Fitness Seller

Hardgainer? Tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lytse

Novice
Lid geworden
26 jul 2015
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m82
Hallo,

Ik zit met een probleem, en wie weet kunnen jullie me helpen.
Ik ben bezig met krachttraining sinds september 2014, en sinds april 2015 ook
serieus bezig met voeding, aan de hand van iifym. Mijn probleem is dat ik wel aankom
in gewicht maar het gevoel heb dat sommige spieren niet echt groter worden en dan heb ik
het vooral over mijn armen en schouders, het lijkt alsof ik smal blijf en niet de breedte in ga qua massa.
Mijn training ziet er als volgt uit:
MA: Rug, biceps
DI: Chest, triceps
WO: Benen
DO: Schouders
VR: Armen in combinatie met wat rug en chest

Iemand misschien last gehad van hetzelfde of tips voor mij?

Alvast bedankt!
 
Kom je wel in gewicht aan?
Niet aankomen = meer eten
post eens wat je eet. Onderhoud, kcal wat je eet en macro's
 
Ik kom wel in gewicht aan ja, momenteel zijn mijn macros: 3350 calorieën eiwit: 209 gr. Koolhydraat: 377 gr. Vet: 112 gr.
Heb mijn macros de laatste tijd stabiel wat naar beneden gehaald omdat ik wat teveel vet aankwam. Eerst zat ik op 3700 calorieën en heb dat dus gelijkmatig verlaagd naar 3350, de koolhydraten naar beneden gehaald en de eiwitten weer wat omhoog. Weet niet of het minder massa aanmaken op mijn armen/schouders door het eten komt, maar voor mijn gevoel ligt het meer aan de training?
 
En wat ik over de gehele dag eet, verschilt omdat ik alles afweeg en bij houdt in myfitnesspal. Het bestaat veelal uit veel brood, avondeten en s'avonds pasta om mijn macro's op te vullen en tussendoor natuurlijk wat snacks (meestal fruit) en ontbijtkoek.
 
Niet zo precies op je macro's letten, gewoon vreten. En ga een normaal schema doen ipv een brosplit, bijvoorbeels ICF 5x5 of Starting Strength.
 
ik zou carbs opvoeren en vetten naar beneden, maar dit is persoonlijke voorkeur.
 
Niet zo precies op je macro's letten, gewoon vreten. En ga een normaal schema doen ipv een brosplit, bijvoorbeels ICF 5x5 of Starting Strength.

Kun je eens wat voorbeelden noemen van een 'normaal' schema?
Want wat vind jij precies niet goed aan dit schema?
 
Hij noemt er drie: ICF, 5x5 en startingstrength.
De reden dat brosplits worden sfgeraden is dat na training de eiwitsynthese in een spier maar zo'n 48 uur verhoogd blijft. Met de bovengenoemde fullbody schema's heb je dus 6/7 dagen van de week verhoogde groei van alle spieren (mits je drie keer in de week traint) dut gaat je meer opleveren dan de 2/7 dagen voor alle spieren bij een split. Splits zijn vooral handig als je heel ver gevorderd bent/anabolen gebruikt, anders zijn ze erg inefficiënt.

 
Klinkt goed, kun je misschien een voorbeeld noemen van een goed startingstrength schema om massa te pakken?
Of waar ik dat kan vinden, heb namelijk nog nooit op die manier getraind haha.
 
Mijn training ziet er als volgt uit:
MA: Rug, biceps
DI: Chest, triceps
WO: Benen
DO: Schouders
VR: Armen in combinatie met wat rug en chest
2x biceps triceps rug en chest trainen maar schouders en benen 1x? Zou toch is een fatsoenlijk trainingsschema aanmaken. Wat hier boven werd genoemd 5x5 is wel een leuk beginners schemaatje.
 
Kun je eens wat voorbeelden noemen van een 'normaal' schema?
Want wat vind jij precies niet goed aan dit schema?
Je traint nu je spiergroepen maar 1x per week, voorbeelden heb ik al genoemd.
 
Wat je ook kan doen is 3 dagen trainen, 1 dag rust, 3 dagen trainen, 1 dag rust...
Zo heb je al je spieren 2 maal per week EN voldoende rust!
 
Je squat dus 3 keer per week, maar als ik maandag zwaar squat dan heb ik woensdag bij de 2e training nog volop spierpijn in
mijn benen, is dat niet erg slecht of zorgt dat voor spierafbraak? En voor de rug oefeningen alleen deadlift van 1 set? Lijkt me niet
dat je dan optimaal traint, maar dat zal wel aan mij liggen
 
Je squat dus 3 keer per week, maar als ik maandag zwaar squat dan heb ik woensdag bij de 2e training nog volop spierpijn in
mijn benen, is dat niet erg slecht of zorgt dat voor spierafbraak? En voor de rug oefeningen alleen deadlift van 1 set? Lijkt me niet
dat je dan optimaal traint, maar dat zal wel aan mij liggen

Als je het toch zo goed weet, waarom kom je hier dan uitleg vragen?
Probeer het eens en dan kan je pas iets concluderen, en als het je niet ligt probeer je iets anders!
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Als je het toch zo goed weet, waarom kom je hier dan uitleg vragen?
Probeer het eens en dan kan je pas iets concluderen, en als het je niet ligt probeer je iets anders!
Dit.....Het werkt prima, in het begin is het even wennen maar je lichaam went er aan. Daarom bouw je het gewicht langzaam op. Ik squat zelf 3 keer per week 5x5x100 en dat gaat ook top, dus niet zo zeuren en probeer het eerst eens. Je komt nogal als een betweter over nu.
En deadlift is een top oefening om je rug mee te bouwen. Als je echt graag wat extra's wilt kun je nog rows toevoegen op 3x5.
 
Als je het toch zo goed weet, waarom kom je hier dan uitleg vragen?
Probeer het eens en dan kan je pas iets concluderen, en als het je niet ligt probeer je iets anders!

Ik vraag toch om advies? En ik zeg wat ik daar van vind, dan kun je dat toch onderbouwen? Haha.
 
Waarom denk je dat deadlifts niet genoeg zijn voor je rug? (er staat trouwens 3x5 in het schema, drie sets lijkt mij prima voor een beginner)Het is de zwaarste oefening die je met de grootste hoeveelheid spieren uitvoert.
MBT squats: De eerste keer dat je ging trainen ging je waarschijnlijk dood van de spierpijn, dat heb je na een paar weken niet meer, zo gaat het ook met squats, je lichaam past zich aan, daarom train je.

En je toon komt een beetje arrogant over, je kunt best om uitleg vragen maar om gelijk te zeggen dat wij volgens jou fout zitten zonder zelf te onderbouwen komt niet zo goed over. Uitdrukkingen als 'zal wel aan mij liggen' bedoel ik vooral. Het komt bij jou meer over dat jij wat wij zeggen bullshit noemt ipv dat je vraagt waarom wij dit aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Spierpijn met squats went wel. Deadlifts zitten op laag volume omdat het op hoger gewicht veel van je zenuwstelsel eist.
 
Squaten met die hap, je bent toch niet van suiker gemaakt?
 
Back
Naar boven