MuscleMeat

Hart infarct en voeding

Bezoekers in dit topic

Doenja

Novice
Waardering
14
Lengte
1m64
Massa
66kg
Hi allemaal,
Zo’n 2,5 week geleden heb ik een hartinfarct gehad en lig daardoor dus stil qua sport en beweging. Ik was goed bezig met voeding en fitness, zo’n 3 keer per week kracht training en één keer per week zwemmen. Ik kwam aan qua spiermassa en viel af qua vet… nu val ik af qua spiermassa (heb een spierziekte dus merk snel dat ik massa en kracht verlies) en zie/voel dat ik aankom in vetmassa. Ik heb jullie hulp nodig qua dieet, wat kan ik nu beter wel/niet eten en hoeveel gram eiwit kan ik het beste aanhouden nu ik dus amper beweeg.
Of hebben jullie evt nog ander advies tips/tricks.
Alvast bedankt!

Hi allemaal,
Zo’n 2,5 week geleden heb ik een hartinfarct gehad en lig daardoor dus stil qua sport en beweging. Ik was goed bezig met voeding en fitness, zo’n 3 keer per week kracht training en één keer per week zwemmen. Ik kwam aan qua spiermassa en viel af qua vet… nu val ik af qua spiermassa (heb een spierziekte dus merk snel dat ik massa en kracht verlies) en zie/voel dat ik aankom in vetmassa. Ik heb jullie hulp nodig qua dieet, wat kan ik nu beter wel/niet eten en hoeveel gram eiwit kan ik het beste aanhouden nu ik dus amper beweeg.
Alvast bedankt!
Het enige goede advies lijkt me om dit met je arts te bespreken.

Ik ben geen dokter maar ik denk dat een gezond dieet eigenlijk niet veranderd, dezelfde macro's blijven van toepassing. Dat je je daarover niet drukt hoeft te maken.

Wellicht zijn er adviezen betreffende verzadigd/onverzadigd vet en zout eten, ik weet niet of dat algemeen nog gedaan wordt noch of het voor jouw geval specifiek geld, daarvoor moet je bij de dokter zijn.

Als je een gezond gewicht hebt zou ik er aan denken om niet een kcal tekort te aan te houden maar op onderhoudsniveau te eten om zo herstel te ondersteunen. (onderhoudsniveau zal alleen wat lager liggen vanwege minder activiteit) Anders en ook daar zal de dokter er iets over te zeggen moeten hebben.

👨‍⚕️👩‍⚕️👨‍⚕️👩‍⚕️👨‍⚕️👩‍⚕️

Heb je niet ook een plan gekregen of besproken voor revalidatie? Hoe je weer actiever mag gaan worden?

Heb geen specifiek advies, al ben ik ook benieuwd wat je arts aangeeft.
Sterkte met je herstel!

Ik weet niet wat je nu zoal eet, maar ik denk dat je met volkoren producten, groenten, mager vlees en noten een eind komt. Je spieren hebben eiwitten nodig. Geen idee of je een diëtiste hebt die je helpt, maar vaak zit de meeste speling in de koolhydraten

Is je cholesterol ook verhoogd? Betreft je ziekte heeft Sanca Saxon misschien wel wat tips voor je.

Enne voel je vrij om je voeding te posten of een logje aan te maken. Genoeg mensen hier die met je mee willen denken! :)

Hi allemaal,
Alvast bedankt!
Heb je geen diëtist aangewezen gekregen ?

Back
Naar boven