AndroidHealthClinic

Handschoenen

Bezoekers in dit topic

gheez

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 dec 2009
Berichten
283
Waardering
4
Lengte
1m78
ik ben op zoek naar een paar degelijke handschoenen voor een goed prijsje, iets wat mijn grip verbeterd met deadliften en mijn polsen ondersteunt bij het bankdrukken etc. als ik boven de 90 kilo ga deadliften nu ligt de barbell na een paar reps op de puntjes van mijn vingers en verrek ik van de pijn, eelt dat klemt enzo. bij bankdrukken krijg ik ook last van mijn pols, wat zijn een paar degelijke handschoenen die goede ondersteuning bieden bij deze oefeningen?
 
Laatst bewerkt:
bv bestellen op de site van xxl? Last aan de pols bij het benchen is eerder een slechte houding denk ik
 
mixed grip voor je zwaardere sets deadlift.
Handschoenen gaan je grip niet veel verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel wat je bedoelt bij bankdrukken gaan mijn polsen bij te zwaar gewicht ook naar achter (mijn handen gaan naar beneden bedoel ik, dus mijn knokkels niet richting de lucht). En bij deadliften snap ik ook wat je bedoelt, dat is gewoon slappe handjes.
 
griptraining versterkt je grip, niet handschoenen.
 
mixed grip voor je zwaardere sets deadlift.
Handschoenen gaan je grip niet veel verbeteren.

handschoenen gaan zijn grip volgens mij wel helpen, want je moet veel harder knijpen om de stang vast te houden en hard knijpen is een goede grip training.
Het gaat echter niet zijn deadlift helpen, want zijn grip wordt minder als hij handschoenen aan doet bij deadlifts.
 
mixed grip, magnesium, straps.

eelt weghalen met scheermesje.

Benchpress lijkt me kwestie van techniek.
 
Bar laag in je hand opsluiten voorkomt tears.
 
dus als ik die wrist wraps en lifting wraps van xxl nutrition bestel zou dit een oplossing zijn?
 
Bar laag in je hand opsluiten voorkomt tears.

Ik zal het wel fout doen, maar ik draag de bar altijd op mijn onderste vingerkootjes (dichtst bij de hand, maar dus niet IN de hand). Vereist geloof ik wel dat je heel hard knijpt.
 
handschoenen werken bij mij niet echt beter bij DL,
eerder moeilijker omdat je hand palm dikker word, dus minder vingerlengte om iets vast te pakken.. (tenzij je grote klauwen hebt dan zou het mischien weinig uitmaken)

straps+ gloves werkt wel weer prima,
 
handschoenen werken bij mij niet echt beter bij DL,
eerder moeilijker omdat je hand palm dikker word, dus minder vingerlengte om iets vast te pakken.. (tenzij je grote klauwen hebt dan zou het mischien weinig uitmaken)

straps+ gloves werkt wel weer prima,
wat bedoel je presies met gloves?
 
Zit eraan te denken om ook een setje handschoenen aan te schaffen.
Het is gewoon niet meer leuk bij het deadliften als je barbell uit je handen glijd door al het zweet.
 
Zit eraan te denken om ook een setje handschoenen aan te schaffen.
Het is gewoon niet meer leuk bij het deadliften als je barbell uit je handen glijd door al het zweet.

Dan zou ik voor straps gaan, geven toch wat meer grip dan handschoenen.
 
Back
Naar boven