MuscleMeat

Hamstrings. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

IRONic Pumper

♫♪→(C2H5OH)← ♪♫
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2012
Berichten
13.235
Waardering
22.408
Hallo lieve lezer,

Altijd bij een legday blijft het herstel van m'n hamstrings aanslepen.
Vier dagen gemiddeld tot soms wel eens vijf.

Afgelopen zondag was de laatste workout en vandaag zijn ze weer heerlijk aanwezig.
Nochtans maar focus gelegd op de quads.
En die zijn helemaal niet aanwezig.

Zijn er nog mensen die dit hebben?
En hebben jullie tips hieromtrent?


Groeten,

IP
 
Lowerz

Fiets 10 min warm up.

Leg press plate loaded.
10x50kg
8x100kg
6x150kg
4x180kg

2x3x200kg

4x5x160kg


RDL

4x10x60kg

Leg extensions
4x14x40kg


Calves in de leg press

5x12x100kg


Dit was hem.
 
Als ik het goed begrijp dan hebben je hamstrings dus relatief lang nodig om te herstellen? Doe je na je legday iets waar ook een lichte heupextensie bij voorkomt (BB row, T-bar row, etc)?
 
Ik zou eerst beginnen met een oefening toevoegen waarbij de hamstrings knieflexie verzorgen. Legcurl en/of GHR indien mogelijk. Nu laat je groeipotentieel onbenut en daarmee balans.
 
Als ik het goed begrijp dan hebben je hamstrings dus relatief lang nodig om te herstellen? Doe je na je legday iets waar ook een lichte heupextensie bij voorkomt (BB row, T-bar row, etc)?
Rows gebeuren zittend of steunend op een bankje.
 
Ik zou eerst beginnen met een oefening toevoegen waarbij de hamstrings knieflexie verzorgen. Legcurl en/of GHR indien mogelijk. Nu laat je groeipotentieel onbenut en daarmee balans.
Normaal doe ik 1x soms 2x per week leg curls.
Deze keer nu eruit gelaten met het idee de hamstrings ietsje minder te belasten...
 
John Meadows heeft hier ook al eens wat over gezegd. Het kan nou eenmaal zo zijn dat bepaalde spiergroepen bij een individu langer nodig hebben om te herstellen dan anderen. Zo merk ik dat quads bij mij over het algemeen bijna dubbel zo lang duurt als rug. Maar 5 dagen is wel erg extreem
 
misschien eens proberen om op dag 2 of 3 na je legday een hele lichte oefening voor je hamstrings te doen, gewoon zorgen voor wat extra doorbloeding
 
Bedankt allemaal voor jullie input.
Vandaag nog steeds wat verzuurd...
Als ze morgen goed zijn dan leg day en proberen zondag eens wat lichte curls te doen om wat meer melkzuurkristallen de bloedsomloop in te pompen.

Denk mss na een leg day een 10 te fietsen ofzo op een licht wattage.
 
Front squats voor focus op quads.
Rekken/strekken.
Uitfietsen, lichte cardio om afvalstoffen af te voeren.
 
Vermoedelijk ben je erg gevoelig voor DOMS op de hamstrings als gevolg van 'loaded stretches'.
Een oefening als RDL is daar vaak (hoofd)verantwoordelijk voor.
Dat soort oefeningen frequenter doen (in ieder geval minimaal 2x per week) kan vaak helpen.
 
Vermoedelijk ben je erg gevoelig voor DOMS op de hamstrings als gevolg van 'loaded stretches'.
Een oefening als RDL is daar vaak (hoofd)verantwoordelijk voor.
Dat soort oefeningen frequenter doen (in ieder geval minimaal 2x per week) kan vaak helpen.
En dan intensiteit iets lager?

BB_ vanaf morgen nemen we de proef op de som.
 
Back
Naar boven