Fitness Seller

Hardlopen welke tijd is het gunstigst?

Bezoekers in dit topic

TheNewbie

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
361
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
80kg
Hallo, ik ben momenteel aan het bulken maar ik vroeg me af of het noodzakelijk is om tijdens je bulk ook veel aan conditietraining te doen / HIIT.

Het verbeterd uiteraard je stofwisseling maar zijn er ook nog andere voordelen die misschien je groei verbeteren?

Als ik sochtends ga hardlopen, kan ik dit dan het beste voor of na mijn ontbijt doen en moet ik dan de verbrande calorien over de dag erbij tellen aangezien ik aan t bulken ben of moet ik die dan direct bij mijn normale ontbijt erbij pakken?
Sorry voor de vele vragen, hopelijk heeft iemand er een antwoord op!
 
Hardlopen wanneer het je het beste uit komt. En cardiotraining is m.b.t. de doelstelling (dit geval bulken) niet persé nodig. En ja, je wat meer eten.
 
Het lekkerst loop je met niet al te veel eten in je maag, dus vlak na je ontbijt is voor mij niet optimaal. Maar goed ik ontbijt altijd wel fors.

Ik loop meestal of in de ochtend of 's middags rond een uur of 5. Als ik het 's ochtends voor studie doe neem ik eerst een groot glas melk met een flinke schep whey er in. En ga dan 45 m hardlopen. Als ik thuis kom ontbijt ik normaal met koolhydraten etc. Daarna naar college.

Op zich maakt het niet heel veel uit maar vlak voordat je gaat slapen lijkt me niet handig. Dus zou het altijd voor je avond maaltijd doen. Lekker stuk hardlopen en dan een goede pasta of rijst maaltijd eten is top.
 
Tijdens werktijd! (Srs, ik heb dan ook de luxe dat er een gym naast mn werk zit, ik ga altijd voor de lunch ff een uurtje lopen)
En anders gewoon gaan, kijken wat jij het fijnst vind. Niet moeilijk doen
 
Omdat je dan in een katabole stand gaat slapen. Tenzij je nadat je hebt hardgelopen nog een shake tot je wil nemen om weer te herstellen er van. Je wilt dan eigenlijk om optimaal te herstellen beetje koolhydraten en aminozuren/eiwitten binnen krijgen. Maar goed als je weer te veel tot je neemt voor het slapen wordt dat snel omgezet in vet. En dan heb ik het nog niet over het thermische effect van de training waardoor in slaap vallen wat moeizamer zal gaan.

Voor de avond maaltijd is dan een stuk handiger; je verbrandt extra kcal gedurende de hele avond en nacht en je herstelt beter doordat je na je rennen je avond maaltijd tot je neemt. Je lichaam zal rond een uur of 11 genoeg zijn afgekoeld en tot rust zijn gekomen om in slaap te vallen.

Maar goed dit zijn mijn ervaringen. 6 jaar topsport, ik ben geen echte bodybuilder.
 
maar het heeft dus eigenlijk geen zin om in de bulk te gaan hardlopen tenzij ik m'n conditie wil verbeteren / behouden. Ik zal dan natuurlijk de kcal die ik verbrand in mijn voedingsschema opnemen.
 
Ach ik weet ook niet of je als bodybuilder elke vorm van cardio moet vermijden als de pest. Als je echt zo groot wil worden ala Jay Cutler lijkt me het inderdaad niet zo handig. Cardio een of twee keer per week geeft je uiteindelijk per energie. Het is niet alsof je er meteen heel dun van wordt. Ja marathon lopers zijn dun en lelijk maar bijvoorbeeld zwemmers cardio'en ook aardig wat af en ik moet zeggen dat zij er meestal niet als ecto's uit zien.
 
Back
Naar boven