AndroidHealthClinic

hard vet en zacht vet. wat is het verschil?

Bezoekers in dit topic

Smoothmold

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
5.768
Waardering
6
Een vriend van mij heeft echt zacht vet rondom zn buik wat gewoon heen en weer drilt. Ik daarentegen heb hard vet. Dit harde vet is gewoon keihard en wordt langzamerhand zachter en verdwijnt dan op een gegeven moment.
Ik heb het idee dat dat harde vet hardnekkiger is en minder snel verdwijnt.
Hoe komt het dat de ene persoon 'drilvet' heeft en de ander wordt netals ik gewoon ronder maar het is ook moeilijker beet te pakken.
Wie heeft hier een verklaring voor? En zit er een verschil tussen beide vetsoorten?
 
zou ik ook wel is willen weten ik heb ook van dat dril-vet ,vind ik zelf lelijker;)

Edit : Volgens mij had het te maken met doorbloeding of zoiets en hoe oud het vet is maar ik wacht wel op de andwoorden van de mensen die er verstand van hebben .
 
Hmm toen ik op 17% zat was het vrij stevig, maar naarmate ik lager in mijn vet ga (nu 2% lager) wordt het zachter... ???
 
Hmm toen ik op 17% zat was het vrij stevig, maar naarmate ik lager in mijn vet ga (nu 2% lager) wordt het zachter... ???

bij mij is het hard, daarna zacht. daarna weer hard, daarna weer zacht etc etc.
 
ik heb geen vet
 
Hmm toen ik op 17% zat was het vrij stevig, maar naarmate ik lager in mijn vet ga (nu 2% lager) wordt het zachter... ???

Heb ik ook als ik ga cutten: het wordt zachter en er komt volgens mij een sponsachtige structuur in.

Mijn redenering: verspreid door het vet gaan er steeds meer vetcellen leeg, waardoor de structuur losser wordt.
(Denk aan volle en halfvolle voetballen :) )
 
Je vel zit er ook minder strak omheen, waardoor het wat losser lijkt. (vergelijk een voetbal waar minder inzit, maar waarbij de bal wel even groot blijft...ergo: dripllpuddingbuikjes :)
 
Heb ik ook als ik ga cutten: het wordt zachter en er komt volgens mij een sponsachtige structuur in.

Mijn redenering: verspreid door het vet gaan er steeds meer vetcellen leeg, waardoor de structuur losser wordt.
(Denk aan volle en halfvolle voetballen :) )

ik heb van iemand gehoord dat er zuurstof tussen de vetcellen komt waardoor je dikker oogt. Maar hoe komt het dat de 1 echt dat drilvet heeft de ander niet. Bij mij drilt het niet en heeft het ook nooit gedrild terwijl ik echt wel wat vet bij me droeg (inmiddels al een stuk minder).
 
Je vel zit er ook minder strak omheen, waardoor het wat losser lijkt. (vergelijk een voetbal waar minder inzit, maar waarbij de bal wel even groot blijft...ergo: dripllpuddingbuikjes :)

nee, het vet bij mij was echt hard. Ook als je erin kneep.
 
zuurstof tussen de vetcellen... het moet niet gekker worden. :mad:
 
Heb ik ook als ik ga cutten: het wordt zachter en er komt volgens mij een sponsachtige structuur in.

Mijn redenering: verspreid door het vet gaan er steeds meer vetcellen leeg, waardoor de structuur losser wordt. (Denk aan volle en halfvolle voetballen :) )

klinkt logisch inderdaad.

Even een mindspin:
Volgens mij word je geboren met een x aantal vetcellen. De ene persoon heeft er meer dan de andere. kan het zou zijn dat ik tamelijk weinig vetcellen heb en die daardoor volledig worden benut, dus helemaal vol zitten om die energie op te slaan. Wat resulteert in hard vet. Mijn vriend die wellicht meer vetcellen heeft, kan zijn overschot aan energie (door meer kcal in te nemen dan hij verbruikt) verdelen over meerdere vetcellen waardoor ze 'halfvol' zitten. Wat resulteert in dat drilvet.

Mmm, vind het wel aardig van mijzelf :D
 
'drilvet' en 'hardvet'... lekker wetenschappelijk weer :D

Ik denk dat het gewoon genetische verschillen zijn, verschil in receptoren wellicht.
 
VET gespierd........
gespierd VET.
 
ken wel verschil in vetcellen qua receptoren, misschien heeft het te maken met de dikte, of elasticiteit van je huid, en hoeveel vocht je vasthoud op dat moment?
 
Ik heb onlangs gehoord dat het wat te maken heeft met oud en nieuw aangemaakt vet.
Oud vet is vaster en het duurt wat langer om ervan af te geraken tijdens het cutten. Nieuw vet (aangemaakt door het bulken) verlies je terug op korte tijd.

Klinkt mij toch logisch...
 
Ik heb onlangs gehoord dat het wat te maken heeft met oud en nieuw aangemaakt vet.
Oud vet is vaster en het duurt wat langer om ervan af te geraken tijdens het cutten. Nieuw vet (aangemaakt door het bulken) verlies je terug op korte tijd.

Klinkt mij toch logisch...

dat heb ik ook gehoord inderdaad alleen bij mij lijkt heel mijn vet wel oud. :o
 
idd ... iedere mens heeft x aantal vetcellen ... daarom wordt ook
aangeraden om eerst af te vallen voor je een liposuctie laat doen.
Dan krimpen de vetcellen en wordt er meer weggezogen waardoor
je minder kans hebt om terug bij te komen.

Daarbij nog de gele vs de bruine vetcellen ... de gele ben je sneller
kwijt, de bruine zijn de oudere en zitten meestal op de 'probleemzones'
 
Back
Naar boven