XXL Nutrition

Harde onderbuik/darmen

Bezoekers in dit topic

Maura

Novice
Lid geworden
2 mrt 2014
Berichten
20
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
58kg
Vetpercentage
16%
Goedemiddag!

Ik zit momenteel in mijn wedstrijdvoorbereiding, doe mee aan de Open Limburgse in maart.

Het gaat ontzettend goed, soms dipjes enzo, maar dat hoort erbij ;-).

Nu ben ik al bekend met darmklachten, blaas op na het eten van bepaalde voeding (en ik dus vermijd) en vorig jaar geopereerd (stuk darm weggehaald). Alleen zit ik met een 'probleem': mijn onderbuik blijft ligt bol en is hard. Het is geen vet, of in ieder geval superweinig, maar je voelt dat m'n darmen in mijn onderbuik hard zijn. De huisarts en artsen in het ziekenhuis roepen alleen maar dat ik gezond moet eten (goh) en moet sporten (goh) en ik kreeg medicijnen mee. Die medicijnen (movicolon) lossen niets op, en zorgen alleen dat je naar de wc kan.

Heeft iemand een gouden tip, om die onderbuik te laten ontspannen of iemand die een supplement oid weet?
 
Post je voeding eens, wellicht ziet iemand hier iets waar je zelf of de artsen dan wel diëtisten niet aan gedacht hebben.
 
Post je voeding eens, wellicht ziet iemand hier iets waar je zelf of de artsen dan wel diëtisten niet aan gedacht hebben.

Ik weet zelf dat ik bepaalde voedingsstoffen niet kan eten dus die vermijd ik. Daardoor blaas ik niet meer op, maar die harde buik blijft.

Dieet bestaat uit havermout, rode bessen, koolvis, groene appels, sperziebonen/broccoli en cracottes. Precieze aantal/hoeveelheden kan ik niet zeggen ivm wedstrijdvoorbereiding :)
 
Want jij gaat miljoenen euro's winnen? nigga pls.
 
Dat snap ik @ voorbereiding. Ik denk eerder dat er iets essentieels ontbreekt in je dieet waardoor je een harde buik krijgt. Wat dat is weet ik niet want ik ben geen diëtist.

---------- Toegevoegd om 14:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:15 ----------

Want jij gaat miljoenen euro's winnen? nigga pls.

:roflol:
 
Want jij gaat miljoenen euro's winnen? nigga pls.

Ehh, alles goed verder?

---------- Toegevoegd om 13:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

Dat snap ik @ voorbereiding. Ik denk eerder dat er iets essentieels ontbreekt in je dieet waardoor je een harde buik krijgt. Wat dat is weet ik niet want ik ben geen diëtist.

---------- Toegevoegd om 14:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:15 ----------



:roflol:


En wat dat dus is... Lastig :(
 
Havermout eruit en nestle cereals (babyvoeding) in de plaats.
Als je darmproblemen hebt zal er al zeker geen zuivel in je voeding zitten.
 
Havermout eruit en nestle cereals (babyvoeding) in de plaats.
Als je darmproblemen hebt zal er al zeker geen zuivel in je voeding zitten.

Heb inderdaad geen zuivel, alleen iso maar dat telt niet :) Ga ik even overleggen over de havermout, thanks!
 
Gaat geen probleem zijn. Ken genoeg mensen in voorbereiding die die nestle baby cereals smorgens als ontbijt gebruiken.
 
Ik weet zelf dat ik bepaalde voedingsstoffen niet kan eten dus die vermijd ik. Daardoor blaas ik niet meer op, maar die harde buik blijft.

Dieet bestaat uit havermout, rode bessen, koolvis, groene appels, sperziebonen/broccoli en cracottes. Precieze aantal/hoeveelheden kan ik niet zeggen ivm wedstrijdvoorbereiding :)


Volgens mij zou je juist dan je aantal/hoeveelheden moeten weten.. Daarbij is de OL een beginnerscompetitie waarbij je echt geen grote prijzen hoeft te verwachten en al helemaal niet voor vrouwen.
 
Volgens mij zou je juist dan je aantal/hoeveelheden moeten weten.. Daarbij is de OL een beginnerscompetitie waarbij je echt geen grote prijzen hoeft te verwachten en al helemaal niet voor vrouwen.

Ik wil de hoeveelheden hier niet plaatsen, denk niet dat m'n coach dat leuk gaat vinden. En over dat laatste ga ik niet op in; wie zegt dat ik dat verwacht door aan OL mee te doen? Heb hier alleen een vraag gesteld over darmklachten.

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:32 ----------

Gaat geen probleem zijn. Ken genoeg mensen in voorbereiding die die nestle baby cereals smorgens als ontbijt gebruiken.

Dan gaat dat vast goedkomen :)
 
Ik wil de hoeveelheden hier niet plaatsen, denk niet dat m'n coach dat leuk gaat vinden. En over dat laatste ga ik niet op in; wie zegt dat ik dat verwacht door aan OL mee te doen? Heb hier alleen een vraag gesteld over darmklachten.

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:32 ----------



Dan gaat dat vast goedkomen :)
Nounou.. ik zie het binnenkort wel op de OL of je voeding zo speciaal was.
 
ik heb ook darm klachten, geen idee waardoor het komt, hoe het kan worden verholpen etc

erg vervelend idd, maar ja wat kan je doen..
 
Nounou.. ik zie het binnenkort wel op de OL of je voeding zo speciaal was.

Jezus wat een gehaat, waar is dit nou goed voor? Wie zegt dat ik mijn voeding zo speciaal vind? Ik kom hier alleen met een vraag over darmklachten, en dat ik nu eenmaal de hoeveelheden van mijn dieet niet wil vertellen heeft niets te maken dat ik zogenaamd interessant wil doen. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat een coach het niet prettig zou vinden hier specifiek te vertellen wat je zoal eet. Daarom in grote lijnen wat ik dan wel eet zonder de hoeveelheden.

---------- Toegevoegd om 15:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------

ik heb ook darm klachten, geen idee waardoor het komt, hoe het kan worden verholpen etc

erg vervelend idd, maar ja wat kan je doen..


Is inderdaad erg vervelend. Ook als je goed bedoelde adviezen krijgt, die je zelf allang hebt uitgeprobeerd. En om dan helemaal niets meer te eten is ook zo overdreven haha :p
 
vezelinname is voldoende? vetinname is sowieso te laag
 
Ha, het geheim van jouw mega succes zijn de eieren en omega supps! Dit gaat jouw begeleidertje niet leuk vinden! :(
 
Ik vergeet m'n eieren, sorry! Haha, en omega supps

vuistregel is dat je met jouw gewicht zeker 50a60gr vet per dag eet.. daar kom je niet aan denk ik.
Uiteraard kan je heus wel even wat langer doen met minder, maar gezond is het niet.

Als je echt zon typisch personal trainer dieet hebt van 1500 kcal per dag en ook nog cardio doen wens ik je succes na je wedstrijd.. dat wordt gigantisch jojo-en denk ik..
 
vuistregel is dat je met jouw gewicht zeker 50a60gr vet per dag eet.. daar kom je niet aan denk ik.
Uiteraard kan je heus wel even wat langer doen met minder, maar gezond is het niet.

Als je echt zon typisch personal trainer dieet hebt van 1500 kcal per dag en ook nog cardio doen wens ik je succes na je wedstrijd.. dat wordt gigantisch jojo-en denk ik..

Nee geen typische :) hij heeft een aardige naam iig..

Maar dit dieet heb ik nu pas 3 weken, en daarvoor al aardig last van die prikkelbare/gevoelige harde darmen. Misschien toch eens terug naar de huisarts... Want hoewel m'n voeding wel steeds veranderd, veranderd er niets aan die buik :(
 
Nee geen typische :) hij heeft een aardige naam iig..

Maar dit dieet heb ik nu pas 3 weken, en daarvoor al aardig last van die prikkelbare/gevoelige harde darmen. Misschien toch eens terug naar de huisarts... Want hoewel m'n voeding wel steeds veranderd, veranderd er niets aan die buik :(

Heet hij ruben toevallig? :P
 
Back
Naar boven