Fitness Seller

Harfstcore : Back to the old ritme.

Bezoekers in dit topic

Harfst

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
185
Waardering
11
Lengte
1m73
Massa
63kg
Heey ik ben Mitchell, 19 jaar en weeg 63,5 kilo :(
Ik was erg geintreseerd in Bodybuilding en was ook aardig goed bezig, tot bouwvak 2010. In de vakantie was ik minder gaan trainen, en met een vriendenteam gaan voetballen.
Dankzij voetbal (en als voorafje verkeerd trainen?) had ik een rugblessure opgelopen ben ben vervolgens vrijwel niet meer in de sportschool geweest.
Hierdoor ben ik van me toen eindelijk behaalde 71/72 KG teruggegaan naar 65 KG.

Nou heb ik zo een 3 weken geleden me kaak gebroken op 3 plekken, en kan dus nu ook niet eten, en val dus nog meer af. Ik weeg nu 63,5 KG.
Nou is zelfs ondanks ik gestopt ben met trainen, ook voor mij het ergste om jezelf gewoon af te zien vallen.

Mijn ervaren met trainen zijn eerst paar maanden fitness, en toen voeding, trainingswijze en dergelijk dusdanig omgegooid dat je het bodybuilding kon gaan noemen, dit heb ik ongeveer 8 maanden gedaan.
Veel gelezen op deze site, en andere sites, veel variatie met trainingen.

En vanzelf sprekend wil ik nu weer terugkomen in me oude ritme. Ik heb ongeveer 3 pogingen tot starten geprobeerd, maar omdat ik geen trainingsmaat had, en voetbal ook veel tijd in beslag neemt is het er niet van gekomen.

Waarom zou het nu wel lukken:
Ik zit nu op voetbal en me conditie is alleen maar achteruit gegaan, daarom wil ik weer volop trainen.
Ik was de sportiefste van me vriendengroep en ook vrijwel degene met de beste conditie.
Nu zijn er meerdere die gaan trainen, nou wil ik niet persee beter zijn dan iemand. Maar ik kan het niet hebben als iemand over een half jaar / jaar zegt "goh als jij nog getrained had BLA BLA BLA".
Dus voor mij is er weer een strijd begonnen.

Aangezien ik me kaak gebroken heb, mag ik zowieso de komende paar weken niet kauwen en dus normaal eten. Wat eet ik nu zoal:
Babyvoeding (olvarit potjes), Brinta, Soep buillion, Toetjes, Modifast shakies, en werk enigzins cakies weg.
Overigens moet ik nu meer dingen gaan blenden zodat ik meer fruit binnen krijg.

Ik heb nu weer beetje paar oefeningen gedaan thuis en merk dat ik vrijwel geen last van me kaak heb.

Ik ga nu eerst kijken wat ik voor trainingschema ga maken, als ik een rippetoe volg, waar ik het zelf niet zo op heb omdat ik bang ben dat ik weer last krijg van me rug met deadliften en dergelijk. Er is namelijk geen begeleiding bij Basic-fit en heb nu geen trainingsmaat.

Of als ik gewoon een split-schema ga maken, als bijvoorbeeld benen/schouder , Borst/tricep , rug/bicep. en om de training buik.

Iemand nog tips qua eten of manier van trainen ?
 
Succes bro.

Geen splitschema, Ga lekker een UB/LB schema volgen met zware compound oefeningen zaoals squat, deadlift, benchpress, millitary press, dumbbell press, upright rows, pullups, dips en rows. sluit af met wat arm en kuiten werk.

Voor eten: genoeg eiwit, groenten, noten (walnoten, caswehnoten, amandelen) banaan na het trainen. En natuurlijk je wekelijkse junkmaaltijd niet vergeten man!
 
Thanks man, ja eten moet ik nog gaan k*tten met de blender, dus zal er ook zakjes eiwit en meer fruit in gaan gooien, want staat ook in dat me kaak gebroken is en dus niet kan kauwen (en dus geen noten of junkmaaltijden) xD

Ik ga is even kijken of ik een mooi UB/LB in elkaar kan flansen
 
Ik heb toch vast gehouden aan een splitschema die ik toen der tijd als is gemaakt had, gewoon omdat ik dat lekker vond trainen en er bekend mee was begin in nu de eerste paar maanden hiermee, om vervolgens een goede UB/LB in elkaar te zetten.

Aangezien dit me 1e keer weer sportschool was na weekie thuis getrained te hebben ben ik helaas teleurgesteld in me prestatie's, dan moet ik ook wel zeggen dat ik me niet heel fit voel nu. Maar de teleurstelling is enigszins ook goed , want dat is beter voor de progressie :D..

overigens ben ik nu een beetje met de reps wezen proberen wat ik nu kon en zal ik volgende keer beter doen.

Borst

Bench Press 10x 30kg (warm worden) 12 x 40kg 10 x 45kg 8x 47,5 KG (uitgaande dat de stang 10kg is)

Flyes
12x 8KG
10x 10kg
10x 10kg en stuk langzamer. (12kg's waren bezet)

Incline Dumbbel Press
10x 14kg
10x 16kg
8x 16kg

Tricep

Dippen
5x en daarna fail, ging niet zo makkelijk als ik dacht.
8x met 20kg hulp
6x met 20kg hulp

Triceps Pushdown met touw en pols draaien op het eind. (als jullie snappen wat ik bedoel)

8x 12,5kg
8x 15kg
8x 15kg

Overhead Extensions
8x 10kg
8x 12 kg
6x 12kg

Dit is ongeveer wat ik nu gedaan heb.. Gewichten zijn nog even k*t maar dat komt helemaal goed, iemand nog tips over reps wat ik volgende keer moet doen ?
 
Dit is overigens wat ik voor de rest in me schema heb staan.

Benen
Squat
Leg Press
Barbbel Calf Raise
Rotary Calf


Schouders
Military Press
Dumbbel press
Side Raises

__
Rug
Deadlift
Bent Over Row
Pull ups,
Shrugs


Bicep
Curls
Concetration Curls


Dit trainde ik toen ongeveer.. dit lijkt me overigens opzich wel weer prettig trainen maar toch ga ik nu twijfelen of het slim is om een split schema te doen..

Ik zou ook standaard rippetoe kunnen doen.
of zoals koekiemonster zegt een UB/LB schema doen, en als ik een UB/LB doe is het dan slim om 2 verschillende training te doen, zoals UB A en UB B en dan meer te varieren met oefeningen of gewoon simpel de compound oefeningen doen?
 
Kom paar uur geleden weer van de sportschool vandaan, en 2 vrienden gaan nu ook weer beginnen. Altijd goed voor de motivatie op het begin en daarna gaat alles vanzelf weer (het wordt weer verslavend )

Ik heb de split veranderd in Benen/Bicep omdat ik wel wil testen hoe volgende keer schouder/rug werkt, omdat ik het gevoel heb dat dat beter samenwerkt met trainen.

Ik ging voor het eerst sinds een lange tijd weer squatten en 1 van hun voor het eerst, we hielden daarom vrij lichte gewichten aan

10x 30kg
10x 40kg
8x 50kg de jongen die nog niet eerder met me mee getrained had had hier te veel moeite mee en liet ik lichter doen omdat ik het gevoel had dat het niet helemaal goed ging.

Daarna Leg Press.
12x 80kg
10x 120kg
8x 120kg

Standing calf raise in smith machine (paar schijven neergelegd zodat we dieper konden zakken)
12x 30kg
10x 40kg
8x 50kg

daarna weer iets voor kuiten met rare machine xD soort donkey calf raise, maar dan blijft je rug recht en zitten je benen schuin.
Dit deden we telkens rond de 100kg.

om af te ronden deden we nog wat met de machine, maar dit was omdat ik hun gewoon moeite wou zien doen om van te trap af te komen (A)

Daarna gingen we naar de Biceps
Curls
14x12kg
10x14kg
10x14kg

Concentration curls
12x12kg
10x 14kg
10x 14kg

2 handed cable curl
12x17,5kg
12x20kg
10x 22,5 kg


Daarna gingen we nog wat sit-ups doen op een deciline bench, maar ik trok dit naar 2x 30 sit-ups (schuin rechts/links/normaal x10) niet meer vanwege me kaak, dus kon niet verder met buik, dus we vonden het wel goed.
Hun waren helaas niet gemotiveerd genoeg (of al te vermoeid) om nog even door te gaan.
 
goed dat je het weer oppakt kerel.. je curls zijn ziek uit verhouding met al je andere oefeningen.. voer je ze wel strict uit?

verder zou ik bij benen isolatie werk doen evt. en vergeet bij je schouders je rear delts niet :)

kom af en toe een kijkje nemen in je log, succes!
 
Curls gaan goed, al moet ik zeggen dat ik eigenlijk bij laatste 2 wel had moeten stoppen, ik ging nog wel aardig, maar ging te veel afzetten via rug zeg maar.

Voelt ook heel fijn om weer te trainen, vooral nu er meer trainen geeft het net even de motivatie wat je op het begin nodig heb. en eenmaal paar kg er aan, ga ik echt niet meer zoals toen stoppen in de bouwvak. Als je eenmaal ong 10kg verloren ben wil je dat niet nog een keer.

Me doel ligt ongeveer rond de 85kg, wat ik voor mij lengte (1,73m) vrij mooi vind. En daarna wil ik het bijhouden met spieruithoudingvermogen en me conditie goed op peil houden, ik ben nog 'harstikke' snel en dat wil ik ook graag zo houden ;)
 
Net dus Rug en Schouders gedaan, met 2 vrienden weer.

Eerst gingen we paar Chins doen. deed 3x10, dit ging aardig.
Vervolgens gingen we meteen Deadliften.
Begonnen met
8x50kg
8x50 en daarna nog
8x60kg
een maatje van me had al last van ze rug, moest het van mij eerst met 40kg proberen, deed het zeer fout.
Daarna lichter , 30kg ging weer erg fout, dus hield me hand op ze rug zodat hij het goed kon voelen. Na dat ik deze weer weg hield deed hij dit weer fout dus zei ik dat hij beter nog niet kon deadliften.

Vervolgens BOR met 40kg
10x 30kg
8x 40kg
8x 40kg
Dat ene maatje van me kon ze rug hierbij ook niet recht houden, dus die heb ik maar naar paar machine oefeningen gestuurt.

Upright row, zwaarder dan ik verwacht had.
10x 25kg
8x 30kg
8x 30 (of 35kg) niet zo zeker meer (dat was denk het moment dat er paar knappe meiden rond bleven lopen bij krachttraining xD)

Shrugs
8x40kg

Toen met dumbbells gedaan (is net even fijner)
10x 22kg dumbbells per hand
10x 22kg.

Dumbbell press
12x12kg
10x 14kg
10x14kg

Dumbbell front raise
12x 12kg
10x 14kg
10x 14kg

en toen moesten we eigenlijk nog side raises doen, die ben ik stiekem vergeten.
De jongens wouden vervolgens nog even bankdrukken, ik wou liever geen gekke borsttraining gaan doen nu, gewoon omdat dit niet in me schema zit.
Ik heb 12x 45kg gedrukt en toen maar weer gestopt.
en een maatje die moest helaas weer overtreffen met 50kg, maar die krijg ik de volgende keer wel weer ..

Dat was hem weer voor vandaag
 
Back
Naar boven