AndroidHealthClinic

Hardlopen en BB (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Worf

Oldskool member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
3.563
Waardering
85
Misschien mensen die dit weten?

Ik ben (zoals velen hier weten) een fanatiek bodybuilder. Maar ik vind het ook heerlijk om 1x per week op een zondag zo'n 30min (zo'n 6km) hard te lopen. Dit omdat het goed is voor je conditie, erg gezond is, maar ook omdat ik het lekker vind om door het bos te rennen. Mijn vraag: Staat dit (1x per week dus) mijn groei en krachtoename nou in de weg? Of is het juist goed?

Alvast bedankt voor de reacties!

Worf
 
Toch niet in die mate dat je het moet laten vallen denk ik.
 
nee hoor, een uur in de week of een half uur zal je groei echt niet in de weg staan. wel zorgen dat je goed eet natuurlijk.
 
nee hoor, volgens mij ook niet. cardio heeft enkel veel voordelen.zou wel uiteraard voldoende eten erbij.
ben t zelf ook van plan om tijdens bulk een maal per week 45 minuten te gaan doen

maar ben wel beniuewd naar een wetenschappelijke verklaring hoe en wat
 
Je verbranding zal meer zijn dus zorg voor een goede maaltijd naderhand, voor de rest alleen maar voordelen. De verbeterde conditie zal ook voordelen hebben bij je krachttraining, je stofwisseling, enz.

Ik fiets zelf dagelijke 12 km heen naar me werk en 12 terug, nog steeds kom ik jaarlijks 10 kilo aan. Stem je voeding eropaf en het kent enkel voordelen.
 
Dr. Worf zei:
Misschien mensen die dit weten?
Maar ik vind het ook heerlijk om 1x per week op een zondag zo'n 30min (zo'n 6km) hard te lopen.

Een half uur aan een stuk 12 km/u aanhouden in het bos met maar 1x per week training!! Dat is zeker niet kwaad....
Al eens bij stilgestaan dat mits specifieke training in deze sport je mooi zou kunnen presteren?
 
El Diego zei:
Een half uur aan een stuk 12 km/u aanhouden in het bos met maar 1x per week training!! Dat is zeker niet kwaad....
Al eens bij stilgestaan dat mits specifieke training in deze sport je mooi zou kunnen presteren?

Vroeger toen ik nog marinier was liep ik om de dag een slopende duurloop. Toen ik uit het Korps ging stopte ik eigenlijk met hardlopen maar ben sinds vier maanden weer begonnen met 1x per week. Het hardlopen is me altijd goed afgegaan, maar nu build ik liever. Ik doe nu zo'n 2jaar fanatiek aan bodybuilden, maar ik vroeg me gewoon eens af hoe dat nou zat! Ik weet veel van BB, maar over dit was ik onzeker!

Bedankt voor de reacties!
 
El Diego zei:
Een half uur aan een stuk 12 km/u aanhouden in het bos met maar 1x per week training!! Dat is zeker niet kwaad....
Al eens bij stilgestaan dat mits specifieke training in deze sport je mooi zou kunnen presteren?

Dit is vrij normaal hoor!
Ik loop ook dit tempo.. en nog wel iets sneller ook..
Maar misschien scheelt het dat ik 3x in de week liep??
Sinds ik kilo's erbij wil komen, loop ik niet meer.. eigenlijk zonde, want ik voelde me altijd heerlijk daarna!
 
dixi4ever zei:
Maar misschien scheelt het dat ik 3x in de week liep??
QUOTE]


Dan is het idd vrij normaal. Ikzelf loop ook iets sneller, maar om dat te doen met maar 1x per week training is niet iedereen gegeven, hoor.
hardlopen = 90% training en 10% talent volgens mij.
 
ik zou het gewoon doen
 
Het zal niet in de weg staan, je zal alleen even meer verbranden dus daarna zou ik wat meer eten...:P
 
dit topic is van 2003 ,ik denk dat Worf ondertussen wel al een keuze gemaakt heeft ....
 
Zolang je het rennen maar doet voor de conditie (en/of je vaatstelsel), want als je het doet voor vetverbranding (en dan vooral in combinatie met te weinig eten) dan kan het ook je resultaten in de rest van de week beïnvloedden.

kortom: is prima, maar eet eromheen wel genoeg (koolhydraten).
 
Dit is één van de mooiste bumps die ik ooit heb gezien. De passie die erin zit, alles. Het komt gewoon samen op een bepaald punt. Wat een prachtige bump van 8 jaar.
 
Back
Naar boven