MuscleMeat

Harris-Benedict methode + dagelijkse activiteit

Bezoekers in dit topic

GrunnPower

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
14
Waardering
0
Ik worstel met een vraag over het berekenen van je Energiebehoefte volgens de Harris-Benedict methode, zoals door T in een Sticky is geplaatst:


http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/


Wanneer ik mijn gegevens er op loslaat, kom ik tot de volgende berekening:

GEWICHT = 88.0 kg x 13,8 = 1214.4
LENGTE = 186.0 cm x 5 = 930
LEEFTIJD = 47 x 6,8 = 319.6
67 - 319.6 = -252.6

+ --------------------------------------

2211.4 kcal


Okay, maar dan zie ik in diverse andere rekenmethode's bijvoorbeel dook staan, dat je er wat kunt bijtellen voor sporten en voor je dagelijkse lichamelijke activiteit. En dààr kom ik dus niet goed uit ...

Ik ben dus 47 jaar, ben taxichauffeur van beroep en ga 3x per week naar de sportschool, waar ik meestal zwaar train. Hòe kun je nu met deze gegevens bepalen in welke categorie ik val? (VVM is trouwens ca. 16.5%)

Kijk je bijv. naar de methode op onderstaande link, dan zie je wat ik bedoel m.b.t. activiteiten.
Wie zou mij hier mee even kunnen helpen? Ik kom er zelf niet uit ...


http://forum.bodynet.nl/sticky-onderwerpen/16955-uitrekenen-caloriebehoefte.html


Alvast bedankt voor het meedenken ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor de meesten geld een vermenigvuldiging van 1.5x de kcal voor sporttoeslag (3 tot 5 keer per week trainen).

Let er wel op dat dit een redelijk goeie richtlijn is, maar niet per persoon exact is.
 
Voor de meesten geld een vermenigvuldiging van 1.5x de kcal voor sporttoeslag (3 tot 5 keer per week trainen).

Let er wel op dat dit een redelijk goeie richtlijn is, maar niet per persoon exact is.