AndroidHealthClinic

Hardlopen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

soulbrother

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
20
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
88kg
Vetpercentage
25%
Hallo,

Ik ben van plan om van de week met een maatje te gaan hardlopen. Maar we weten geen van beide hoe we moeten beginnen. Ik ben ooit een paar keer wezen hardlopen en dat was iets van 2 minuten hardlopen en dan 3 minuten gewoon lopen. Zo ging dat geloof ik, maar wat is nu een goede manier van hardlopen als je vet wilt verbranden en hoelang moet je dan ongeveer hardlopen?
 
Eerst in de goede sectie proberen te posten

Google eens op ' start to run '

Vind ikzelf een goed programma op te starten met lopen
 
Zowiezo gewoon rustig beginnen zodat je lijf kan wennen aan het lopen. Daarna ga je langzaam opbouwen, totdat je ongeveer drie kwartier makkelijk kunt lopen. Daarna kun je nog een soor van schema maken, dus bijv 2x in de week lange afstand en 1x interval (bijv 5 minuten normaal tempo 1 minuut voluit.) Loop ook het liefst smorgens voor het ontbijt. Drink alleen wat water van tevoren, hierdoor spreek je vrijwel meteen je vetreserves aan.
 
tempo en afstand doen er niet toe in het begin
tijdsduur wel

dus liever 45 minuten als een opa lopen dan 10 minuten heel snel
hou je de eerste weken/maanden aan die 45 minuten
zorg gewoon dat je ze kan uitlopen aan je eigen tempo

ga dan geleidelijk aan je snelheid verhogen
 
Zowiezo gewoon rustig beginnen zodat je lijf kan wennen aan het lopen. Daarna ga je langzaam opbouwen, totdat je ongeveer drie kwartier makkelijk kunt lopen. Daarna kun je nog een soor van schema maken, dus bijv 2x in de week lange afstand en 1x interval (bijv 5 minuten normaal tempo 1 minuut voluit.) Loop ook het liefst smorgens voor het ontbijt. Drink alleen wat water van tevoren, hierdoor spreek je vrijwel meteen je vetreserves aan.

Ik wou het eigenlijk doen na mijn eerste maaltijd. Maar misschien dat ik het dan toch maar daarvoor doet. Hoeveel glazen water ongeveer?
 
ikzelf drink 0,5-1 liter water een halfuur voor ik ga fietsen
bij lopen is het misschien wat irritanter met dat water in je maag...

(zorg allezins dat je voldoende water bijhebt, pissen kan je altijd, maar als je geen vocht bij hebt sta je verder van huis)
 
Ik ben nu ook aan het hardlopen, ik doe 3x per week 20 minuten lopen op een rustig tempo, zonder te stoppen.
Uiteindelijk ga ik het opvoeren naar 3x 45 minuten, zonder te stoppen... Maar dat duurt nog wel een maandje.
Hartslag van 120 tot hooguit 140 is ideaal. Boven de 140 gaat het namelijk meer om conditie en onder de 120 duurt het veel te lang voordat je reserve's (vetten) worden aangesproken.

Drink voldoende inderdaad.
 
Ik ben nu ook aan het hardlopen, ik doe 3x per week 20 minuten lopen op een rustig tempo, zonder te stoppen.
Uiteindelijk ga ik het opvoeren naar 3x 45 minuten, zonder te stoppen... Maar dat duurt nog wel een maandje.
Hartslag van 120 tot hooguit 140 is ideaal. Boven de 140 gaat het namelijk meer om conditie en onder de 120 duurt het veel te lang voordat je reserve's (vetten) worden aangesproken.

Drink voldoende inderdaad.

Dus als ik 30 of 20 minuten gaat hardlopen achter elkaar, verbrand ik gewoon wat vet (op een lege maag) en ik neem een halve liter water mee en ren ik gewoon 20 of 30 minuten achter elkaar door en daarna een 10 minuten uitlopen.
 
Puur vet verbranden doe je nooit, er gaat altijd wel deels ook wat eiwit/glucose verbranding mee... maar door op een zo laag mogelijke suikerspiegel (lege maag/sochtends) heeft wel zo het voordeel dat je lichaam meer vetten dan glucose verbrand.

Stop trouwens tussendoor niet met rennen, wanneer je namelijk stopt en daarna weer gaat rennen wordt het alleen maar zwaarder. Je kan dus beter 20/30 minuten lang je hartslag constant houden (resulteerd ook in meer vetverbranding) En inderdaad eventjes 10/15 minuutjes rustig uitstappen met daarna eventueel wat rekoefeingen (maar over rekoefeningen zijn de meningen erg verdeeld blijkt)

succes.
 
Begin nou maar gewoon te rennen, en kijk maar hoever je komt, als jij een goed te doen tempo aan houd ken je het lang genoeg volhouden.
 
Ik heb uit allerlei bronnen vernomen dat je maar maximaal 2,5 liter vocht op een dag mag, is dit waar? Want ik drink namelijk wel meer over de hele dag verdeeld, en ik heb ook gehoord/gelezen dat water helemaal niet zo goed voor je is en dat het zelfs gevaarlijk kan zijn.
 
Ik heb uit allerlei bronnen vernomen dat je maar maximaal 2,5 liter vocht op een dag mag, is dit waar? Want ik drink namelijk wel meer over de hele dag verdeeld, en ik heb ook gehoord/gelezen dat water helemaal niet zo goed voor je is en dat het zelfs gevaarlijk kan zijn.

Onzin. En water wordt pas gevaarlijk bij zeer grote hoeveelheden zoals 3-4 liter per uur, dan loop je kans op watervergiftiging.
 
Ik heb uit allerlei bronnen vernomen dat je maar maximaal 2,5 liter vocht op een dag mag, is dit waar? Want ik drink namelijk wel meer over de hele dag verdeeld, en ik heb ook gehoord/gelezen dat water helemaal niet zo goed voor je is en dat het zelfs gevaarlijk kan zijn.

Ja, als je op een dag iets meer dan 2,5 liter water drinkt ga je dood.
 
Back
Naar boven