XXL Nutrition

Hardnekkige acne op rug en schouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pieter

Cool Novice
Lid geworden
6 feb 2019
Berichten
50
Waardering
16
Lengte
1m89
Massa
101kg
Hoi allemaal,

Ik heb ooit wel eens een topic hierover geopend maar, aangezien die niet echt meer van toepassing is open ik een nieuwe :)

Zolang ik mij al kan herinneren loop ik rond met flinke hardnekkige acne op mijn schouders en rug. Onderhuids, bovenhuids, littekens, rode plekken, jeuk en soms ondraaglijke pijn bij een aanraking. Een vreselijk gezicht en ik schaam mij hier dan ook kapot voor, altijd je rug wegdraaien in de kleedkamer of je shirt zo lang mogelijk aanhouden op een festival... dit kan zo niet langer meer.

Ik heb al van alles gebruikt, van supplementen, antibiotica kuren tot zalfjes en toppings of exfolieren/scrubben onder de douche. Niks werkt en het komt toch weer terug.

Ik zit erover na te denken om een Jessner/TCA-peeling te laten doen bij een kliniek maar aangezien deze allemaal zijn gesloten gaat dit helaas niet. Heeft iemand hier trouwens ervaring mee?

Heeft iemand suggesties/tips die ik kan proberen? Ik ben een beetje klaar met dat halve kutwerk en wil er nu eindelijk eens een keer er vanaf zijn!

Hoor het graag,
Groetjes!
 
Roaccutane is het enige wat echt helpt. Zsm afspraak maken bij een dermatoloog en je niet wat anders aan laten smeren. Zo'n kuur is wel pittig en even doorbijten, start er zo snel mogelijk mee, in de zomer die kuur doen is helemaal kut.
 
Roaccutane is het enige wat echt helpt. Zsm afspraak maken bij een dermatoloog en je niet wat anders aan laten smeren. Zo'n kuur is wel pittig en even doorbijten, start er zo snel mogelijk mee, in de zomer die kuur doen is helemaal kut.
Deze kuur kan ik dus alleen krijgen bij een dermatoloog en geen dokter?
 
Deze kuur kan ik dus alleen krijgen bij een dermatoloog en geen dokter?

Ha mag dit ook voorschrijven (tot een bepaalde dosis) Of via een andere weg fixen.
 
Helpt dat ook tegen steenpuisten?
Bij mij zijn ze allemaal (op 1 na) weggetrokken. Wel 4 maand lang aan de roa gezeten.. Is kut spul, bartsen in m’n lippen en pijnlijke neusvliezen vaak. In het begin ook last gehad van bloedneuzen.
 
Hmm klinkt naar en niet relaxed... Maar als het werkt is het een kwestie van door de zure appel bijten toch?
Want komt de acne dan ook nooit meer terug? Heb vaak zat gehad dat het na behandeling binnen 1 maand weer terug was. Erg frustrerend :mad:
 
Hmm klinkt naar en niet relaxed... Maar als het werkt is het een kwestie van door de zure appel bijten toch?
Want komt de acne dan ook nooit meer terug? Heb vaak zat gehad dat het na behandeling binnen 1 maand weer terug was. Erg frustrerend :mad:
Heb zelf 3 maand roa (1x20mg/dag) -> 6 maand (2x20mg/dag) -> 3 maand (1x20mg/dag) gebruikt. Volgens mij nog een vrij lage dosering. Anyway, heeft zeker gewerkt, terugkomend niet zoveel last van (90% volledig weg kunnen werken). Is alweer een paar jaar geleden, een jaar later nog een enkele keer 4 weken bijgenomen, meer niet.
 
Bij mij zijn ze allemaal (op 1 na) weggetrokken. Wel 4 maand lang aan de roa gezeten.. Is kut spul, bartsen in m’n lippen en pijnlijke neusvliezen vaak. In het begin ook last gehad van bloedneuzen.

Klinkt niet best. Maar goed. Toch liever 4 maanden even afzien. Die pijnlijke bloedbulten is ook maar niks.
 
Hmm klinkt naar en niet relaxed... Maar als het werkt is het een kwestie van door de zure appel bijten toch?
Want komt de acne dan ook nooit meer terug? Heb vaak zat gehad dat het na behandeling binnen 1 maand weer terug was. Erg frustrerend :mad:

Bij mij is het niet meer teruggekomen, althans, niet zoals ik voorheen had. Ik heb het via een dermatoloog gedaan, de huisarts wou het zelf niet voorschrijven. Ik moest uiteindelijk 150mg per kg lichaamsgewicht van het spul binnen hebben gehad voordat mijn kuur af was geloof ik, aan het einde was ik er echt wel klaar mee. Je krijgt droge ogen, droge (kapotte) lippen en een droge huid. Je mag ook niet in de zon omdat je heel snel verbrandt. Ik moest ook een keer in de zoveel tijd bloedprikken omdat het nogal heftig is voor je lever geloof ik.

Maar .. het werkt wel. En daarna ben je er in 9 van de 10 gevallen ook gewoon af.
 
Bij mij is het niet meer teruggekomen, althans, niet zoals ik voorheen had. Ik heb het via een dermatoloog gedaan, de huisarts wou het zelf niet voorschrijven. Ik moest uiteindelijk 150mg per kg lichaamsgewicht van het spul binnen hebben gehad voordat mijn kuur af was geloof ik, aan het einde was ik er echt wel klaar mee. Je krijgt droge ogen, droge (kapotte) lippen en een droge huid. Je mag ook niet in de zon omdat je heel snel verbrandt. Ik moest ook een keer in de zoveel tijd bloedprikken omdat het nogal heftig is voor je lever geloof ik.

Maar .. het werkt wel. En daarna ben je er in 9 van de 10 gevallen ook gewoon af.
Toch maar eens overwegen dan, heb het alleen niet zo op die bijwerkingen. Maar fuck it, ben er klaar mee!
 
Toch maar eens overwegen dan, heb het alleen niet zo op die bijwerkingen. Maar fuck it, ben er klaar mee!
Valt bij mij reuze mee. Droge lippen en huid. Elke avond voor het slapen gaan een dikke laag vaseline erop smeren doet wonderen. Voor je huid kan je zalf gebruiken, doe ik zelf niet. Verder uitkijken met zonlicht en zeker niet gaan zonnebanken.
 
Valt bij mij reuze mee. Droge lippen en huid. Elke avond voor het slapen gaan een dikke laag vaseline erop smeren doet wonderen. Voor je huid kan je zalf gebruiken, doe ik zelf niet. Verder uitkijken met zonlicht en zeker niet gaan zonnebanken.

Heb medelijden met je lever. Zit je anders helemaal vol?
 
Iedereen reageert anders op roaccutane. Er zijn mensen die er echt depressief en suïcidaal ban worden, er zijn er ook die op precies dezelfde dosering alleen een beetje droge lippen hebben.

Laat je vooraf niet bang maken door mogelijke sides en ervaar het eerst zelf.
 
Kut voor je. Wat zou je voorstellen zonder al je chemische middelen.

Dan heb ik waarschijnlijk spaghetti armpjes, ben ik kaal, dik en heb ik een waardeloze squat en deadlift :(
 
Back
Naar boven