AndroidHealthClinic

Harde Spieren ?

Bezoekers in dit topic

Djankie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 dec 2004
Berichten
42
Waardering
1
Hallo,

Ik heb sinds een half jaar al last van mn onderbuikspieren. als ik mn onderbuikspierenspan begint het pijn te doen. Tijdens mn wekelijkse sprint heb ik er ook veel last van.

Dus vandaag ben ik naar de huisarts geweest. En die zei dat ik te "harde" spieren heb. Dus ik dacht, is toch goed vallen ze meer op :P. Maar dit blijkt juist niet goed te zijn, zei de dokter. "Je spieren zijn te veel gespannen, je moet ze wat losser maken", aldus de huisarts.

Haar advies was om andere oefeningen te doen en daarvoor advies vragen aan een sport-dokter (een arts die verstand heeft van sportblessures, kwam niet op het juist woord). Aangezien ik geen "sport-dokter" heb, vraag ik aan jullie, of jullie dit herkennen en er raad mee weten (oefeningen of iets dergelijks).

ps: de huisarts zei, dat ze dit ook wel chronische spierpijn noemen.
 
Ik weet dat een vriend van mij dit ook had gekregen tijdens zijn opleiding tot luchtmobiele soldaat.. Hij moest geloof ik stoppen met trainen voor een paar weekjes waarna het weer goed ging. Maar bij hem was het wel wat ernstiger hij viel er flauw van.
 
Magnesium en natrium spelen een rol bij ontkrampen en spiercontractie. Je zou aan je huisarts kunnen vragen om je bloed te laten testen op voldoende magnesium en natrium.
 
Een fysiotherapeut kan ook een handje helpen en vergeet niet te stretchen voor/na het sporten.............
 
hoe moet je je buikspieren stretchen ?
 
Back
Naar boven