MuscleMeat

Handtattoo en kantoorfunctie?

Bezoekers in dit topic

Ivar_V

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 sep 2019
Berichten
556
Waardering
135
Lengte
1m83
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Hoi daar,

Ik zit met een klein dillemma;

Ik heb al 2 full sleeves.
Ik zou graag een handtattoo willen nemen maar ik ben bang dat dit in de toekomst misschien een probleem zou kunnen worden.
Ik heb een vast contract, maar stel dat ik ooit zou moeten solliciteren dan is dit wellicht een min punt. Ondanks tegenwoordig tattoos geaccepteerd zijn.

Ik zit met het dillema; You live only once, aan de andere kant; wil ik me niet buitenspel zetten mocht ik ooit moeten solliciteren. Ik werk op de financiele afdeling van een middelgroot bedrijf.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Wel of geen handtattoo nemen?
 
Hoi daar,

Ik zit met een klein dillemma;

Ik heb al 2 full sleeves.
Ik zou graag een handtattoo willen nemen maar ik ben bang dat dit in de toekomst misschien een probleem zou kunnen worden.
Ik heb een vast contract, maar stel dat ik ooit zou moeten solliciteren dan is dit wellicht een min punt. Ondanks tegenwoordig tattoos geaccepteerd zijn.

Ik zit met het dillema; You live only once, aan de andere kant; wil ik me niet buitenspel zetten mocht ik ooit moeten solliciteren. Ik werk op de financiele afdeling van een middelgroot bedrijf.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Wel of geen handtattoo nemen?
Doen. Als een bedrijf je in de toekomst niet wil aannemen vanwege deze reden, zou ik er niet eens willen werken.
 
Als een bedrijf jou wil hebben gaat om jou als persoon. Niet om of je wel of geen tattoo hebt.
Ik ken mensen die als verkoper werken, in pak en compleet onder de tattoo's zitten tot in hun nek en die zijn dan ook gewoon zichtbaar. Dat is echt geen probleem.
Het is eerder een probleem als jij er zelf een probleem van maakt ;)
 
Zichtbare tattoos zijn nog altijd not-done in veel sectoren en ik vind het ook erg onprofessioneel staan. Zou je financiële zekerheid niet op het spel zetten voor een plaatje op je hand.
 
Ik lees tegengestelde meningen.

Ik vind het lastig.

Je weet niet welke recruiter je tegenkomt. Ik zit nog in een "stoffig" conservatieve omgeving die niet zo progressief is qua denkwijze en mentaliteit.
 
Zichtbare tattoos zijn nog altijd not-done in veel sectoren en ik vind het ook erg onprofessioneel staan. Zou je financiële zekerheid niet op het spel zetten voor een plaatje op je hand.

Maybe, Dat is inderdaad mijn dillema.
Anderzijds als dit iets is wat ik graag zou willen. moet ik me dan aanpassen aan iedereen?
Waarom kan zoiets niet gewoon geaccepteerd worden? Ik ben toch dezelfde persoon?
 
Als een bedrijf jou wil hebben gaat om jou als persoon. Niet om of je wel of geen tattoo hebt.
Ik ken mensen die als verkoper werken, in pak en compleet onder de tattoo's zitten tot in hun nek en die zijn dan ook gewoon zichtbaar. Dat is echt geen probleem.
Het is eerder een probleem als jij er zelf een probleem van maakt ;)

Klopt maar als er bij een selectie van kandidaten, kandidaten zitten die jonger zijn dan ik, die dezelfde ervaring hebben als ik en opleiding en ik kom daar met een handtattoo die je nooit en te nimmer kunt verbergen, dat sta ik toch met 1-0 achter?
In de IT, marketing of medische sector kan het misschien anders zijn maar in een financiële omgeving (wel geen pakken cultuur gelukkig) kan dit wellicht anders zijn. lijkt me.
 
Zichtbare tattoos zijn nog altijd not-done in veel sectoren en ik vind het ook erg onprofessioneel staan. Zou je financiële zekerheid niet op het spel zetten voor een plaatje op je hand.

Waarom onprofessioneel?
Het is 2020.
 
Je weet niet welke recruiter je tegenkomt


dit ,

ik zou er zelf ook niet op zitten te wachten als werkgever ,gezicht ,hand en in de hals zijn een no go
en het kan wel 2020 zijn maar de vertrutting is sterk in opmars
 
Doen. Als een bedrijf je in de toekomst niet wil aannemen vanwege deze reden, zou ik er niet eens willen werken.

Makkelijk gezegd. stel dat dit nou net een fijne baan zou zijn?
 
Maybe, Dat is inderdaad mijn dillema.
Anderzijds als dit iets is wat ik graag zou willen. moet ik me dan aanpassen aan iedereen?
Waarom kan zoiets niet gewoon geaccepteerd worden? Ik ben toch dezelfde persoon?
Je zal je toch echt moeten aanpassen aan de normen en waarde van de werkgever. Het ziet er gewoon niet professioneel uit en dat zal ook niet zo snel veranderen. Afhankelijk van je sector kan het belangrijker of minder belangrijk zijn om er professioneel uit te zien. Prima dus als je me een hamburger verkoopt bij de Mac, maar voor financieel advies zou ik je niet inhuren.
 
dit ,

ik zou er zelf ook niet op zitten te wachten als werkgever ,gezicht ,hand en in de hals zijn een no go
en het kan wel 2020 zijn maar de vertrutting is sterk in opmars

Tja.. Over 10 jaar zou het wellicht anders ziin. denk je niet? tijden veranderen.
Dat zou betekenen dat ik nooit mijn wens zou kunnen uitvoeren.
 
Dat zou betekenen dat ik nooit mijn wens zou kunnen uitvoeren.


o jawel ,gewoon zorgen dat je financieel onafhankelijk word ,fuck you money
 
Je zal je toch echt moeten aanpassen aan de normen en waarde van de werkgever. Het ziet er gewoon niet professioneel uit en dat zal ook niet zo snel veranderen. Afhankelijk van je sector kan het belangrijker of minder belangrijk zijn om er professioneel uit te zien. Prima dus als je me een hamburger verkoopt bij de Mac, maar voor financieel advies zou ik je niet inhuren.

Klantencontact is misschien een ding. Maar in een situatie waar je geen klantcontact hebt maar gewoon bij je collegas op kantoor zit, is toch heel anders lijkt me.
 
Waarom onprofessioneel?
Het is 2020.
Tattoo's zijn van oudsher status-dingetjes van criminelen en paupers. Als je je uitdost als iemand die buiten de samenleving staat zal je gewoon minder serieus genomen worden. Je gaat daar toch ook niet in je trainingspak met dreadlocks zitten?
 
Tattoo's zijn van oudsher status-dingetjes van criminelen en paupers. Als je je uitdost als iemand die buiten de samenleving staat zal je gewoon minder serieus genomen worden. Je gaat daar toch ook niet in je trainingspak met dreadlocks zitten?

Ik denk dat je een erg conservatieve instelling hebt. Als je er voor de rest netjes en professioneel uitziet dan is het toch een heel ander geval. lijkt mij, maar ja wie ben ik.
 
Tattoo's zijn van oudsher status-dingetjes van criminelen en paupers. Als je je uitdost als iemand die buiten de samenleving staat zal je gewoon minder serieus genomen worden. Je gaat daar toch ook niet in je trainingspak met dreadlocks zitten?
40% van de mensen heeft een tattoo.
 
Je kan toch een soort crème erop smeren?
 
Back
Naar boven