AndroidHealthClinic

Handschoenen?

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Wie gebruikt er hier handschoenen voor oefeningen met barbell en dumbbells?

Ik heb tot zo'n 3 maanden geleden altijd zonder handschoenen getrained, maar op een gegeven moment kreeg ik zoveel eelt op m'n handen dat het zelfs in m'n nadeel ging werken. Sinds 3 maanden gebruik ik nu dus handschoenen en heb nergens meer last van...
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik handschoenen
betere grip en ik vind t hygieniser
iedereen zit met z n zweetklauwen overal aan ;)
 
een beetje magnesium en zweetkluwen behoren tot het verleden!

soms laat het wel een witte stofwolk achter maar dat vind ik niet erg :D

handschoenen gebruik ik niet graag. ik moet het ijzer op mijn handen voelen, ik kan niet anders.

verder stoort de eelt mij niet. hoe werkte het in jouw nadeel trouwens ??
 
Helemaal mee eens Spike... en bij het deadliften heb ik met magnesium ook een betere grip dan met handschoenen...
 
jup, ik kan niet meer zonder....

Magnesium, the weightlifter's coke :D
 
Originally posted by Spike
een beetje magnesium en zweetkluwen behoren tot het verleden!

soms laat het wel een witte stofwolk achter maar dat vind ik niet erg :D

handschoenen gebruik ik niet graag. ik moet het ijzer op mijn handen voelen, ik kan niet anders.

verder stoort de eelt mij niet. hoe werkte het in jouw nadeel trouwens ??

Ik had zulke dikke stukken eelt op m'n handen die bij oefeningen met gewichten ahw werden verdrukt wat niet echt een lekker gevoel was...
 
je kan die eeltplekken gemakkelijk zelf wegdoen.
 
Originally posted by Spike
je kan die eeltplekken gemakkelijk zelf wegdoen.

Of handschoenen aanschaffen :D
 
Ik gebruik soms mijn handschoenen, niet altijd. Merk wel dat ik meer grip heb met handschoenen aan.
 
Handschoenen zitten k*t... er zit altijd wel een randje of een stukje aan wat zit te irriteren tijdens je oefening, en dat sucks! Magnesium rules, en als ze het in je gym niet hebben, dan ga je er naar opzoek, en koop je zelf wat. It work wonders :p
 
ik vind zelfs dat je minder gripkracht krijgt bij het gebruik van handschoenen.
 
Soms doe ik ze wel eens aan, maar echt veel voordeel heb je er niet aan.
 
Ik gebruik altijd handschoenen. Maar niet per se vanwege de grip. Ik heb gewoon een hekel aan eelt op m'n handen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga mee met Robin, admin, Kale, ecto en Spike.
Handschoenen zijn te lastig voor mij.
Altijd blote handen of soms m'n GripIt's bij zware trekoefeningen (deadlifts, barbell rows etc)

Ik had vroeger sponsjes die gebruikt werden voor isolering (dacht ik) die waren ook wel goed.
Kon ze in dit warm land vreemd genoeg niet meer vinden.
 
ik heb alleen eelt bij de rugoefeningen. voor de rest niet. heb wel handschoenen aangeschaft die bij mij alleen voordeel bieden bij drukbewegingen zoals dumbpress, bij benchpress vind ik t minder fijn. als ik ze aantrek voel ik me af ne toewel iets sterker;), bij deadlifts en jawel, andere rugoefeningen wertk t vaak alleen maar in mn nadeel.

er zit altijd wat Robin al een beetje aangeeft, een nadeel aan. ik merk dat t vaak juist qua grip averechts wertk. dan ben je bijv. de stang aan t liften en verlies je juist de grip omdat de stof die tussen je hand en de stang zit jou belet om grip te houden. moeilijk uit te leggen maar t is net alsof je gripruimte wordt ontnomen. de handschoen neemt net dat beetje ruimte in die je extra nodig hebt.

ook werkt t alleen maar bij ruwe oppervlakken, als je bijv een stang hebt heeft die een ruw structuur bij t normale gripgedeelte vd stang, midden bestaat uit alleen maar het gladde gedeelte wat dus averechts werkt omdat je dan helemaal wegglipt.

trek ze daarom alleen aan als ik benen train:D
 
Eelt op je handen is niet erg. Krijg je leuke reacties als je mensen een hand geeft; ben je een boer ofzo? :D

Staat wel mannelijk.
 
Originally posted by dandyman
trek ze daarom alleen aan als ik benen train:D
Ben jij die zelfde gozer die straps aan doet bij bench press?
 
Originally posted by bestoldschool

Ben jij die zelfde gozer die straps aan doet bij bench press?

haha nee. is dat serieus?
was ik namelijk niet
 
Nee, maar er zijn een paar van die genies die ik het heb zien doen. (vorige week nog en die gozer was de nationale kampioen hier 2 jaar geleden :( )
 
ik heb dat ook een tijdje gedaan... als je nadenkt achteraf is dat best dom... als er iets gebeurt zitten je handen vast...
 
Back
Naar boven