XXL Nutrition

Hardlopen belasting enkel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Goeie vraag, misschien hebben jullie wel gelijk en ben ik een verkeerd voorbeeld, ik heb schade aan een enkel (kuitbeen gebroken, enkelbanden gescheurd, en een tijd schroeven en plaatjes rond mijn enkel gehad) en dat ging altijd "zeuren" zo rond een uurtje. Ik heb wel een tijd regelmatig tussen de 60 en 90 minuten gelopen omdat ik ooit van plan was een halve marathon te lopen, maar het rotte is nooit minder geworden.
 
Goeie vraag, misschien hebben jullie wel gelijk en ben ik een verkeerd voorbeeld, ik heb schade aan een enkel (kuitbeen gebroken, enkelbanden gescheurd, en een tijd schroeven en plaatjes rond mijn enkel gehad) en dat ging altijd "zeuren" zo rond een uurtje. Ik heb wel een tijd regelmatig tussen de 60 en 90 minuten gelopen omdat ik ooit van plan was een halve marathon te lopen, maar het rotte is nooit minder geworden.
Misschien heb je best gelijk en zijn er mensen bij wie het na een tijdje gaat zeuren of pijn doen. Helemaal als je al een keer iets hebt gehad of als je lichaam er eigenlijk niet op gebouwd is of je eigenlijk niet goed loopt, dat zoiets met af en toe een half uurtje niet opvalt, maar bij langer en vaker lopen wel.
 
Het zelfde geld ook voor krachtsport, je kan ook zeggen zolang je 1RM's niet alsvolgt zijn: OHP BW; BP 1,5xBW; SQ 2xBW, DL 2,5xBW moet je gewoon 5x5 doen en lineair verhogen. Sommigen halen dat met 2 vingers in hun neus en anderen zullen daar jaren voor moeten trainen als ze het al halen.
 
Het zelfde geld ook voor krachtsport, je kan ook zeggen zolang je 1RM's niet alsvolgt zijn: OHP BW; BP 1,5xBW; SQ 2xBW, DL 2,5xBW moet je gewoon 5x5 doen en lineair verhogen. Sommigen halen dat met 2 vingers in hun neus en anderen zullen daar jaren voor moeten trainen als ze het al halen.
Nooit haal ik dat.
 
Goeie vraag, misschien hebben jullie wel gelijk en ben ik een verkeerd voorbeeld, ik heb schade aan een enkel (kuitbeen gebroken, enkelbanden gescheurd, en een tijd schroeven en plaatjes rond mijn enkel gehad) en dat ging altijd "zeuren" zo rond een uurtje. Ik heb wel een tijd regelmatig tussen de 60 en 90 minuten gelopen omdat ik ooit van plan was een halve marathon te lopen, maar het rotte is nooit minder geworden.

Ik snap dat je eerste doel een half uur is. Wat ik wilde zeggen is dat intervallen , tempo training, duurloop pas zin hebben als je een uur kunt lopen zonder te hoeven stoppen.

Dus gewoon ‘comfortabel’. En rustig opbouwen. Anders krijg je nare en langdurige blessures met wat pech.
 
Het zelfde geld ook voor krachtsport, je kan ook zeggen zolang je 1RM's niet alsvolgt zijn: OHP BW; BP 1,5xBW; SQ 2xBW, DL 2,5xBW moet je gewoon 5x5 doen en lineair verhogen. Sommigen halen dat met 2 vingers in hun neus en anderen zullen daar jaren voor moeten trainen als ze het al halen.
En in zekere zin Ben ik het daar mee eens. Nu vind ik dat je wat overdrijft met de waardes, maar voor mij heeft specifieke isolatie veel minder nut dan voor Camelus. Ik heb genoeg aan 3x per week full body. En wat assistance.

Sterker nog; dit zal me meer progressie opleveren dan een speciale ‘arm dag’ in te bouwen. Ik raak alleen maar geblesseerd of de rest komt achter te lopen. Terwijl voor iemand die op het podium wil staan wellicht een zwak punt extra wil aanpakken. Maar die is overall al veel verder.

Vind ik sowieso. Bij elke sport. From zero to hero werkt gewoon niet. Ik heb ook gevaarlijke sporten gedaan. En dit zijn altijd de types die doodgaan of ernstig gewond raken, terwijl dat echt onnodig is.

Je hebt nu eenmaal ervaring en oefening nodig om ergens goed in te worden.
 
Ik snap dat je eerste doel een half uur is. Wat ik wilde zeggen is dat intervallen , tempo training, duurloop pas zin hebben als je een uur kunt lopen zonder te hoeven stoppen.

Dus gewoon ‘comfortabel’. En rustig opbouwen. Anders krijg je nare en langdurige blessures met wat pech.
Ok, een uur kunnen lopen zonder te hoeven stoppen, zo had ik het niet geïnterpreteerd, ik dacht meer aan makkelijk even uurtje lopen als training.
 
Ok, een uur kunnen lopen zonder te hoeven stoppen, zo had ik het niet geïnterpreteerd, ik dacht meer aan makkelijk even uurtje lopen als training.
Dus ik bedoel eigenlijk: voordat je fancy gaat doen. Zorg dat je de basis beheerst. Zowel qua techniek als inhoud.
 
Back
Naar boven