MuscleMeat

Hartslag + cardio + vetverbranding vragen.

Bezoekers in dit topic

Ik ben 32 jaar en volgens mij moet mijn hartslag dan tussen de 100 en 125 max zitten om op het dit niveau te komen.

Hangt van uw maximum hartslag af, heeft niks met uw leeftijd te maken eigenlijk..
 
Hangt van uw maximum hartslag af, heeft niks met uw leeftijd te maken eigenlijk..
Ome Oli, je post 2 tegenstrijdige berichten: 220- je leeftijd is je HF max en daarna zegt u hangt af van je max HF heeft niks met je leeftijd te maken :dunno: ???:marvins:
 
Het staat er toch gewoon?
eerst benoemd die wel dat die HF max afhankelijk is van je leeftijd(220-leeftijd) en daarna zegt die heeft niks met leeftijd te maken?
Dus altijd maar 220 nemen dus? IMO is het sowieso voor elk persoon verschillend (leeftijd, getraindheid en nog meerdere factoren kunnen meespelen), maar de 220 - Leeftijd vind ik een goede leidraad.

Kan zijn dat ik het verkeerd interperteer de 2 opmerkingen hoor :P
 
eerst benoemd die wel dat die HF max afhankelijk is van je leeftijd(220-leeftijd) en daarna zegt die heeft niks met leeftijd te maken?
Dus altijd maar 220 nemen dus? IMO is het sowieso voor elk persoon verschillend (leeftijd, getraindheid en nog meerdere factoren kunnen meespelen), maar de 220 - Leeftijd vind ik een goede leidraad.

Kan zijn dat ik het verkeerd interperteer de 2 opmerkingen hoor :P
Post 1:
1.1. Gemiddeld is dit 220 -/- leeftijd
1.2. Dit is slechts een gemiddelde (over een grote groep)
1.3. Je moet dit testen om hier achter te komen (wat dit voor jou is)

Post 2:
2.1. Je kan niet zeggen wat een percentage van je maximale hartslag is op basis van het gemiddelde voor jouw leeftijd, zie post 1.

Gemiddeld 220 -/- leeftijd wil zeggen dat over een grote groep dit opgaat, maar voor de individu er behoorlijke afwijkingen kunnen zijn. Dus voor iemand van 30 is de gemiddelde max 190, maar het kanvoor een individu ook 210 of 170 zijn.

Er komt voor mij een boel onzin en onbegrijpelijke dingen uit Oom Oli, maar veel helderder dan dit wordt het niet.

Het kan ook aan mij liggen, ik snap niet hoe je dit op een andere manier lezen kan.
 
Post 1:
1.1. Gemiddeld is dit 220 -/- leeftijd
1.2. Dit is slechts een gemiddelde (over een grote groep)
1.3. Je moet dit testen om hier achter te komen (wat dit voor jou is)

Post 2:
2.1. Je kan niet zeggen wat een percentage van je maximale hartslag is op basis van het gemiddelde voor jouw leeftijd, zie post 1.

Gemiddeld 220 -/- leeftijd wil zeggen dat over een grote groep dit opgaat, maar voor de individu er behoorlijke afwijkingen kunnen zijn. Dus voor iemand van 30 is de gemiddelde max 190, maar het kanvoor een individu ook 210 of 170 zijn.

Er komt voor mij een boel onzin en onbegrijpelijke dingen uit Oom Oli, maar veel helderder dan dit wordt het niet.

Het kan ook aan mij liggen, ik snap niet hoe je dit op een andere manier lezen kan.
hoe jij het aangeeft is zeker duidelijk.
Maar dat betekent dus dat je niet van gemiddelde kan uitgaan en zelf je max hartslag moet testen.
Iemand die al hart problemen heeft... niet helemaal ideaal in mijn gedachte
 
hoe jij het aangeeft is zeker duidelijk.
Maar dat betekent dus dat je niet van gemiddelde kan uitgaan en zelf je max hartslag moet testen.
Iemand die al hart problemen heeft... niet helemaal ideaal in mijn gedachte
Helemaal eens!

Er zijn ook andere manieren om je hartslag in een bepaalde zone te benaderen, die zijn minder precies dan een max test, maar meer individueel dan uitgaan van het gemiddelde.
 
(maximale hartslag)Hfmax = 220 – je leeftijd. je kunt wel uitgaan van 65%

ideale-hartslag-vetverbranding-750x300.jpg



brian0206 Iemand met slechte conditie bereikt sneller een hoge hartslag.
 
(maximale hartslag)Hfmax = 220 – je leeftijd. je kunt wel uitgaan van 65%

ideale-hartslag-vetverbranding-750x300.jpg



brian0206 Iemand met slechte conditie bereikt sneller een hoge hartslag.
Een benadering van 2 is of je nog een gewoon gesprek kan voeren, een benadering van 3 of je nog korte zinnen kan zeggen.

Neusademhaling kan ook een methode zijn, maar als het buiten heel koud is niet echt een optie.

Je kan ook een x aantal passen inademen en dan een x + 1 aantal passen uitademen. Dit werkt heel goed in combinatie met de praattest.
 
Laatst bewerkt:
Als je 220-leeftijd neemt zal je er niet gevaarlijk ver af zitten. Als je max echt veel lager is voel je dat het te zwaar is om in de buurt van die max te komen en als je max echt veel hoger is voel je dat je aan die gemiddelde max te komen zonder helemaal tot het uiterste te gaan.

In dat geval is het wel belangrijk dat je gaat testen, maar MEESTAL zit het er niet zo ver af.
Ik spreek hier nu wel over mensen die niet kuren. Wat dat met je hart doet weet ik niet. Max wordt daar sneller lager van vermoed ik.
 
Ik zat zelf toen ik 40 was op 178 op een test en nu ik 50 ben op 173.. Dus klopt wel ongeveer bij mij persoonlijk.
 
zolang die blijf tikken is het goed :badum: :p
 
Back
Naar boven