XXL Nutrition

hartklopping?

Bezoekers in dit topic

Sidney30

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
74kg
Vetpercentage
14%
Hoi.
Ik heb al enige tijd een vage plop of hartklopping.
Ik voel het ergens bij mn borst kast ten hoogte van mn hart zo. soms ook net boven mn borst kast bij keel
Dit is eigelijk alleen als ik alleen sport . maar ook soms niet alleen
ik neem als ik alleen sport wel veel minder pauzes tussen elke oefening bv 6 arm oefeningen x4 setjes in 40 min tijd
Als ik dan net zn zware oefening heb gedaan , en ik rust even voel ik soms zon plop mn hart klopt wel heel snel maar dat zal wel normaal zijn alleen tussen door dus die vage plop, kan het echt niet goed beschrijven.
owja mn voeding is goed.
neem voldoende suikers
gebruik alleen creatine.
ben al bij ziekenhuis geweest. fietstest gedaan andere meting voor mn hart etc en alles was goed, zo ook mn bloed.

Iemand ooit dit gehad of mischien weet wat het kan zijn hoor ik het graag. en bedankt voor het lezen. :)

''neem voldoende suikers''

wat?

Suikers zijn nergens goed voor dus ''voldoende'' is hier niet van belang.

Als ziekenhuis zegt dat het goed is, dan zal het wel normaal zijn. Ik heb dat volgens mij ook wel eens (al zegt dat natuurlijk ook niet alles).

bedoel eigelijk een sportdrankje .
voor de extra energy.
ik hoop alleen mischien te weten te komen hier of ik er me niet druk om hoef te maken.
bedankt voor je reactie
''neem voldoende suikers''

wat?

Suikers zijn nergens goed voor dus ''voldoende'' is hier niet van belang.

Als ziekenhuis zegt dat het goed is, dan zal het wel normaal zijn. Ik heb dat volgens mij ook wel eens (al zegt dat natuurlijk ook niet alles).

Belangrijkste is dat je wel naar een dokter bent geweest voor advies !

Maak een trainingsdagboek en kijk wanneer je dit hebt.

Kijk of je er een lijn in kan zien. (Welke oefeningen, wanneer en hoe zwaar dit veroorzaakt)

Daarnaast kan het ook stress zijn of mogelijk uit maagklachten ontstaan (<-- uit ervaring)

Vaak slaat het hart extra, een gezond hart kan zich bijstellen en klopt dan extra. Google hier maar eens op.

hey fijne kerst en bedankt.
ik kan wel vinden dat meer mensen hier last van hebben vooral met minder rust tussen de setjes.En dat een hoge hartslag dan vrij normaal is alleen ik kan nie echt vinden bij wat je zei dat het hart zich kan aanpassen. heb je mischien een bron?
ik ga ook niet weer naar de docter heeft geen nut.
ik denk eerder dat ik misschien wat rustigere moet doen:p
en dat ik conditie moet opbouwen.

Vaak slaat het hart extra, een gezond hart kan zich bijstellen en klopt dan extra. Google hier maar eens op.

Je zegt dat je voeding goed is, maar neem je ook minimaal 2 fruitstukken per dag?

Door de vitamines dat in het fruit zit zal je bloed beter lopen en het zal al je afval stoffen sneller eruit halen.

Ik neem aan dat je het hart goed hoort kloppen wanneer je in totale rust bent?, bijvoorbeeld in bed ligt?

Hou rekening ermee dat je ook slechte en goede suikers heb.

mhm ik eet altijd wel n banaan elke dag miachien te weinig?
in de rust loopt mn hart altijd goed. slaat nooit over of nix. alleen smorgens soms wat harder maar is schijnbaar normaal voor sommige mensen die net wakker zijn.
het voelt ook niet echt als een harde bons tijdens fitnes meer een klop of plop. ik had ook nog zitten denken aan lucht wat in de weg zit of dat ik niet voldoende zuurstof binnen krijg.
zal ook eens meer fruit gaan eten elke dag.
mvg sid
Je zegt dat je voeding goed is, maar neem je ook minimaal 2 fruitstukken per dag?

Door de vitamines dat in het fruit zit zal je bloed beter lopen en het zal al je afval stoffen sneller eruit halen.

Ik neem aan dat je het hart goed hoort kloppen wanneer je in totale rust bent?, bijvoorbeeld in bed ligt?

Hou rekening ermee dat je ook slechte en goede suikers heb.

top dank u

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:04 ----------

das wel een goed idee ja.
zal dat eens gaan doen.
bedankt voor je advies
Belangrijkste is dat je wel naar een dokter bent geweest voor advies !

Maak een trainingsdagboek en kijk wanneer je dit hebt.

Kijk of je er een lijn in kan zien. (Welke oefeningen, wanneer en hoe zwaar dit veroorzaakt)

Daarnaast kan het ook stress zijn of mogelijk uit maagklachten ontstaan (<-- uit ervaring)

Extrasystole:
http://en.wikipedia.org/wiki/Premature_ventricular_contraction

Heb ik ook, en had mijn opa ook zo nu en dan. Is er trouwens 97 jaar mee geworden. Niks om je zorgen over te maken. Bij mij is stress de hoofd-veroorzaker. Vooral in combinatie, als ik ook veel gegeten heb en/of sport. Meer gas/lucht.

De 1e keer was ik 17 jaar, dacht meteen dat ik dood ging. Hartaanval. En natuurlijk door die paniek werd het erger. Heb mijn hart uitgebreid laten onderzoeken. Is niks mis mee. Daardoor heb ik er nu ook bijna nooit meer last van. Door die geruststelling. Maar spanning/stress slaat bij mij op het hart(streek).

Laatst bewerkt:
hey erg vedankt hiervoor.
dit lijkt er veel op en er staat ook dat het bij gezonde personen gebeurt. wel raar dat het niet op een slag lijkt maar iets anders. ligt allemaal ingewikkeld maar is dus wel mn hartgelukkig niets om me druk om te maken.
en stress heb ik heel veel.
zal dit in de gaten houden. bedankt voor je reactie. :)
Extrasystole:
http://en.wikipedia.org/wiki/Premature_ventricular_contraction

Heb ik ook, en had mijn opa ook zo nu en dan. Is er trouwens 97 jaar mee geworden. Niks om je zorgen over te maken. Bij mij is stress de hoofd-veroorzaker. Vooral in combinatie, als ik ook veel gegeten heb en/of sport. Meer gas/lucht.

De 1e keer was ik 17 jaar, dacht meteen dat ik dood ging. Hartaanval. En natuurlijk door die paniek werd het erger. Heb mijn hart uitgebreid laten onderzoeken. Is niks mis mee. Daardoor heb ik er nu ook bijna nooit meer last van. Door die geruststelling. Maar spanning/stress slaat bij mij op het hart(streek).

Back
Naar boven