MuscleMeat

Hans Teeuwen vs. Peter R. de Vries (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het valt mij op dat echt een hoop cabaretiers nu grapjes of statements maken over deze hele extreem islamitische situatie.

Was van de week bij een voorstelling van Javier Guzman (die overigens steengoed was) en ook hij bracht het onder de aandacht. Lag in de een deuk. Pijnlijke waarheid allemaal.

Religie gaat de wereld nog eens kapot maken. Wie weet wordt religie wel verboden over honderd jaar ofzo.
 
Het valt mij op dat echt een hoop cabaretiers nu grapjes of statements maken over deze hele extreem islamitische situatie.

Was van de week bij een voorstelling van Javier Guzman (die overigens steengoed was) en ook hij bracht het onder de aandacht. Lag in de een deuk. Pijnlijke waarheid allemaal.

Religie gaat de wereld nog eens kapot maken. Wie weet wordt religie wel verboden over honderd jaar ofzo.

(1) religie hoef je niet meer te vrezen als grote boosdoener of harbinger of destruction. Sinds de vleeswording van god (jezus) is de gehele wereld in een onterugkeerbare manier beginnen seculariseren. Verder verschuiven de maatschappelijke waarden ook van collectivistisch naar individualistisch, en als je weet dat arabische culturen sterk religieus en collectivistisch zijn, zou je begrijpen dat deze schijnbaar onverzoenlijke tegenstellingen tussen ons en hen niet meer dan grillen zijn van een cultuur die een gehele transformatie aan het doorgaan is. Maar zelfs dit wetende ben ik redelijk overtuigd dat de arabier zelf dit proces wel heel moeilijk maakt, want ik vind persoonlijk dat ze niet verder van een westerling zouden kunnen staan. Mensen voelen zich niet verbonden met, laten we zeggen, chinezen, maar Oost-azie kent een veel langere geschiedenis van secularisatie en liberale waarden als vrijheid van religie was er al gekend voor Europa er nog maar aan dacht.

(2) religie verbannen is al geprobeerd en heeft meer averechtse effecten dan je ooit zou kunnen wensen en versterkt meestal de religieuze samenhang, dus laat het gewoon doodsterven door maatschappelijke evolutie

de integratie van hypocriete moslims in het Westen zou ik niet weten hoe op te lossen, maar een heel mooi begin zou zijn om alle linkse politici tegen de muur te zetten en een ultraliberaal beleid te voeren op vlak van cultuur- en religiebelevenis (GEEN subsidies meer van moskeeen, cultuur- integratieprojecten, en gewoon vrijheid van religie garanderen)
 
Hans Teeuwen :bow: kan mij altijd laten lachen en dag goed maken.

Ik vind hem één van de beste in zijn vak, en zelf op wereldniveau.

Ook in dit clipje geef ik hem volledig gelijk, al vertelt hij niet alles omdat hij het misschien ook niet weet:

Ook in Denemarken reageerden de moslims niet echt, TOT er een gevoelige idiote imam een aantal mensen ging oproeren en ze een rechtzaak wouden aanspannen. Aangezien Denemarken een rechtsstaat is, en het beledigen van iemands religie daar bij wet verboden is ( of was) moest de zaak normaal voor een rechtbank verschijnen. Echter werd de klacht zonder gevolg geklasseerd en "het slachtoffer" niet op de hoogte gebracht.
Hij vond dus dat de staat zijn Deense rechten niet respecteerde en trok dan maar met de foto's de wereld rond.

Een eikel, een oen, idioot,... maar had een rechter de zaak behandeld, dan zou dit een stille dood zijn gestorven.
Nogmaals, ik ben de eerste om te zeggen dat persvrijheid cruciaal is.
 
Two wrongs don't make a right.


Vrije meningsuiting omvat dat je alles mag zeggen, anders is het "beperkte vrijheid van meningsuiting". Dat iemand zich beledigd voelt heeft daar niets mee te maken en is het probleem van die persoon.

De enige grens is rechtstreeks aanzetten tot geweld. En natuurlijk moet je de gevolgen van je uitspraken ook aanvaarden.


Hij zorgt voor een beetje tegenwind in al de politieke correctheid, hij gebruikt daarvoor humor, iets waar sommigen wat meer gevoel voor zouden mogen krijgen... Verder beter Teeuwen dan Wilders.

Het lijkt altijd alsof jij ontzettend bent voor vrijheid van meningsuiting terwijl je op dit forum ook vaak genoeg zelf de meningsuiting beperkt. Iig dat idee heb ik al vaker gehad.
 
Het lijkt altijd alsof jij ontzettend bent voor vrijheid van meningsuiting terwijl je op dit forum ook vaak genoeg zelf de meningsuiting beperkt. Iig dat idee heb ik al vaker gehad.

Beetje kortzichtig broeder.

Zijn functie als board admin is om een afweging van alle belangen te maken.
Al die allegaties links en rechts die direct schade toe kunnen brengen aan bepaalde partijen.

Er wordt uiteraard keer op keer bij T aangeklopt en gezegd om te zeggen dat opmerkingen/allegaties etc niet kunnen, schade aanbrengen, dat hij dit dmv het forum faciliteert etc. En dat alles in prive situatie waar T zit.

Zou er persoonlijk echt gek van worden.
 
:roflol:

http://www.youtube.com/watch?v=11jPKvWW1zY&feature=youtu.be&ab_channel=HankClock Deze blijft (samen met jostiband en circus baf) een van mijn favorieten. En dan vooral het stukje van 05.30-10.50

Zit hier wel aan de drugs of niet? :roflol:


Ben het ook wel weer eens met Theo Maassen over de islam grappen, de islam staat de laatste jaren al zo extreem onder vuur, waarom zou je daar nog verder op gaan intrappen, beetje makkelijk en triest eigenlijk.

https://www.youtube.com/watch?v=HVbBsBp_OJo
 
Het lijkt altijd alsof jij ontzettend bent voor vrijheid van meningsuiting terwijl je op dit forum ook vaak genoeg zelf de meningsuiting beperkt. Iig dat idee heb ik al vaker gehad.
Dat moet al lang geleden zijn, of ik moet er een grondige reden voor gehad hebben. Zolang je de forumregels volgt kan alles gezegd worden. Verder ben ik niet de enige moderator.
 
Vrije meningsuiting omvat dat je alles mag zeggen, anders is het "beperkte vrijheid van meningsuiting". Dat iemand zich beledigd voelt heeft daar niets mee te maken en is het probleem van die persoon.

De enige grens is rechtstreeks aanzetten tot geweld. En natuurlijk moet je de gevolgen van je uitspraken ook aanvaarden.

Beperkte vrijheid van meningsuiting dus.

Artikel 111 W.v.S.

Opzettelijke belediging van de Koning wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.

Artikel 112

Opzettelijke belediging van de echtgenoot van de Koning, van de vermoedelijke opvolger van de Koning, van diens echtgenoot, of van de Regent, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Artikel 113

Hij die een geschrift of afbeelding waarin een belediging voorkomt voor de Koning, de echtgenoot van de Koning, de vermoedelijke opvolger van de Koning, diens echtgenoot of de Regent, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige belediging voorkomt, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

In 1980 werd ook het beledigen van een bevriend staatshoofd strafbaar gesteld met een straf die tussen een "normale belediging" en majesteitsschennis inzit (twee jaar).

Hoewel er op majesteitsschennis een gevangenisstraf staat, zijn veroordelingen tegenwoordig bijzonder zeldzaam. In de 19e eeuw was dat anders. Ook voor vrij onschuldige opmerkingen werd men vervolgd en veroordeeld.

In Caribisch Nederland is majesteitsschennis strafbaar gesteld in de artikelen 118, 119 en 121 van het Wetboek van Strafrecht BES.

Artikel 118

Opzettelijke beleediging den Koning of der Koningin aangedaan, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de eerste categorie.

Artikel 119

Opzettelijke beleediging den troonopvolger, een lid van het Koninklijk huis of den Regent aangedaan wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de eerste categorie.

Artikel 121

Hij die een geschrift of afbeelding, waarin eene beleediging voorkomt voor den Koning, de Koningin, den troonopvolger, een lid van het Koninklijk huis, of de regent met het oogmerk om aan den beleedigenden inhoud ruchtbaarheid te geven of de ruchtbaarheid daarvan te vermeerderen, verspreidt, openlijk ten toon stelt of aanslaat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de eerste categorie.

Artikel 137c

1. Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
 
Sinds wanneer mag je geen grapjes maken over joden? Misschien vallen die minder op omdat ze er niemand om aan flarden schieten.
 
Dat moet al lang geleden zijn, of ik moet er een grondige reden voor gehad hebben. Zolang je de forumregels volgt kan alles gezegd worden. Verder ben ik niet de enige moderator.

Hoe denk jij dan over een 'harde moppen' topic?
Mijn humor is zo zwart dat het nog net geen katoen plukt en ik wil eigenlijk mijn repertoire uitwisselen en uitbreiden in een daarvoor opgezet topic.

Zou dit toegestaan zijn?
 
Hoe denk jij dan over een 'harde moppen' topic?
Mijn humor is zo zwart dat het nog net geen katoen plukt en ik wil eigenlijk mijn repertoire uitwisselen en uitbreiden in een daarvoor opgezet topic.

Zou dit toegestaan zijn?

Er is al zo'n topic, de grapjes vielen flink tegen.
 
Hoe denk jij dan over een 'harde moppen' topic?
Mijn humor is zo zwart dat het nog net geen katoen plukt en ik wil eigenlijk mijn repertoire uitwisselen en uitbreiden in een daarvoor opgezet topic.

Zou dit toegestaan zijn?

Potdomme :roflol:
 
Wat een mongool.

Nederland blijft blijkbaar wel smullen van die man.
 
Beperkte vrijheid van meningsuiting dus.

Artikel 111 W.v.S.

Opzettelijke belediging van de Koning wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.

Artikel 112

Opzettelijke belediging van de echtgenoot van de Koning, van de vermoedelijke opvolger van de Koning, van diens echtgenoot, of van de Regent, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Artikel 113

Hij die een geschrift of afbeelding waarin een belediging voorkomt voor de Koning, de echtgenoot van de Koning, de vermoedelijke opvolger van de Koning, diens echtgenoot of de Regent, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige belediging voorkomt, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

In 1980 werd ook het beledigen van een bevriend staatshoofd strafbaar gesteld met een straf die tussen een "normale belediging" en majesteitsschennis inzit (twee jaar).

Hoewel er op majesteitsschennis een gevangenisstraf staat, zijn veroordelingen tegenwoordig bijzonder zeldzaam. In de 19e eeuw was dat anders. Ook voor vrij onschuldige opmerkingen werd men vervolgd en veroordeeld.

In Caribisch Nederland is majesteitsschennis strafbaar gesteld in de artikelen 118, 119 en 121 van het Wetboek van Strafrecht BES.

Artikel 118

Opzettelijke beleediging den Koning of der Koningin aangedaan, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de eerste categorie.

Artikel 119

Opzettelijke beleediging den troonopvolger, een lid van het Koninklijk huis of den Regent aangedaan wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de eerste categorie.

Artikel 121

Hij die een geschrift of afbeelding, waarin eene beleediging voorkomt voor den Koning, de Koningin, den troonopvolger, een lid van het Koninklijk huis, of de regent met het oogmerk om aan den beleedigenden inhoud ruchtbaarheid te geven of de ruchtbaarheid daarvan te vermeerderen, verspreidt, openlijk ten toon stelt of aanslaat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de eerste categorie.

Artikel 137c

1. Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
95% is dus achterhaald en zouden ze beter afschaffen, zelfs 137c is onzin; opzettelijk beledigend? Mensen voelen zich om allerlei redenen beledigd. Waarom zou je daar een straf aan verbinden, tenzij het dus rechtstreeks aanzetten tot geweld is.


Hoe denk jij dan over een 'harde moppen' topic?
Mijn humor is zo zwart dat het nog net geen katoen plukt en ik wil eigenlijk mijn repertoire uitwisselen en uitbreiden in een daarvoor opgezet topic.

Zou dit toegestaan zijn?
Hangt echt af van de intenties erachter, we krijgen ook al snel klachten van instanties als het volgens hun over de schreef gaat, daar moet je als webmaster wel gehoor aan geven.
 
95% is dus achterhaald en zouden ze beter afschaffen, zelfs 137c is onzin; opzettelijk beledigend? Mensen voelen zich om allerlei redenen beledigd. Waarom zou je daar een straf aan verbinden, tenzij het dus rechtstreeks aanzetten tot geweld is.

Het is misschien grotendeels gedoogd, maar toch de WET.

En het lijkt me niet verstandig om bij een toespraak van het koningshuis met een spandoek te gaan staan:
''Ik vind koning Willem-Alexander een homo met nazi bloed en Maxima een vieze hoer.''
 
Het is misschien grotendeels gedoogd, maar toch de WET.

En het lijkt me niet verstandig om bij een toespraak van het koningshuis met een spandoek te gaan staan:
''Ik vind koning Willem-Alexander een homo met nazi bloed en Maxima een vieze hoer.''
Goed dat je dat onderscheid maakt. Ik sta volledig achter onbeperkte VVM maar ik zal zelf nooit gaan provoceren omdat het idd onverstandig is, maar het moet wel mogen.
 
Back
Naar boven