Fitness Seller

Handschoenen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

69ingChipmunks

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
13 jun 2011
Berichten
3.199
Waardering
322
Lengte
1m81
Normaal vond ik die training gloves maar een beetje gay en voor patsers... Maar begin toch steeds meer neiging te krijgen om die dingen te kopen.

Mijn reden: (inb4 homo)
Heel m'n hand zit onder het eelt en het gaat ook vaak ''dubbel'' zitten bij een barbell oefening, waardoor ik m'n grip verlies en het is soms pijnlijk en daardoor afleidend. Daarnaast trekt het ontiegelijk aan mijn huid.
De DB's die ze bij ons gebruiken zijn van Technogym en die plastic dingen zijn niet echt fijn. Snijden erg aan je handen terwijl je bezig bent en er zit dik gedrukt een Technogym label in, dus m'n hand zit elke keer vol met dat merkje. Dit is voornamelijk bij de zwaardere DB's zo omdat die niet zoveel worden gebruikt. Als ik lager ga in gewicht zit je dus bij DB's die wel veel gebruikt worden maar dan zitten die dingen altijd vol zweet van een ander. Ook de gewichten geven bij ons zwart af, dus als je een keer het zweet van je voorhoofd af wilt vegen zit er meteen een zwarte streep.
Tot slot heb ik gehoord dat er gloves bij zijn die ondersteuning geven bij de polsen aangezien ik hier af en toe steken in krijg bij gewone bench press.


Al met al dus genoeg redenen om zo'n ding aan te schaffen. Aangezien ik 'm dus van plan ben flink te gaan gebruiken, vroeg ik me af welke precies de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Ik zat te kijken naar deze:
http://www.gorillawear.com/webshop/gorilla-wear-wrist-wrap-gloves-fitness-handschoenen-p-2173.html
Is de maattabel die daar gegeven wordt redelijk te vergelijken met andere? Want volgens dat tabel heb ik XL, had zelf kleiner verwacht.

Zijn wel € 30... Dus had het liever wat goedkoper gewild. Iemand ervaring met deze of met andere (goedkopere)?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou in de sportschool iig nooit met me handen aan me gezicht zitten na dat je gewichten heb aan geraakt die daarvoor door tig andere zwetende handen zijn aan geraakt. En voor je eelt kan je een eeltvijl gebruiken.
 
Dan heb je de BB verkeerd vast. Leg m s in je vingers ipv in je handpalm. Dan gaat die huid ook niet dubbel.
 
Dan heb je de BB verkeerd vast. Leg m s in je vingers ipv in je handpalm. Dan gaat die huid ook niet dubbel.

heb die filmpjes ook gezien, je raakt op die manier wel sneller je grip kwijt..dus je kan minder zwaar gaan.
 
Een alternatief hiervoor is handcrème, als je bij het liften ook veel gebruik maakt van magnesium/chalk dan is het aan te raden om direct na het trainen je handen even goed te wassen.
 
Ik heb in het begin altijd met handschoenen getraint. toen ben ik ze kwijtgeraakt en tijdje zonder getraint. ga ze nu weer aanschaffen omdat bij sommige oefeningen m'n grip niet goed genoeg is.

Als ik van beginsafaan zonder had getraint had ik waarschijnlijk minder last van gehad.
Zou zoveel mogelijk zonder doen want daar krijg je sterke grip van.

Vooral als je onderarmen niet appart traint zoals mij..
 
heb die filmpjes ook gezien, je raakt op die manier wel sneller je grip kwijt..dus je kan minder zwaar gaan.

straps !

---------- Post toegevoegd Tue 6 Nov 2012 om 08:20 ----------

Tot slot heb ik gehoord dat er gloves bij zijn die ondersteuning geven bij de polsen aangezien ik hier af en toe steken in krijg bij gewone bench press.

Gloves geven nooit zo een goede ondersteuning als echte wrist wraps.
 
Mijn ervaring met gloves is dat die nog vervelender zijn dat eelt/huid dat dubbel gaat zitten tijdens de oefeningen. Heb echt een hekel aan die standaard trainingshandschoentjes, maar dat is mijn mening.

Ze gaan ook gewoon dubbel zitten en die steun op je pols valt reuze mee, als je steun wil moet je een polsbrace kopen die je pols spalkt. Een handschoentje zal echt geen wereld van verschil zijn. Het stof ervan zit mij in de weg, gaat dubbel zitten en helpt dus helemaal niks.
 
Ik bedoel handschoenen met polsbanden eraan vast. geeft wel degelijk steun.
Zijn van nitrium(?) geloof ik en kosten maar 12 euro
 
of gewoon in je handpalm nemen:rolleyes:

Tja, als je er zoveel last van krijgt dat het je belemmert in je training moet je misschien wat anders proberen. een single van 200 kilo lukt mij prima zonder de stang in mijn handpalm te leggen... gewoon op de onderste vingerkootjes. Als ik echter een rep-out ga doen is de grip vaak belemmerend, en dan doen straps zijn intrede (bij mij).
 
dat geloof ik wel.. straps zullen echter wel eerder van toepassing moeten komen..
Tijdje geleden gebruikte ik straps om te deadliften, maar onlangs magnesium gekocht. Sindsdien geen straps meer nodig gehad.

Voor mijn andere oefeningen heb ik geen straps nodig en ik leg de bar, grepen op mijn vingers ipv handpalm. Eelt is hierdoor echt een stuk geminderd
 
Tijdje geleden gebruikte ik straps om te deadliften, maar onlangs magnesium gekocht. Sindsdien geen straps meer nodig gehad.

Voor mijn andere oefeningen heb ik geen straps nodig en ik leg de bar, grepen op mijn vingers ipv handpalm. Eelt is hierdoor echt een stuk geminderd

mmm.. jij hebt t uitgeprobeerd dus neem ik het van je aan. Zelf heb ik er geen last van, dus voor TS een goeie tip!
 
Tja, als je er zoveel last van krijgt dat het je belemmert in je training moet je misschien wat anders proberen. een single van 200 kilo lukt mij prima zonder de stang in mijn handpalm te leggen... gewoon op de onderste vingerkootjes. Als ik echter een rep-out ga doen is de grip vaak belemmerend, en dan doen straps zijn intrede (bij mij).

mijn grip is eenmaal geen sterke kant van me.
probeer altijd zonder straps te trainen, maar zelfs bij mixed grip verlies ik de grip al bij 150 kg:o
 
Tijdje geleden gebruikte ik straps om te deadliften, maar onlangs magnesium gekocht. Sindsdien geen straps meer nodig gehad.

Voor mijn andere oefeningen heb ik geen straps nodig en ik leg de bar, grepen op mijn vingers ipv handpalm. Eelt is hierdoor echt een stuk geminderd
krijg je geen last van je vingers? waar ik dan last van krijg is dat de bar over mijn vinger gaat rollen waardoor ik last krijg van bot zeg maar. heb dunne huid op vingers lijkt me en daardoor is dat nog erger dan de bar op mijn handpalm
 
krijg je geen last van je vingers? waar ik dan last van krijg is dat de bar over mijn vinger gaat rollen waardoor ik last krijg van bot zeg maar. heb dunne huid op vingers lijkt me en daardoor is dat nog erger dan de bar op mijn handpalm
Wat bedoel je moet last?? Een geïrriteerde, rode huid tijdens het trainen? Ja dat heb ik, maar na een tijdje is dat weg. Liever een geïrriteerde huid, dan eelt die de hele tijd open springt.
 
Ik lees veel alternatieven om mijn problemen uit de weg te gaan. Maar dat hele grip gebeuren wat Mark Rippetoe uitlegt, pas ik ook al toe maar bij sommige oefeningen en vooral als ik zwaarder ga, heb ik er nog last van. Misschien slordigheid van mij, maar wil dus gaan kijken of het op te lossen valt met van die handschoentjes.

Vraag dus meer om reviews...
Ik zie dat B&F ze al heeft voor € 10,-... Iemand ervaring met deze of gaan ook deze snel kapot?
 
Ipv handschoenen kan je ook van die ronde schuimrubber pads gebruiken. De handschoenen van GW heb ik ook en zijn prima. Maar meestal draag ik liever geen handschoenen. Pas als je echt last krijgt zou ik ze dragen.
 
Back
Naar boven