AndroidHealthClinic

Hardlopen-Fitness (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

polofries

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2004
Berichten
6
Waardering
0
Hey

Ik ben fanatiek bezig met krachtttraining in de sportschool, maar daarbij doe ik ook behoorlijk veel aan cardio, hardlopen, 'savonds in de buitenlucht.

Is het een combinatie om te kunnen doen? Of wordt het aangemaakt spiermassa direct weer verbrand rijdens het hardlopen? (zelf heb ik het idee van niet)

Grtzzz
 
Kwestie van voldoende eten :)
 
Het ligt een beetje aan je doel.
Als je zoveel mogelijk massa aan wil zetten helpt cardio daar niet echt bij. Ik heb er zelf ook moeite mee omdat ik veel cardio doe.
Er zitten echter ook wel een hoop voordelen aan, je blijft beter droog en de massa die je wint zijn voornamelijk spieren.
Zorg alleen wel dat je de cal. die je verbrand ook weer naar binnen werkt, eten dus!!
 
Precies gewoon lekker eten, zodat je meer binnen krijgt dan je verbruikt. Het is alleen maar positief dat je de discpline hebt om cardio te doen. Vind zelf hardlopen in de buitenlucht ook lekker, woon dicht bij een recreatiebos waar trimlooproutes staan.
Als je gaat cutten dan kan je beter 's ochtend gaan hardlopen (als je daar de mogelijkheid voor hebt), zodat je stofwisseling voor de rest van de dag omhoog gebracht is.
 
Ik zou alleen aan cardio doen als je eerst veel wil afvallen of als je in de cut zit. Het zit naar mijn idee de spiergroei anders nodeloos in de weg.
 
Voordat ik ga krachtsporten loop ik altijd eerst een kwartier warm dus hardlopen dan een kwartier steps pas na 12 minuten krijg je vetverbranding ik doe dit om droger te worden en de BF omlaag te krijgen en het helpt dat kan ik je verzekeren hierna ga ik krachttrainen en ik voel me er goed bij en het gaat er ook om wat je doel is en waar jij je goed bij voelt! L:)
 
'....waar jij je goed bij voelt!'

...'s avonds avondeten, goed veel, en dan rond 20.45 uur hardlopen (2x in de wk) ... en dan ga ik met een voldoening de nachtrust in...
En 'smorgens de krachttraining....


Bedankt voor de reacties...
 
Kan je imo beter andersom doen. 's morgens hardlopen, lekker wakker worden en je stofwisseling is voor de rest van de dag verhoogt. 's avonds krachttraining, je hebt meer voedingsstoffen in je lichaam waardoor je dieper kan gaan
 
is t niet zo dat als je s ochtends gaat lopen dat je spieren s avonds te vermoeid zijn om nog echt zwaar aan kr8training te doen? Ik doe cardio meestal direct na mn training, en daarna heb je meestal erg honger om er weer extra veel te eten.
 
Back
Naar boven