AndroidHealthClinic

Harfst: Gotta get back to the old ritme

Bezoekers in dit topic

Harfst

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
185
Waardering
11
Lengte
1m73
Massa
63kg
Hier komt een HEEEL verhaal :P Lees als je niets te doen heb en zoek anders nuttigere dingen op :P maar beetje hulp voor deze jongen kan nooit kwaad. :D

Back to the old ritme.

Heey ik ben Mitchell, 19 jaar en weeg 63,5 kilo :(
Ik was erg geintreseerd in Bodybuilding en was ook aardig goed bezig, tot bouwvak 2010. In de vakantie was ik minder gaan trainen, en met een vriendenteam gaan voetballen.
Dankzij voetbal (en als voorafje verkeerd trainen?) had ik een rugblessure opgelopen ben ben vervolgens vrijwel niet meer in de sportschool geweest.
Hierdoor ben ik van me toen eindelijk behaalde 71/72 KG teruggegaan naar 65 KG.

Nou heb ik zo een 3 weken geleden me kaak gebroken op 3 plekken, en kan dus nu ook niet eten, en val dus nog meer af. Ik weeg nu 63,5 KG.
Nou is zelfs ondanks ik gestopt ben met trainen, ook voor mij het ergste om jezelf gewoon af te zien vallen.

Mijn ervaren met trainen zijn eerst paar maanden fitness, en toen voeding, trainingswijze en dergelijk dusdanig omgegooid dat je het bodybuilding kon gaan noemen, dit heb ik ongeveer 8 maanden gedaan.
Veel gelezen op deze site, en andere sites, veel variatie met trainingen.

En vanzelf sprekend wil ik nu weer terugkomen in me oude ritme. Ik heb ongeveer 3 pogingen tot starten geprobeerd, maar omdat ik geen trainingsmaat had, en voetbal ook veel tijd in beslag neemt is het er niet van gekomen.

Waarom zou het nu wel lukken:
Ik zit nu op voetbal en me conditie is alleen maar achteruit gegaan, daarom wil ik weer volop trainen.
Ik was de sportiefste van me vriendengroep en ook vrijwel degene met de beste conditie.
Nu zijn er meerdere die gaan trainen, nou wil ik niet persee beter zijn dan iemand. Maar ik kan het niet hebben als iemand over een half jaar / jaar zegt "goh als jij nog getrained had BLA BLA BLA".
Dus voor mij is er weer een strijd begonnen.

Aangezien ik me kaak gebroken heb, mag ik zowieso de komende paar weken niet kauwen en dus normaal eten. Wat eet ik nu zoal:
Babyvoeding (olvarit potjes), Brinta, Soep buillion, Toetjes, Modifast shakies, en werk enigzins cakies weg.
Overigens moet ik nu meer dingen gaan blenden zodat ik meer fruit binnen krijg.

Ik heb nu weer beetje paar oefeningen gedaan thuis en merk dat ik vrijwel geen last van me kaak heb.

Daarbij wil ik jullie vragen:
Wat kunnen jullie me nog voor tips geven qua eten, en wat is handiger qua trainen om goed terug te komen.

Nou weet ik dat er een aparte trainingswijze was waarbij je begint met de 3 'belangrijkste' oefeningen zoals Squat, bankdrukken en deadlift.
Maar omdat mij rug nogsteeds zwakte punt blijft, en er geen begeleiding is op mijn sportschool weet ik niet of dat slim is.

of zal ik gewoon rustig aan weer opbouwen met split schema verdeeld over 3 dagen, zoals benen/schouder , Borst/tricep , rug/bicep. en om de training buik.
 
astranoute voeding helpt goed

full body schema kan je ook doen

en how the **** heb je je kaak gebroken
 
wat je voeding betreft.... jaren terug (toen ik 18 was) heb ik ook mijn kaakbeen gebroken. Bij mij werden mijn tanden met metaaldraad en beugels boven en onder aan elkaar vastgemaakt. Ik kon dus niks vast in mijn mond stoppen. Drinken kon wel. zolang er maar geen draadjes in zaten.
Babyvoeding en nutridrinkjes was ik al na 2 dagen zat. Met de dokter toen een weddingschap afgesloten dat ik in die periode niet zou vermageren (ik was al veel te mager om goed te zijn.) en het is mij gelukt.

Wat ik deed.... mijn normale portie voedsel, aardappelen, groente in de blender gooien, voldoende water of bouillon erbij, door een zeef en opdrinken. Vlees laat zich moeilijk blenden (is dan vaak niet meer lekker) maar vis en eieren gaat prima.
s'ochtends melk met brinta vaste portie brinta, meer melk zodat het goed vloeibaar is.
fruit door de blender is heerlijk... eventueel ook beetje brinta erbij
Eiwit shakes moet goed te doen zijn

een van mijn favorieten toen... aardappelen met spruitjes, 2 rauwe eieren, en kerriepoeder.

Als je het echt wil is zelfs in deze situatie een bulk schema op te stellen... de blender is je grote vriend!

qua trainen.... als je het goed aanpakt, jezelf goed inleest, veel filmpjes kijkt, en je goed naar je lichaam blijft luisteren kunnen oefeningen als de squat juist heel versterkend zijn voor je rug. Beginnen met squat met body waight. Zorgen voor goede uitvoering.
 
Naja ik had vrijwel niets gegeten die dag (heel slecht i know) enkelt om 12 uur een broodje beenham. toen ben ik daarna met paar klasgenoten naar de shop gegaan, blow gerookt (hashie, die ik bijna altijd rook).
Ik ben de shop uitgelopen, werd duizelig maar liep toch klein stukje door. Toen dacht ik bij mezelf ik moet gaan zitten, en vervolgens kreeg ik een black out met me handen in me zak. Daardoor is me val alleen door me kin gebroken, en daarmee dus me kaak bij me kin en links en rechts de kaakkopjes.

Astronouten voeding heb ik meer over gehoord, zal zo ff kijken waar ik dat kan halen.

ik ga ook even kijken wat ik nog voor schema's kan vinden hier en wat ik nog op me andere computer heb staan.

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jan 2012 om 18:55 ----------

Dinky, bedankt voor je reactie.
Ik ga ook inderdaad wat meer k*tten met de blender kijken wat ik allemaal lekker vind en weg krijg. Ik hou het nog wel aardig vol op babyvoeding , brinta , modifast en dergelijk. maar ik moet nu toch echt wel anders wegkrijgen xD

ik heb precies hetzelfde als jij had, eerst met staal tussen boven en onder, en nu 3 elastieken links en 1 rechts, anders gaat me kaak scheef haha. Maar ik mag voorlopig niet kauwen.
 
astronaute voeding haal je bij de apotheek wel duur 2,50 per flesje :P
 
Back
Naar boven