XXL Nutrition

Hartcontrole

Bezoekers in dit topic

Drunkenmaster

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
4.934
Waardering
1.141
Lengte
1m78
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Een vriend van me wil dat ik hem wat begeleid met AAS maar deze persoon heeft net te horen gekregen dat er hartstoornissen in de familie zit ,weet iemand waar en welke tests hij kan latên doen om meer te weten?
De persoon woont in NL

mvg
 
Lijkt me dat je dat toch kunt uitleggen aan de huisarts om doorverwezen te worden naar een dergelijke instantie.

Gewoon vragen om een check up te krijgen omdat het in de familie zit :) dat zou ik toch doen
 
Wat voor hartritmestoornissen? Is een zeer breed begrip namelijk
 
Wat voor hartritmestoornissen? Is een zeer breed begrip namelijk
zijn moeder heeft op 50jarige leeftijd 3 tia's gehad en haar hoofdslagader zit nu een stent in .
Het ziekenhuis besloot dat het genetisch was.
 
Lijkt me dat je dat toch kunt uitleggen aan de huisarts om doorverwezen te worden naar een dergelijke instantie.

Gewoon vragen om een check up te krijgen omdat het in de familie zit :) dat zou ik toch doen
had ik ook gezegd maar geen idee hoe het werkt in NL in Belgie zou je het gewoon terugbetaald krijgen ook..
 
had ik ook gezegd maar geen idee hoe het werkt in NL in Belgie zou je het gewoon terugbetaald krijgen ook..
Mijn controle werd destijds idd een mooi deel van terug betaald :)
 
Lijkt me dat je dat toch kunt uitleggen aan de huisarts om doorverwezen te worden naar een dergelijke instantie.

Gewoon vragen om een check up te krijgen omdat het in de familie zit :) dat zou ik toch doen
Dit.... En waarom wel aas wanneer er al klachten in de familie bestaan? Ik begrijp dat nooit dat men zo'n risico neemt.
 
Luister maar naar Natty87, die heeft tenminste wijsheid.
 
Klinkt als een levensgevaarlijke stunt.

misschien kan hij beter stuntman worden, en daar zijn brood mee verdienen.
 
Dit.... En waarom wel aas wanneer er al klachten in de familie bestaan? Ik begrijp dat nooit dat men zo'n risico neemt.
Hij zit al van jong op trt op voorschrift de reden dat ik het wil laten testen is omdat ik net hetzelfde erover denk en het het risico niet waard is maar als er bewijs is bedenkt hij zich misschien.... als er geen bewijs is of niks mis is na de testen denk ik dat niemand hem gaat tegenhouden om het toch te doen
..
 
Ik mis een inspannings ECG.
Zit er ook bij.

Bloeddruk in rust, bloeddruk tijdens inspanning (fietstest), ECG in rust, ECG tijdens inspanning, echo van het hart en een basale longfunctietest.
 
Zit er ook bij.

Bloeddruk in rust, bloeddruk tijdens inspanning (fietstest), ECG in rust, ECG tijdens inspanning, echo van het hart en een basale longfunctietest.

Overheen gelezen.
 
zijn moeder heeft op 50jarige leeftijd 3 tia's gehad en haar hoofdslagader zit nu een stent in .
Het ziekenhuis besloot dat het genetisch was.
Dit klinkt niet als hart(ritme)stoornis maar meer als aderverkalking.
(en een "hartstoornis" als gevolg van aderverkalking)

Dan hebben al die testen weinig zin ((https://www.prescan.nl/onderzoek/cardiologisch.html). Is het meer risicoberekening: leefstijl, roken, bloedonderzoek (vb cholesterol), bloeddruk,.

Wat zou er precies genetisch zijn?
 
Dit klinkt niet als hart(ritme)stoornis maar meer als aderverkalking.
(en een "hartstoornis" als gevolg van aderverkalking)

Dan hebben al die testen weinig zin ((https://www.prescan.nl/onderzoek/cardiologisch.html). Is het meer risicoberekening: leefstijl, roken, bloedonderzoek (vb cholesterol), bloeddruk,.

Wat zou er precies genetisch zijn?
Klinkt inderdaad als aderverkalking. Je ziet vaak dat de verhalen van familieleden en soms ook patiënten wat ''vaag'' worden. :D Nu kan dit natuurlijk ook zeer zeker familiair zijn.
 
dokter zei dat een test onnodig was en ze niks kunnen zien momenteel.
hij moest enkel op bloeddruk en cholesterol letten volgens de huisarts.
 
dokter zei dat een test onnodig was en ze niks kunnen zien momenteel.
hij moest enkel op bloeddruk en cholesterol letten volgens de huisarts.
Yeah dat kan erfelijk zijn. Ik zou geen AAS gebruiken in zijn geval, heb dit zelf ook.
 
dokter zei dat een test onnodig was en ze niks kunnen zien momenteel.
hij moest enkel op bloeddruk en cholesterol letten volgens de huisarts.
Er vanuit gaande dat er sprake is van aderverkalking bij moeder is er geen sprake van erfelijkheid als hij nu een normaal cholesterol heeft (en geen cholesterolverlagende medicijnen gebruikt).
Het kan zijn dat hij een verhoogde kans heeft vanwege "ongezonde" leefgewoontes.

Yeah dat kan erfelijk zijn. Ik zou geen AAS gebruiken in zijn geval, heb dit zelf ook.
Ik zou sowieso geen AAS gebruiken ;)

Is nergens goed voor behalve voor spiergroei en portemonnee van verkoper :trollface:
 
Er vanuit gaande dat er sprake is van aderverkalking bij moeder is er geen sprake van erfelijkheid als hij nu een normaal cholesterol heeft (en geen cholesterolverlagende medicijnen gebruikt).
Het kan zijn dat hij een verhoogde kans heeft vanwege "ongezonde" leefgewoontes.


Ik zou sowieso geen AAS gebruiken ;)

Is nergens goed voor behalve voor spiergroei en portemonnee van verkoper :trollface:
Denk dat zijn cholesterol verhoogd is afgaande op advies van zijn HA.
 
Back
Naar boven