MuscleMeat

handknijpers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik gebruik altijd deze handknijper kan je gewoon gew aanhangen vanaf 28m tot 50mm....
Had er altijd 2 maar 1staat volgens mij op de sportschool of wout heeft hem nu....
CIMG0040.jpg
 
ziet er goed uit bongo, zelf gemaakt of zijn die ook gewoon te koop?
 
ziet er goed uit bongo, zelf gemaakt of zijn die ook gewoon te koop?

Nee heb ik gekocht 25j geleden ofzo is al vrij oud,maar je kan het zelf ook wel maken.
De halter op de grond is ook al zo oud is van weider volgens mij,uit schuifbaar en handvaten kan je helemaal in het rond draaien en op elke gewenste positie vast zetten.
 
Heb thuis de 250, maar gebruik deze eigenlijk nooit. Misschien toch eens gaan gebruiken, maar ik vind normale griptraining met bb leuker om te doen.
 
Als je net een beginner bent kun je beter nog niet te veel geld uitgeven aan die dingen.
Koop er een gewoon bij een sportzaak voor een tientje. Begin daarmee, misschien vind je het wel helemaal niks die handgrips.
Zoals Daster ook aangeeft kun je ook beter verschillende maten gebruiken. Is imo ook veel beter.
Suc6
Heb dus al een paar maanden de HG200 van Heavy Grips. Krijg hem nog net niet helemaal dicht. Train er nu zo'n 4 a 5 keer per week mee. Met de HG200 doe ik 1x "static contraction" totdat ik hem niet meer kan vasthouden. Vervolgens doe ik 1x reps met de Everlast handknijpers totdat ik niet meer kan en vervolgens doe ik aansluitend 1x static contraction totdat mijn onderarm begint te branden. Het gaat steeds beter. Heb sinds vandaag ook de 1.5 van Captain of Crush. Vergelijkbaar met de HG150 van Heavy Grips. De Captain of Crush zijn blijkbaar beter/duurzamer. Deze voeg ik toe aan mijn trainingschema (1x static contraction).
 
Voor iedereen die interesse heeft in deze grippers. Zelf heb ik de 150 gekocht maar hier heb ik spijt van, hij werd heel snel te licht. Zou dus instappen op de 200.
 
Echt weggegooid geld is het niet snel vind ik, één of twee lichte is wel handig om mee op te warmen
 
Heb zojuist een gripper handleiding gekregen van de Canadees Lee Hayward (www.LeeHayward.com). Hij kan de HG300 en de HG400 sluiten (hij is gecertificeerd). Hij zegt dat je in principe om te beginnen genoeg hebt aan maar 2 grippers. Bijv., de HG100 + HG200, de HG150 + HG250, etc. Afhankelijk van je knijpkracht. Het beste is om gelijk het hele arsenaal handgrippers te kopen, maar ja, dat kost ook wel wat. Vooral als je de COC's neemt. Verder vertelt hij ook hoe je de hand gripper het beste kunt sluiten (http://www.leehayward.com/heavygrips.htm).
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven