AndroidHealthClinic

Hartslag + cardio + vetverbranding vragen.

Bezoekers in dit topic

Om toch cardio te doen maar om geen spiermassa kwijt te raken.
Mijn inschatting is dat, jij NIET de doelgroep bent van zo'n video. Dat gaat meestal over mensen met relatief veel spiermassa die al een beneden gemiddeld VP hebben en in een cut zitten. Dan gebruikt iemand cardio om niet nog minder te hoeven eten.

Jij zit meer in de situatie dat je zo gezond mogelijk moet afvallen en conditie moet krijgen waarbij je ook wat spieropbouw doet. Het gunstige aan jouw situatie is dat het voor jou veel makkelijker is om conditie op te bouwen zonder dat dit spieropbouw in de weg zit.
Plus ik voel me na een krachttraining sessie niet voldaan als ik geen cardio heb gedaan.
Als je al cardio doet na je KT dan zou ik dat niet te lang doen en ook de totale sessie niet te lang te laten duren.
 
Is het niet zo dat als je een uur gaat wandelen je minder verbrand dan als je een uur gaat joggen? De meeste sporters met een goed lijf hebben toch ook een hoge hartslag tijdens het sporten ( kijk maar naar C.Ronaldo, of Tom du Moulin)?
Klopt, wandelen verbrand minder dan hardlopen. Maar de Topic Starter heeft een hartslag van +-200 terwijl ie aan het helling wandelen is op de loopband. Dus beter eerst wat conditie opbouwen en lichaamsgewicht dumpen om zo op te bouwen naar joggen/fietsen/crosstrainer en andere wat hogere hartslag bezigheden.
 
Klopt, wandelen verbrand minder dan hardlopen. Maar de Topic Starter heeft een hartslag van +-200 terwijl ie aan het helling wandelen is op de loopband. Dus beter eerst wat conditie opbouwen en lichaamsgewicht dumpen om zo op te bouwen naar joggen/fietsen/crosstrainer en andere wat hogere hartslag bezigheden.
Is die hartslag meter niet gewoon van slag xD
 
Is die hartslag meter niet gewoon van slag xD
Haha, dat was ook een gedachte die ik had. Maar hij is wel bekend met hoge hartslag en hartklachten... Dus het lijkt er op van niet.
 
Is het niet zo dat als je een uur gaat wandelen je minder verbrand dan als je een uur gaat joggen?
Ja, als je meer inspanning moet leveren verbrand je meer energie, als je een uur gaat sprinten met 30km/u verbrand je nog meer. Helaas houdt niemand dat vol, maar bij een lagere inspanning verbrandt iemand relatief meer vet en dat kan je langer volhouden.

Het gaat voor TS ook om andere effecten dan alleen zoveel mogelijk vet verbranden.
De meeste sporters met een goed lijf hebben toch ook een hoge hartslag tijdens het sporten ( kijk maar naar C.Ronaldo, of Tom du Moulin)?
TS is nog geen atleet en heeft nog geen goed lijf, daar werkt hij aan!

Veel sporters bouwen die conditie op met veel trainingen met een lage hartslag. Jij verwart wat je in een wedstrijd ziet met de training.
 
Laatst bewerkt:
fietsen/crosstrainer en andere wat hogere hartslag bezigheden.
Fietsen en crostrainer kan toch juist ook op een lage HS?

Crosstrainer heb ik iets tegen, wsl een bias van het internet opgelopen.

In de sportschool vind ik de fiets, de loopband, de roeiergometer en de traploper mooie middelen.
 
Zijn inderdaad allemaal prima.
Crosstrainer heb ik iets tegen, wsl een bias van het internet opgelopen.
Hoezo? Dacht zelf dat die bekend staat als een van de beste opties voor low impact cardio. Pusht qua hartslag goed, geen/laag impact, kunt gewoon filmpje kijken voor de cardio haters onder ons.
Fietsen en crostrainer kan toch juist ook op een lage HS?
Kan zeker :) Maar die hebben ook wel meer mogelijkheden om te pushen vergeleken met gewoon wandelen.
 
Ik weet dat helaas niet, ik heb geen hartslag meter.
Als je geen hartslag meter hebt dan meet je dus op een sportschool machine? Super onnauwkeurig! Horloges zijn iets beter maar ook niet je van het, goed is een bandje rondom je borst.

LISS == sporten en een praatje kunnen maken dus hiervoor heb je geen hartslagmeter nodig of berekening van een zone.

Formules zijn ook onzin imo, je kunt die zones alleen correct individueel bepalen door een test te doen per sport. Neem bijvoorbeeld 2 30'er waarvan er 1 een hartoperatie heeft ondergaan, hartslagzones hetzelfde? Lijkt mij niet. Zelfs niet door een fixed nummer te gebruiken om kleine aanpassingen te maken. Zou zo'n test niet zomaar doen zonder begeleiding in jou geval, maar een test houd 9 van de 10 in. Warming-up + paar versnellingen om al wat hoger te zitten + paar maximale versnelling om maximale hartslag te bepalen voor die sport.

Ik zou echt niet in die sportschool gaan hangen in de zomer om cardio te doen (ook niet in een ander seizoen overigens)
 
Laatst bewerkt:
Ook bedankt voor de handige tips! Ik als ICTEr die thuiswerk heb inderdaad heel weinig lichaamsbeweging
Heb hetzelfde ‘probleem’ hiero. Ik los het op door tijdens mijn pauze een wandeling te doen van ~30minuten. Nu ik tijdelijk alleen woon haal ik express niet veel boodschappen in 1 keer zodat ik mezelf ‘forceer’ om boodschappen te doen om te overleven, dus dan ga ik tijdens mijn pauze meestal naar de supermarkt. Daarnaast kan je ook kijken naar een fiets achter de bureau, ik zelf heb dit niet maar heb wel collega’s die heel rustig fietsen tijdens het programmeren
 
Zijn inderdaad allemaal prima.

Hoezo? Dacht zelf dat die bekend staat als een van de beste opties voor low impact cardio. Pusht qua hartslag goed, geen/laag impact, kunt gewoon filmpje kijken voor de cardio haters onder ons.
Geen idee, mogelijk waren er wat argumenten omtrent de beweging of is het gewoon niet kewl.

Als je iets anders kan doen, dan zou ik het doen.

Filmpje kan ook prima op loopband of fiets.
Kan zeker :) Maar die hebben ook wel meer mogelijkheden om te pushen vergeleken met gewoon wandelen.
Het zal mijn afwijking zijn dat ik het prima vindt om cardio op ademhaling of hartslag of praattempo te doen. Op zo'n fietsje of loopband is dat heerlijk, streven naar de juiste hoeveelheid omwentelingen en een redelijk constante HS.
 
LISS == sporten en een praatje kunnen maken dus hiervoor heb je geen hartslagmeter nodig of berekening van een zone.
Dit!
Heb hetzelfde ‘probleem’ hiero. Ik los het op door tijdens mijn pauze een wandeling te doen van ~30minuten.
Goede tip!
Nu ik tijdelijk alleen woon haal ik express niet veel boodschappen in 1 keer zodat ik mezelf ‘forceer’ om boodschappen te doen om te overleven, dus dan ga ik tijdens mijn pauze meestal naar de supermarkt.
Goede tip voor mensen die een doel, nut of noodzaak nodig hebben om in beweging te komen!
Daarnaast kan je ook kijken naar een fiets achter de bureau, ik zelf heb dit niet maar heb wel collega’s die heel rustig fietsen tijdens het programmeren
Er zijn ook van die kleine fietsdingen die onder je bureau passen. Veel mensen doen ook cardio tijdens het kijken naar series en anderen doen dat omgekeerd.
 
gewoon niet kewl.
Dat klopt. Je staat altijd tussen de zwangere vrouwen en oma's... maar voor sommigen onder ons is dat precies hun jachtveld (Ano_081222)
Het zal mijn afwijking zijn dat ik het prima vindt om cardio op ademhaling of hartslag of praattempo te doen. Op zo'n fietsje of loopband is dat heerlijk, streven naar de juiste hoeveelheid omwentelingen en een redelijk constante HS.
Is inderdaad jouw afwijking. Even langs de psych, pak de DSM-V erbij en hoppaa Wajongetje pakken en nie meer werken nie.
 
Dat klopt. Je staat altijd tussen de zwangere vrouwen en oma's... maar voor sommigen onder ons is dat precies hun jachtveld (@MetalNDeadlifts)
Heeft MilfsnDaughters besloten dat hij er eerder bij wil zijn en de pre(ggo's)-milfs preventief ook tot prooi wil maken? Straks gaat hij nog achter minderjarige vrouwen van zijn eigen leeftijd aan omdat dat ook Milfs kunnen worden.

Op een sportschool waar ik kwam stonden de crosstrainers achter de loopbanden, de bezetting van de crosstrainers was vaak afhankelijk van het uitzicht.
 
Laatst bewerkt:
Mijn inschatting is dat, jij NIET de doelgroep bent van zo'n video. Dat gaat meestal over mensen met relatief veel spiermassa die al een beneden gemiddeld VP hebben en in een cut zitten. Dan gebruikt iemand cardio om niet nog minder te hoeven eten.

Jij zit meer in de situatie dat je zo gezond mogelijk moet afvallen en conditie moet krijgen waarbij je ook wat spieropbouw doet. Het gunstige aan jouw situatie is dat het voor jou veel makkelijker is om conditie op te bouwen zonder dat dit spieropbouw in de weg zit.

Als je al cardio doet na je KT dan zou ik dat niet te lang doen en ook de totale sessie niet te lang te laten
H

Dus eigenlijk zeg jij dus dat ik best wel over die 112 heen kan gaan zonder mij daarvoor zorgen te hoeven maken.
Ik zie mijzelf ook zeker niet als gespierd, ik vind alleen mijn vetpercentage 29% aan de hoge kant en heb daar ernstige twijfels bij.
Helaas op mijn gymn geen personeel die het accuraat kan berekenen. Misschien toch een huidplooi meter aanschaffen.

Dus resumerend allemaal:

- Kan veilig cardio blijven doen zonder druk te maken voor het verlies van spiermassa.
- Ik moet naast de gymn ook vaker even een wandeling buiten maken om extra in beweging te blijven.
- Mijn voedingschema is ook niet al te best. Ik zoek wel iemand die ik ervoor betaal om eentje op maat te maken.
- Mijn Trainingschema kon eigenlijk dus ook beter.

Jou vraag op de 1e pagina waarom en wie dit schema heeft gemaakt.
Dit was ooit door iemand gemaakt die bodybuild wedstrijden doet, gezien zijn fysiek vertrouwde ik ook op zijn advies.
Hij heeft ook een eetschema voor mij gemaakt. Die had ik niet gepost maar zijn eetschema was wel meer gevarieerd dan de mijne.
In mijn eetschema staat 200Gr biefstuk voor het slapen. Dat is het enige wat ik apart vond maar dat zal wel een goede reden hebben denk ik.
 
Heb hetzelfde ‘probleem’ hiero. Ik los het op door tijdens mijn pauze een wandeling te doen van ~30minuten. Nu ik tijdelijk alleen woon haal ik express niet veel boodschappen in 1 keer zodat ik mezelf ‘forceer’ om boodschappen te doen om te overleven, dus dan ga ik tijdens mijn pauze meestal naar de supermarkt. Daarnaast kan je ook kijken naar een fiets achter de bureau, ik zelf heb dit niet maar heb wel collega’s die heel rustig fietsen tijdens het programmeren

Hele goeie tip inderdaad! ik ga ook gewoon doen. Ik neem nooit pauze op werk.. maar nu kan ik er wel goed gebruik van maken.
 
Mind my english, maar de resume is shit. Dus advies kwam van een die hard bodybuilder 1 op 1 overnemend, je voedingschema en trainingschema 'kan beter' en je gaat betalen voor beter. Als Arnold zegt 2 kilo biefstuk baby dan doe je dat omdat het arnold is? Maar als ik hetzelfde zeg, dude je bent een nobody met 19 vet% ;)

Als je niet gaat inlezen op de materie en zelf niet een absoluut begin kan maken dan is dit gedoemd om te falen. Waarom? Je doet niet iets wat van jouzelf is, het gaat om begrijpen waarom je het doet en hoe het zou moeten werken.

Ik zie de developers ook voorbij komen, copy-paste oplossingen van stackoverflow en geen zak begrijpen van waarom iets werkt. Dan leer je het nooit.
 
Laatst bewerkt:
H



Jou vraag op de 1e pagina waarom en wie dit schema heeft gemaakt.
Dit was ooit door iemand gemaakt die bodybuild wedstrijden doet, gezien zijn fysiek vertrouwde ik ook op zijn advies.
Hij heeft ook een eetschema voor mij gemaakt. Die had ik niet gepost maar zijn eetschema was wel meer gevarieerd dan de mijne.
In mijn eetschema staat 200Gr biefstuk voor het slapen. Dat is het enige wat ik apart vond maar dat zal wel een goede reden hebben denk ik.
Die shit hoor ik al 30jaar. Vaak betalen mensen er ook nog voor.
 
H


Dus eigenlijk zeg jij dus dat ik best wel over die 112 heen kan gaan zonder mij daarvoor zorgen te hoeven maken.
Ja, maar niet te hoog.
Ik zie mijzelf ook zeker niet als gespierd, ik vind alleen mijn vetpercentage 29% aan de hoge kant en heb daar ernstige twijfels bij.
Helaas op mijn gymn geen personeel die het accuraat kan berekenen. Misschien toch een huidplooi meter aanschaffen.
Probeer de us navy method voor een indicatie, gaat op basis van buikomvang en halsomvang.
Dus resumerend allemaal:

- Kan veilig cardio blijven doen zonder druk te maken voor het verlies van spiermassa.
Veilig is in jouw geval niet aan een forum op het internet, maar met jouw VP en weinig spiermassa zal je niet snel spier verliezen als je met een beperkt tekort aan kcal werkt.
- Ik moet naast de gymn ook vaker even een wandeling buiten maken om extra in beweging te blijven.
Ja.
- Mijn voedingschema is ook niet al te best. Ik zoek wel iemand die ik ervoor betaal om eentje op maat te maken.
Is geen hogere wiskunde, zoek in de stickies op het forum of op google.
- Mijn Trainingschema kon eigenlijk dus ook beter.
Ja, voor een schema als die van jou kan je kijken naar Bigger, Stronger, Better, maar meestal wordt beginners aangeraden iedere spiergroep meerdere keren per week aan bod te laten komen, dus dan zit je al snel op fullbody of upper/lower.
Jou vraag op de 1e pagina waarom en wie dit schema heeft gemaakt.
Dit was ooit door iemand gemaakt die bodybuild wedstrijden doet, gezien zijn fysiek vertrouwde ik ook op zijn advies.
Hij heeft ook een eetschema voor mij gemaakt. Die had ik niet gepost maar zijn eetschema was wel meer gevarieerd dan de mijne.
In mijn eetschema staat 200Gr biefstuk voor het slapen. Dat is het enige wat ik apart vond maar dat zal wel een goede reden hebben denk ik.
Het lijkt erop dat hij een "light"-versie gemaakt heeft van wat voor hem werkt.

Per categorie in volgorde van belangrijkheid (imho):

Voeding:

1. gezond en gevarieerd, het mag ook lekker zijn, eet ook groente en fruit, beperk suiker en heel erg bewerkt eten;
2. iets minder eten dan je nodig hebt, mik eerst op 0,5-1kg/week, onder de 100 op ongeveer 0,5 kg/week;
3. kcals bijhouden;
4. macro's (meer dan 160 gram eiwit is onzin in jouw geval, met vet is het niet nodig onder de 80 gram te zitten).

Bewegen:
1. voldoende dagelijkse beweging, de hele dag zitten is niet goed voor het menselijk lichaam;
2a. krachttraining, afhankelijk van tijd, duur, welke dagen en hoe je cardio combineert 1-4 dagen/week, het gaat er vooral om dat alle basisbewegingen er inzitten, denk aan Legs, Hinge, Push (hor & vert), Pull (hor & vert);
2b. cardio op praattempo of MAF HS.

Als je toch iemand wil betalen dan kan je ook bij wovano informeren, die heeft hier op het forum al aardige resultaten weten te bereiken.

Succes!
 
Back
Naar boven