieflexie?

Een goed uitgevoerde GHR zorgt idd voor knieflexie

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:14 ----------

hip flextion:
elke deadlift en squat variant

knee flextion:
nordic ham raise
GHR
swiss ball legg curl

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------



GHR zorgt voorzowel knie als hip flexie

Ik neem aan dat je heup extensie bedoel.
 
Een goed uitgevoerde GHR zorgt idd voor knieflexie

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:14 ----------



Ik neem aan dat je heup extensie bedoel.

ik bedoel inderdaad heup extensie, foutje:o
 
Staand leg curl in leg extension machine. Doe ik zelf nu ook. Is prima te doen.
 
Staand leg curl in leg extension machine. Doe ik zelf nu ook. Is prima te doen.

Maar hoe doe je dat dan, want bij de meeste machines kun je toch alleen een extension doen i.p.v een curl?
 
Maar hoe doe je dat dan, want bij de meeste machines kun je toch alleen een extension doen i.p.v een curl?

De leg extension machine is ook niet bedoeld voor leg curl, maar je kan er prima standing leg curls in doen. Doe ikzelf ook, goede oefening!
 
De leg extension machine is ook niet bedoeld voor leg curl, maar je kan er prima standing leg curls in doen. Doe ikzelf ook, goede oefening!

Ja dat wist ik al dat ie er niet voor bedoeld was, vandaar dat ik het ook vroeg.Probeerde mezelf al te bekennen hoe je een seated leg curl zou doen op een leg extension machine, zou ackward zijn :)

Kende de standing leg curl nog niet :).
 
Voor mij werkt split squat goed in mijn hamstring. Ook hip trust gaat ok, alhoewel ik het een shit oefening vind.
 
Voor mij werkt split squat goed in mijn hamstring. Ook hip trust gaat ok, alhoewel ik het een shit oefening vind.

Dan ben ik wel benieuwd naar je uitvoering van de split squat, want je hoort hem daar niet te voelen, misschien een klein beetje pijn in je hams maar niet meer dan dat.
 
Back
Naar boven