MuscleMeat

Handelsoorlog 2025. Hoe ontwijk jij producten uit de VS?

Bezoekers in dit topic

Fallingout

King of Manlets
Elite Member
Relnicht
10 jaar lid
Waardering
14.743
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
18%
Na een hoop dreigementen is de economische oorlog van Trump tegen de EU en de rest van de wereld nu echt een werkelijkheid geworden.

Welke stappen onderneem jij om producten uit de VS te vermijden en hoe?

Het is lastig omdat zoveel verwoven is en zoveel bedrijven weer eigendom zijn van andere bedrijven.

Stap 1 voor mij:
Screenshot_20250403_142139_Google Play Store.jpg

• Haha
  • Like
  • Whydym
Waarderingen: The Hoff, apfelstrudel, bodybuilding.nl en 4 andere personen
Na een hoop dreigementen is de economische oorlog van Trump tegen de EU en de rest van de wereld nu echt een werkelijkheid geworden.

Welke stappen onderneem jij om producten uit de VS te vermijden en hoe?

Het is lastig omdat zoveel verwoven is en zoveel bedrijven weer eigendom zijn van andere bedrijven.

Stap 1 voor mij:
Screenshot_20250403_142139_Google Play Store.jpg
Sluit je internet dan ook maar af.

Gaat allemaal via Amerikaanse servers

• Like
Waarderingen: Arminius
Waarom zou ik bepaalde producteren weren vanwege de afkomst ervan? Als ik een product wil aanschaffen doe ik dat ter verrijking van m'n leven, het zal me aan m'n reet roesten waar het vandaan komt.

• Like
Waarderingen: Bdj, Steks en Mindcontrol
  • Topic Starter Topic Starter
Waarom zou ik bepaalde producteren weren vanwege de afkomst ervan? Als ik een product wil aanschaffen doe ik dat ter verrijking van m'n leven, het zal me aan m'n reet roesten waar het vandaan komt.
Omdat je daarmee een anti Nederland en anti EU regime steunt met een leider die als een soort pestkop op school met dreigementen en druk ons wilt afpersen.

• Haha
Waarderingen: RookworstXL
Nu gaat youtube failliet omdat ie z'n abbo heeft opgezegd.
Grote kans dat 'ie nog steeds YT kijkt. Zelfs met 'n adblocker ben je nog steeds onderdeel van het kapitalistische goed. Reclame eindigt niet bij die irritante banners, en als die lui door hebben dat je door bepaalde video's of emoties meer geneigd bent om producten te kopen, dan zorgen ze daar wel voor.

• Like
Waarderingen: Mindcontrol
Grote kans dat 'ie nog steeds YT kijkt. Zelfs met 'n adblocker ben je nog steeds onderdeel van het kapitalistische goed. Reclame eindigt niet bij die irritante banners, en als die lui door hebben dat je door bepaalde video's of emoties meer geneigd bent om producten te kopen, dan zorgen ze daar wel voor.

Bijna alle internet vanuit NL loopt op of via Amerikaanse servers. 🙃

Dus kan hij heel zn internet en google maps etc etc etc etc beter afsluiten en nooit meer openen.

Alle internet vanuit NL loopt op of via Amerikaanse servers. 🙃
Ahja en zelfs als dat niet het geval zou zijn heeft een of andere drieletter organisatie daar nog wel een zero day (of ingebouwde backdoor) liggen om alsnog mee te kunnen luisteren.

• Like
Waarderingen: Mindcontrol
Ahja en zelfs als dat niet het geval zou zijn heeft een of andere drieletter organisatie daar nog wel een zero day (of ingebouwde backdoor) liggen om alsnog mee te kunnen luisteren.
Ik zou medicijnen ook skippen!

Groot deel wordt daar geproduceerd

Maar ook je johnson en johnson wc luchtje, und so weiter, und so weiter.....

Je gaat nooit met dit soort dingen een groot genoege groep met mensen hebben die je hierin volgen om een noemenswaardige impact te hebben, net als de pro-palestina boycotts op starbucks en mcdonalds enzo

Wellicht als je kleine lokale winkeltjes zou boycotten, maar dan ben je gewoon gezinnen aan het verwoesten ivm jouw politieke overtuiging
Daarnaast ook nog de kans dat mensen met tegengestelde overtuigingen dan juist extra steun tonen etc.

HET WERKT NIET

Je gaat nooit met dit soort dingen een groot genoege groep met mensen hebben die je hierin volgen om een noemenswaardige impact te hebben, net als de pro-palestina boycotts op starbucks en mcdonalds enzo

Wellicht als je kleine lokale winkeltjes zou boycotten, maar dan ben je gewoon gezinnen aan het verwoesten ivm jouw politieke overtuiging
Daarnaast ook nog de kans dat mensen met tegengestelde overtuigingen dan juist extra steun tonen etc.

HET WERKT NIET
In Canada kunnen ze het wel en de effecten daarvan zijn al snel merkbaar voor de VS.

In Canada kunnen ze het wel en de effecten daarvan zijn al snel merkbaar voor de VS.
Dat zijn allemaal maar van die korte termijn dingen, de VS kan zichzelf veel makkelijker alleen staande houden dan bijv. een Canada dat kan. Heeft nu wat impact, en over een aantal jaar is de één blut en heeft de ander weer wat extra grond om te annexeren.

• Like
Waarderingen: Portonia1, ACE en Mindcontrol
Je gaat nu wel echt full r*tard :roflol:

• Haha
  • Like
Waarderingen: Bdj, The Hoff, apfelstrudel en 1 andere persoon
Nadat ik in December naar California ben afgereisd zodat ik 25x op Trump kon stemmen koop ik nu een Tesla om ome Elon te steunen :heart:

• Haha
  • Tear
Waarderingen: molenaar d, Arminius en apfelstrudel
Dat zijn allemaal maar van die korte termijn dingen, de VS kan zichzelf veel makkelijker alleen staande houden dan bijv. een Canada dat kan. Heeft nu wat impact, en over een aantal jaar is de één blut en heeft de ander weer wat extra grond om te annexeren.
Hij denkt erg vanuit het micro-peasant perspectief. Op Macro gebied werkt het net even anders

Nadat ik in December naar California ben afgereisd zodat ik 25x op Trump kon stemmen koop ik nu een Tesla om ome Elon te steunen :heart:
Hij moet hybride auto’s gaan produceren, zo hem graag steunen maar een volledig elektrische auto gaat me nog wat te ver.

Terug
Naar boven